19 maj 2010

Hur tänker våra kissar tro?




Förra veckan satt Wictorias lilla Skrållan i ett jättehögt träd i fem dygn! Räddningstjänsten ville avvakta tills det gått en vecka, men bonden, som ägde trädet, lovade att ta ner både träd och Skrållan på onsdagen.

På något mirakullöst sätt så lyckades den andra kissen, Mira, att locka ner henne redan på tisdagskvällen.

NU sitter Skrållan uppflugen i ett nytt träd sen i måndags...Inte tog hon någon lärdom av den tidigare trädvistelsen...Om hon inte kommit ner i kväll så ska de plocka ner henne med hjälp av en stege...Jag hoppas verkligen att Cesare inte lär sig av Skrållan nu när han ska bo där i två veckor!!

Det kan bli en dyr nota...räddningstjänsten tar nämligen 5000 kronor för att plocka ner en liten kisse...

24 kommentarer:

biggan sa...

ojjj inte bra om dom börjar med sådant. det blir ju dyrt. i längden. ja hoppas inte dom andra lär sig med, kramar biggan

biggan sa...

ja visst smart med paraplyet, härligt att du vill käka åt mig med, hihi. i dag sticker vi och är borta hela förmiddagen. ska hålla på med gamla bilen. så vi ska bara göra i ordning oss med nu. kram biggan

egoinasmamma.nu sa...

Aj då! Konstigt att hon aldrig lär sig? Men klart, de jagar väl fåglar eller något och glömmer bort sig. Lite som när en hund jagar, då stänger de öronen och vettet. Hoppas hon har kommit ner tills nu. God morgon!

Farfar-Hebbe sa...

Hoppsan,,5000:-f-n för det kan man ju nästan vara 2 veckor i Side ju...
Här är det helmulet,med lågt liggande moln..Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Det var en ovanligt dum katt.Men de brukar komma ner.Jag har problem med att sätta in inlägg.Lyckades till sist.Ha en bra dag! Kram!

Yvonne :-) sa...

Har ni ingen som kan klättra upp och ta ner henne .Räddningtjänsten är väl dyrt.Kram!

biggan sa...

ja stackare, förstår det är fullt. vi höres senare, ha det gott i dag. kramar biggan

Yvonne :-) sa...

Solen skiner här idag.Får väl göra det idag som jag skulle gjort igår.Hoppas att katten kommer ner av sig själv. Kram!

Anonym sa...

attans vad dyrt.. då skulle jag överväga att gå ut med dem i koppel
kram

Camilla sa...

Oj..det var dyrt!
Men det får väl katten betala ;)
Men dom är för söta...det går väl inte att bli arg på något så sött :)
Ha en bra dag och kram på dig!

roffe sa...

God morgon.Då är det dags lära sig klättra i träd,om det är så dyrt ringa efter hjlp.ha en skön dag.kram

kaffehörnan sa...

Gomorron
Oj oj vilka katter de finns.
Tur den kom ner första gången, men gå i samma fälla 2 gånger inte smart.Jaså är de så dyrt o få ner en kisse
Önskar dig en fin dag
kram kaffehörnan

Mita sa...

Jisses så dyrt,för dom pengarna kan man ju ha mycket roligt.
Men det är klart kissen måste ner.
Tänk att dom ska klättra så högt,ja du får verkligen hoppas att kissen din inte tar efter den dumheten,*ler*
Sköt om dig vännen,
kramiz!

agnetha sa...

Vad jag blir glad när jag läser din blogg!!
Tänk om ALLA tog så väl hand om sina katter som du verkar att göra med dina!!!
Då skulle jag inte ha besvär med dessa nattgäster som huserar på mina uteplatser.
Ha det!!

Siita sa...

Vår Lakris satt i ett träd ett dygn, men E11in0or lyckades locka ner han. Det var när han var unge o vi inte bodde här. Kram

diana sa...

Ibland undrar man verkligen hur de tänker :)

Kina sa...

Oj,oj vilken tur att jag inte har katt som klättrar i träd:) Mina små taxar håller sig snällt på backen.
Kram Kina

Anonym sa...

Vilken busig liten en.
Har du börjat packa än? Kram

Ninja sa...

Hon kanske gillar utsikten?

Tigris Predikantan sa...

Kanske dags för koppel ... inte? *ler*

Siita sa...

God morgon. Igår blev det 21 nya rutor till min pläd. Kramar

Petra sa...

God Morgon!
Nu ska jag försöka hinna läsa igenom gårdagen ;)

Ha en bra dag!
Kram

Anonym sa...

Godmiddag FenixMona!

Hoppas och önskar att Ni får en trevlig resa. Har haft 4 av Dina bildspel på min Twitter, Vilhelm Mobers Skola, Turkiet Side 2006, Strandpromenader i Side och bloggträffen med Sladdertackan 2008. Moberg & Bloggträffen har nu haft över 100 besökare bägge två, med folk från hela världen. Kul. Bara så jävla tråkigt att de inte kan kommentera.

Ha en fortsatt trevlig Torsdag,
och skulle jag missa att kommentera innan ni åker, så ha en fin resa.

Kram
Stevie

Nattis 2.0 sa...

Men oj! Undrar vad det är som får katten att klättra upp i från början, nästan som om det är någon om jagar henne?

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...