4 maj 2010

Tro´t om du vill, men det är faktiskt vår!

Ett par dagars solvärme, mitt på dagen, har nu satt fart på det mesta av växligheten.
Gubben kan inte förstå varför jag fotar maskrosor, men jag tycker de är fina...som små solar!
Andra gula blommor som kommer nu är Forsythian som är så magnifik och strålande i sin blomning.
Idag ska vi ha en IFO-dag med hela vår stora förvaltning. Kan inte säga att jag ser fram emot detta i år, inte med den arbetsbelastning som vi har...det känns bara betungande.
Idag ska det bli himlavattning och det är bra! Vore ju synd om allt det vackra dog bort innan det kommit igång ordentligt...

31 kommentarer:

biggan sa...

morrn morrn ja visst är det fint nu, ja regnet hänger i luften här med nu, men ljust efter detta molnet, så det blir väl bland väder i dag, hihi ja kul bilder, fick dom av åsa, kram biggan

syren sa...

Grattis Mona på namnsdagen! Härligt med våren.kram

Farfar-Hebbe sa...

Morsning.
Kikar in för att säga Grattis på namnsdagen..Ha en bra dag..Kram.

Farfar-Hebbe sa...

Ja rutiner är nog bra att ha oavsett vilken ålder man vistas i..
Hoppas du nöter ut dena dag snabbt.Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Morn morn!! Våren kommer till dej med.Jag tycker också om maskrosor.Kram!

Vicke sa...

men regnet kan få komma på natten istället

kristina Chatillon sa...

Grattis på Mona-dagen. Vilka underbara foton du tagit. Blommor är så vackert motiv. Förstår att du har mycket på jobbet nu innan resan, men snart får du vila i Side. Kram

kristina Chatillon sa...

Glömde skriva, vilka söta små kattungeliv. Man smälter. Hade

Ellis sa...

Grattis på namnsdagen! =)
Hoppas du får en bra dag, vet inte vad IFO-dag är men hoppas det inte blir en tung dag!
Solen skiner här idag men det har varit kallt inatt, granntaket var alldelens vitt imorse!
Kramar

sannof sa...

Här är bara två grader idag och regnar... Så nu blir det nog grönt och fint..=)

Gilla sa...

Grattis på namnsdagen Mona!

Visst behövs det regn nu, trots allt snöande i vinter. Den vätan räcker inte.

Svar: Visst gör det det. Men jag hade aldrig fått några kommentarer på YouTube, så det var inte väntat. Så var dom lite hotfulla tyckte jag.

Kram/Gilla

Camilla sa...

Jag tycker också att tussilagon är vackra.
DÅ är det vår!
Ha en bra dag och kram på dig!

Mita sa...

Himlavattning det var ett fint namn på regn,*ler*
Idag får vi säga grattis till oss på namnsdagen.Jag har Mona som andra namn.
Visst är maskrosor fina,själva blomman alltså. Det är ju bladen som blir så stora och fula.
Ha det gott vännen,
kramiz!

rolf sa...

God morgon.tänkte gå upp tidigt,men somna om.skönt om man kan sova.inte alla som kan ligga och somna om.idag bli lugn dag,igår tvättade bilen.ha en skön tisdag.kram

Anonym sa...

Hej hej !
Vad är det för en dag? är det en vanlig dag?
Nej ! det är ingen vanlig dag för det är din namnsdag idag,,,,hurra hurra hurra...grattis och ha en fin dag/flower

Ninja sa...

maskrosor är fina men inte överallt :) j, betong är tungt...fördelen är att det är stadigt.

Gunilla sa...

Visst är det härligt med dessa "mattor" av vitsippor!!
Ja, även om det inte är trevligt när det regnar, så måste vi låta naturen få lite injektion emellanåt :)

Emma sa...

Ja tyvärr.
Kram

Frogprincess sa...

Himlavattningen här består av snöslask... Inte vad vi förväntade oss...
Maskrosor är fina de också...

Petra sa...

Här är det riktigt vår väder som inte riktigt kan bestämma sej..

Kram

Kina sa...

Åhh, visst är det härligt att det tagit fart nu med våren. Det här är den allra bästa tiden tycker jag. Hoppas du har det bra!
Kram Kina

egoinasmamma.nu sa...

Det är underbart nu och här har vi kommit lite längre, men det spelar mindre roll, våren är underbar från början till slut.

Anonym sa...

Hahaha! Vår, vad är det? Har lagt in bilder på en vit värld! Så har vi det i Göteborg! Kram

Siita sa...

Ha det gott. Inget regn o knappt sol heller idag. Kram

Mia sa...

Jag frågade dig om all reklam på din sida... Jag hoppas du vill svara på det, men trots att jag tycker att jag har kollat regelbundet så har jag inte funnit något sådan.

Alltså reklamen... är det något du tjänar pengar på, eller är det sådant som följer med bloggen antingen man vill det eller ej?

Vill du inte svara här på bloggen så får du gärna skriva till miatankar@gmail.com

Karpstryparn sa...

Ja, nu är det härliga tider ute.

Svar: Godkväll! Japp, det var den, men detaljrik, inlägget tog en och en halv timme att skriva. Kramiz

Siita sa...

God morgon. Javisst är hon söt där hon lipar. Kram o ha en bra dag trots kylan

biggan sa...

godmorgon, hihi du är galen vi har bara 3 grader, mulet, kram biggan

Petra sa...

God Morgon!
Visst ska det vara vår, en kall och regnig sådan ..

Ha en bra dag!
Kram

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,igår var det rätt soligt men vinden var kall.denna dagen ser ut ungefär som i går,,jag ska åka in till Gevaliarosteriet i dag,för att surra lite med mina kamrater.Haé Kram.

sannof sa...

I gävle var det vårsol och fint igår.. men här hemma hade det blåst och regnat heladagen.. så vi var på rätt ställe.. hahah ha det gott..=)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...