17 maj 2010

Idag firas det rejält i Norge!




Idag firas det ordentligt i vårt nordiska grannland! Grattis Norge!! Dubbelt upp firas det hos familjen Schwabe i Ski efter Christoffers härliga segrar igår!!

Sveriges nationaldag är ju ingenting att fira, för inte har vi något speciellt att fira med den dagen. Nej, ge oss tillbaka vår härliga långledighetshelg i stället! Tänk så gott vi hade en gång, då annandag pingst alltid innebar en långledig helg.



Visst är min lille Cesare fin som foto-objekt...Han firar för jämnan, långledig är han också denna friherre!!Ha en fin 17 maj alla! Själv drar jag iväg till jobbet och sista arbetsmåndagen före min första semester detta år!


22 kommentarer:

biggan sa...

ja norrmännen vet hur man firar, roligt, och visst blir det dubbel firning för dom. så go han är ceasare. skönt sista måndagen blir avklarad i dag, kram biggan

Siita sa...

God morgon. En gång var vi i Norge m husvagn den 17/5. Kom ingen stans. Överallt dessa tåg. Ha en bra måndag. Kramar

Petra sa...

God Morgon!
Håller med dej om våran Nationaldag, det kan kvitta :)

Ha en bra dag!
Kram

Camilla sa...

Håller med dig.
Det blev lite fel där tycker jag.
Även om jag inte får vara ledig dessa helgdagar så spelar det roll.
Då det var annandag pingst fick vi storhelgsersättning.
Men på nationaldagen får vi bara vanlig helgsersättning.
Så nog vart det sämre alltid. För oss alla :(
Gud vilken fin katt!
Ha en bra dag och kram på dig!

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Ja då grattar vi Rebecka,,och sänder en tanke till alla glada norrmän..Haé Kram.

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,ja jag hittar inte Vicke heller,,hoppas han dyker upp igen.Haé Kram.

biggan sa...

ja sååå härligt det ska bli, vi ser fram mot det, hoppas bara det blir skapligt väder då med. hade varit underbart, kram biggan

roffe sa...

God morgon.hur ska det gå.du måste tänka på cesar varje dag,när du är i turkiet.är avensjuk på dig.måste hitta ett jobb,sen åka dit igen.Alla människor har sitt favorit ställe.märkte direkt att det var för gamla och barnfamiljer side,alanya var för ungdommar.fast jag tyckte om båda ställen.ha en skön dag.kram

Yvonne :-) sa...

All mat är god när man har trevligt sällskap.Tänker ofta på hur trevlig och roligt vi hade när vi hade bloggträff.Kram!

diana sa...

Önskar att våran nationaldag också kunde firas så mycket :)

Stina sa...

Så söt han är din friherre *S*. Låter inte helt fel med lite semester och sol, för här hemma har någon snott solen. Kan inte du ta lite sol med dig hem sedan :)

*kram*

Mita sa...

Fina kissen,en riktig fotomodell är han,*ler*
Ja jämfört med Norge så har vi ju ingenting att fira,vi får hänga på och glädjas med dom.
Det är nedräkning för dig nu vännen. Känns väl bra?
Ha det gott,
kramiz!

ansepanse sa...

visst är han jättesöt din Cesare
och Hurra för Norge, tycker precis som du att vi istället skulle haft kvar annandag pingst
kramar

egoinasmamma.nu sa...

Han är lik min fd katt som hamnade i ett annat hem efter hand. Jepp, Hurra för 17.mai. :D

Anonym sa...

Godmiddag (Kväll) FenixMona!

Ja jag fattar det inte, Danskarna har sin nationaldag och annandag pingst (jag åker till Bornholm den dagen). Varför kan inte vi ha det. I år så är ju nationaldagen på en söndag, så det blir som vilken söndag som helst ändå.

Ha en fortsatt fin Måndag.

Kram
Stevie

PS! Har Du gjort några bildspel på Dina Turkietbilder?! Vill Du kan jag länka dom i min Twitter så får Du fler som ser dom runt om i världen.
Mitt bildspel om Blogg Träffen i Sthlm förra året har blivit sedd 293 gånger.
Min jul på Bornholm 2009 har blivit sedd 886 ggr.
Min Påsk på Bornholm 2010 har blivit sedd 338 ggr.
Mitt bildspel om Drottning Margrethe's 70-års dag har blivit sedd 418 ggr.
Mitt snöbildspel från Bornholm i Februari har blivit sedd 344 ggr.
Den jag gjorde 8den 9 Maj) till min födelsedag förra veckan har blivit sedd 430 ggr.
Det med "Tomson" (med musiken från den videon Du spelade in med dom) är sedd 117 ggr.
Och mitt ännu inte i Sverige publicerade bildspel om Zoo i Köpenhamn har setts 258 ggr.

Anonym sa...

6:e juni 1523 valdes Gustav Vasa till kung av Sverige. Samma datum 1654 är det Karl X Gustavs tur. 6:e juni 1809 blir Karl XIII kung. Tycker det är själ nog att ha det datumet till nationaldag.

Behåll nationaldagen men avskaffa monarkin :))

Roger

Rhea sa...

Ha en bra semester! Kram

Siita sa...

God morgon. Ser halvskapligt ut här just nu. Kramar

Fenixmonas sa...

Tack Roger för denna fina historielektion! Det visste jag inte! kramen!

biggan sa...

godmorgon, ja härligt 4 dagar kvar bara. underbart för er, nu är det nedräkning ordentligt, kram biggan

egoinasmamma.nu sa...

God morgon! :D

Gunilla sa...

Åh vad härligt att ha semester framför sig !!! Underbart !!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...