14 maj 2010

Klämdag och ledig dag för många!





Jag är inte ledig än...måste jobba intensivt nu före min resa den 22 maj.


Många undrade igår om Syrenerna verkligen blommade här i uddevalla...Nej, det gör de inte! Korten är tagna för ett år sen, då blommade de vid denna tiden!



Idag kör Christoffer lopp i Göteborg och jag ville så gärna varit där!! Det går förmodligen inte att samordna...har inbokade besök och kan inte komma loss! Får hoppas att de i alla fall hinner att titta in en sväng hos mormor på väg tillbaka till Norge i kväll.



1:a maj vann han på Varna! Förra helgen kom han tvåa, då var det så jämt mellan de främsta att det fick avgöras med målfoton! I morgon kör han i Hörnefors i Norge och som sagt idag är han i Göteborg...och mormor måste jobba...Slit o släp...




34 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Synd att det kolliderar så att ni inte träffas.Vi hade roligt tillsammans på gökottan.Ha en bra dag vännen! Kram!

Farfar-Hebbe sa...

Men du vilken synd,,du får inte låta arbetet inkräkta för mycket på fritiden..
Skitväder,,,ska vi dansa soldansen..Haé Kram.

Camilla sa...

Vad duktig han är.
Tvåa...det var ju en jätte bra placering.
Ha en bra dag på jobbet.
Inte för att jag har en klämdag men ledig är jag :)
Kram på dig!

Maria sa...

Då ska vi heja på Christoffer idag :)

Vart ska du resa ? Låter härligt !

Kram kram

Aurora sa...

Morn. Vilken skillnad i växtlighet när man ser hur det är i dag. Ha det gott

Yvonne :-) sa...

Det blir så ibland att det kolliderar.Men jag tror ni säkert kommer att träffas vid ett annat tillfälle.
Kram!

rolf sa...

God morgon.genom 8 år har man skrapat ihop över 200 kontakter på msn.men sållat bort alla utom 10.så jag har din adress kvar.så du kan skicka till min gamla e-post.men om du får nått från postmaster måste du skriva till mig.jobba du idag.ha en skön dag.kram

Farfar-Hebbe sa...

Ja den var fin på indianspråk..
skönt att du snart får ladda batterierna i Side..Haé Kram.

biggan sa...

godmorgon han är så duktig christoffer. och du kan inte se honom. när han kör, inte roligt alls, förstår att du blir ledsen. hoppas dom hinner stanna till innan dom sticker hem kramar biggan

Mita sa...

Men vad tråkigt,hoppas dom hinner titta in i alla fall en sväng innan hemresan.
Känner nästan syrendoften bara av att titta på blommorna,underbart.
Jobba inte ihjäl dig nu,
Kram vännen!

Gilla sa...

Vi åker den syttende maj!

Nog är det trist att inte syrenerna har börjat blomma än. Men kanske vi får se dem när vi kommer hem, om de inte är utblommade då.

Svar; Det var en liten förklaring till varför jag inte är religiös längre. Det passade in just den här dan.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Ja igår hade vi en härlig dag. Men regnet kom på kvällen Ordentligt=)
och idag regnar det också.

eva sa...

Håller tummarna för christoffer!!
Det blev en sällsynt varm juni kylig juli och en riktigt varm augusti i hela tre veckor så medeltemperaturen blev varmare än normalt trots kyliga juli!!
Ska bli intresant att se om den här sommaren följer vädret 1997.
Här vaknade man av att regnet öste ner i morse och åskan mullrade!!
kramiz

Vicke sa...

men då har du snart din ledighet istället

Petra sa...

Då håller jag mina tummar för att det går bra idag med :)
Kram

egoinasmamma.nu sa...

Jag har ledigt, men hade gärna jobbat om jag hade samma planer som du har. ;)

Kerstin "Delfinen" sa...

Oj, vad spännande, då håller vi alla tummarna för Christoffer! Hälsa så gott om de stannar till på väg hem!!!! Kram Kerstin

Nett sa...

Du får din ledighet sedan så då kan det nog kännas oklej att jobba en dag som denna. Kram

Anonym sa...

då får vi hoppas att det gått lika bra för honom idag
kram

ansepanse sa...

vad duktig han är, barnbarnet och jag hör det viskas om att mormor hans är så stolt
kramar

Farfar-Hebbe sa...

Skylten gäller nog oss båda,,det finns rätt så gott om björn i området,och skylten sitter bara på plats när jag är där..Haé Kram.

Anonym sa...

Hej ! åå så förargligt du inte kunnde kolla på barnbarnet men det kommer flera tåg..
Tror inte heller våra syrener blommat riktigt än heller men sen å andra sidan håller dom längre när dom väl kommer dom doftar så gott..
Hoppas du får en trevlig kväll ..kram..flower

Smörblomma sa...

Så fint och vårlikt ni har det (som vanligt!)

Fast nu har jag äntligen vårsemester! Här i Finland har vi det så pass lyxigt, att vi har åtta veckors betald semester om året (inom staden) när vi har jobbat i femton år åt denna.

Nu var det äntligen dax för min del! Kramiz

Kina sa...

Ibland skulle man allt vilja klona sig till flera så man kunde hinna med allt och alla:) Hoppas du får en bra helg. Bara en vecka kvar till ni åker, lyllos, vi har 3,5 vecka kvar tills vi sticker:):)
Kram

Siita sa...

Hejsan. Nu är jag hemma igen. Trött men har haft roligt. Kram

Nattis 2.0 sa...

Åh han är här i Torslanda? Kul! :9 Han kanske till ochmed bor å vårt hotell, jag vet att di har en del som kör som bor här.

biggan sa...

godmorgon denna reggniga lördag. kram biggan

biggan sa...

godmorgon ja då vaknar du snart, när det bubblat färdigt i köket, hihi kram biggan

Siita sa...

God morgon. Ingen sovmorgon idag inte. Ska ju ner till Ingela om några timmar. Ha det gott. Kramar

Vicke sa...

då hoppas jag att ni får en fin dag med bra väder

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,ja den lämnade väl inte så stort intryck,som många av Sivs övriga låtar..Men det kommer en ny senare på Fm..Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Morn morn Hoppas att du såg videon.Hur gick det för Christoffer??Ha en bra lördag! Kram!

rolf sa...

God morgon.Cad gör du uppe så tidigt idag då.du får ha en skön lördag,i hjo regna det nu.så det få bli inomhus idag.städa och baka tänkte jag.ha en skön dag.kram

Frogprincess sa...

Kul att det går så bra för honom :-)
Alla växter måste vara sena i år, eller?

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...