3 maj 2010

En händelserik lördag med både stort och smått!

Först blev det grillfest och sen underbart god tårta som svärdottern bakat. Så nu är våran 13-åring firad efter konstens alla regler!
Efter kalaset åkte vi vidare till yngste sonen för att få en titt på Cesars småsyskon. Tre små svarvita ungar fick hon denna gång, inga vita eller röda...
Så här såg det ut i fjol den 7 juni 2009, när Cesare föddes, då var det en brokig skara som kom till världen.
Detta blir hennes andra och sista kull. Tid är bokad för kastration, men nu gäller det också att hitta bra hem för dessa små.
Små pälsbabysar behöver inga kläder men det behöver små människobarn. Min syster, som ska bli farmor nu snart, har stickat ett underbart fint set till det lilla barnbarnet.
Hon är så duktig på att sticka min syster! Jag bemästrar inget sådant...många, många år sen jag stickade någonting.


25 kommentarer:

biggan sa...

såå söta dom är. så fint set, duktig din syster, kramar biggan

Siita sa...

God morgon. Jättefint set. kul att bli farmor, det blir jag aldrig. Kramar

biggan sa...

såå roligt för henne, jag kommer ihåg så väl när malin skulle ha levin, jätte roligt, kram biggan

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Det kan jag förstå,att du inte vet något om "Cash Is King" dom är ett lokalt band,som har turnerat i vinter,mellan,Stockholm i söder,,Umeå i norr..Det var första gången jag hörde dom,får en chans till den 19 maj.Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Morn morn! vad söta kattungarna är.Vad duktig syster du har .Förr stickade jag också men har inte stickat på länge..Jag kanske skulle ha blivet kirug??Ha en bra måndag! Kram!

rolf sa...

God morgon.Din syster är ducktig hon.Steg upp tidigare idag,för att starta maskin tvätt som jag ska hänga ut,lukta goot när det har hängt ute i solen.du ska ha en skön dag.kram

Kiza sa...

Godmorgon själv. Du är nog på jobb nu. men jag kikar in här. Vilka sötnosar till kattungar. underbart att ha dom så där små...får mig att minnas tillbaka 2 år i tiden när min lilla Kiza fick 4 st. kram på dig

Ellis sa...

Vad kul med kalas, tårtan såg god ut! =)
Jättefint set din syster har stickat, inte min grej heller riktigt!
Hoppas du får en fin måndag!
Kramar

Mia64 sa...

Godmorgon!
oj vad mycket fina bilder, söta små kattungar och fina babykläder.Jag stickar men är ingen hejare på mönsterstickning/Kram

Gilla sa...

Så söta saker du visar. Både kissemissar och bebiskläder.

Svar: Tack för det. Men det är ju samma foto, som jag har använt. Kram/Gilla

attis sa...

Hej goa Mona. Så söta små kissar. Vad fint hon stickat. Jag älskar att sticka. En av mina favorit sysselsättningar. Hoppas allt är bra med dej. Ha en underbar dag.
Kramen

Emma sa...

Jag tyckte den var bra men den hade nog varit bättre att se på bio med mer efekter i 3D :)
Kram

Vicke sa...

fina bilder, jag hoppas att du får en fin start på veckan nu

Mita sa...

Men gud så söta kissungar,man blir nästan sugen på en,*ler*
Baby kläderna är ju helt bedårande,vad roligt det måste vara att kunna sticka så fint.
Önskar dig en fin dag vännen,
kramiz!

Karpstryparn sa...

Ja, här kan man lugnt snacka om en glad och bra start på veckan. Kramiz

egoinasmamma.nu sa...

Kattungar och valpar är hänförande. Jag är sugen på att skaffa en ny hund, men försöker låta bli. Så söta babykläder! Skulle önskat jag var mer händig. Men men.. :)

Gunilla sa...

Åh va sött med kattungar, speciellt när dom är liite större och börjar titta :)

Tommy sa...

Jag stickar inget heller...

Ninja sa...

Så synd att det inte blev en röd till Frogprincess....

Susanne P sa...

Så mycket smått & gulligt!
Allt från kattungar tilll babykläder!
kram & ha en bra kväll

Mia sa...

mmm det var jättesöta babykläder!

Siita sa...

God morgon. Ha en bra tisdag. Inte så kallt idag. Kramar

biggan sa...

godmorgon denna tisdag kram biggan

Smörblomma sa...

Ohh, Cesares småsyskon, så bedårande de är! Vilka sötisar.

Och vilket gulligt babyset din syster har stickat. Vissa är bara så duktiga på handarbete, ibland avundas jag dem riktigt! Kramiz

eva sa...

Åh så söta jag kommer ihåg när cesare var så liten och vilket sött babysett:)Här skiner solen idag men de har varit kyligt ett bra tag!!
kramiz

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...