10 maj 2010

Kamerapremiär i vita backar!

Detta foto tog jag igår med min gamla kamera, Canon Power Shot. Sen fick min nya kamera jobba lite och det resultatet ser ni här nedan.

Visst är det lite skillnad på bilderna...prakten av vitsippor detta år är enorm! Jag tror aldrig jag sett så mycket vitsippor förr!
Det var så underbar vackert med den gamla eken och marken täckt av vitsippor!!
Jämför nu det översta kortet med de andra...Visst är det skillnad!!! jag börjar att få lite ordning på inställningarna, fast än är korten lite stora. Formatet är minskat, men behöver bli lite mindre...


27 kommentarer:

egoinasmamma.nu sa...

Helt klart skillnad, men vad är det för kamera du har nu? Och korten kan du minska i datorn, efter vad jag har hört är det bra med att de är stora när man tar de. Men lyssna inte på mig, allt jag säger om det att fota är sånt jag har hört. :D God morgon!

biggan sa...

ja jisses ja vilken skillnad. ja visst är det gott om vitsippor i år. härligt, kan det vara för att det är kallare än vanligt? i dag ska vi iväg på morgonen är nog borta nästan hela dagen. men vi syns framåt kvällen igen. kram biggan

Gunilla sa...

Verkar vara en bra kamera du fått tag i, vackra bilder. Här uppe har vi också ovanligt mycket vitsippor iär, hav av blomster, det är riktigt vackert !! Ha en fin vecka !!

Gunilla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
biggan sa...

ja visst blir det, japp höres sen i dag, ha en fin dag nu trots måndag kram biggan

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Visst är sängen härlig speciellt på morgonen.Man ser tydligt skillnaden på bilderna.Vad är det för kamera? Morgonkram!

Kerstin "Delfinen" sa...

Det här trädet tilltalar mig mer ....hihihi .... allt detta härliga vita, kan man bara inte se sig mätt på. En kall vår kanske håller dem kvar längre, gör inget! Din nya kamera förtjänar här orden "kameran ljuger inte". Há de gott Kerstin

Yvonne :-) sa...

Hoppas att solen kommer fram idag.Vi har haft kallt nu ett tag.Det verkar vara en bra kamera du har köpt.Jag är så nöjd med min.Kram!

Farfar-Hebbe sa...

Oki,då är det inte undra på att du är lite kvällstrött..
Det blir kanonbilder med din systemkamera,och bättre blir dom när du lärt alla finesser..Haé Kram.

Siita sa...

Det är så vackert med vitsippor, snart kommer fler vita vackra blommor. Liljekonvalj. Kram

Camilla sa...

Vilken skillnad!
Oj,vilka vitsippor.
Jätte vackert!
Jag retuscherar mina bilder på "Picasa",där kan man förminska eller förstora eller skära ut korten.
Ha en bra dag och kram på dig!

annsan_s sa...

Godmorgon på dig! Vad härligt, vad ni ska längta att få åka iväg!

Oj så mycket vitsippor, härligt att se!

Kramizzzzzz

roffe sa...

God morgon.Börja du så tidigt.så du behöver,gå upp kl.5.00.jag vet att jag var uppe tidigt förr.men nu när slutat röka,bli dagarna så långa om jag går upp tidigt.får jag jobb,då är det annat.ha en skön dag.kram

Ellis sa...

Superfina biler, känns som vår! =)
Hörde på nyheterna att de ahde stängt vissa flygplatser i Kroatien igår men hoppas att det inte är så på onsdag då vi ska flyga dit!
Kramar

Nett sa...

Härligt att kuna ha kamera och dela med sig, dessa vitsippoområdena är ju helt enkelt underbar vackert att se på. Kram

Mita sa...

Ja men gud så mycket vitsippor,underbart vackert. Bilderna blir det stor skillnad på,kul med ny kamera. Jag har inte lärt mig alla finesser än på min.
Jag brukar minska ner bilderna i fotoprogrammet på datorn.Tar evigheter annars att lägga in dom.
Jobba inte ihjäl dig nu vännen.
Kramiz!

Frogprincess sa...

Jätteskillnad!!!
Vackert med vitsippor!!!

Gilla sa...

Visst är de senare bilderna bättre. Men som jag skrev, jag förstår inte att du kunde vänta med att använda den nya så länge.

Svar: Jag har ju funderat på nån annan bloggportal också, men inte blivit färdig att byta. Får se vad som händer nästa månad.

Kram/Gilla

Mia64 sa...

Ja det tar lite tid att lära känna sin kamera.Men fina bilder/Kram

ansepanse sa...

jag vill också ha en ny kamera, visst är det skillnad
vackert med vitsippsbackar :)
kramar

Tommy sa...

Tack för berömmet. Trevligt att du gillar min roman.
Jo de nya bilderna blev ju bra. Men minska inte bilderna i kameran. Det finns många gratisprogram du kan använda för att göra det i datorn. Kanske följde det med ett program med kameran.

Petra sa...

Jättefina kort, ja det är riktigt mycket vitsippor i år :)

Kram

Smörblomma sa...

Men vilket sagolandskap! Kommer att tänka på Bröderna Leijonhjärta och Nanginjala, bara såå vackert! Kramiz

eva sa...

Vilken skillnad och vad vackert med alla vitsippor jag fotade okså vitsippor igår men de e himla råkallt här så nu längtar man efter lite varmare dagar med sol:)
kramiz

Rhea sa...

Vad fina korten blev med nya kameran! Kram

Siita sa...

God morgon. Här är ingen sol än men is på bilen. Kramar

Siita sa...

Minns när Ingela fyllde 20 snöade det. Nu fyller hon 40 på fredag, får se hur vädret är då. Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...