5 maj 2010

Dagarna kommer och dagarna går...

Igår blev det ordentligt vattnat här i Uddevalla! Vi förskonades från snö som det dessvärre kom på många andra platser, både i Sverige och Norge, igår den 4 maj.
Vi hade i alla fall tur med vädret för efter lunchen var vi iväg på poängpromenad.
Under promenaden kämpade solen sig igenom molntäcket och lyste upp vår dag.

Lyste upp vår dag gjorde även den fina föreläsningen om ADHD, vilket var mycket givande för mig, i dubbel bemärkelse!! Jag hörde, för killen använde mikrofon...
I övrigt hade jag inte så stort utbyte av denna dag. En workshop om nya droger gick tyvärr helt förlorad eftersom jag inte hörde någonting av det polisen berättade. Jag begriper inte varför de inte använder mikrofon när sådant finns...jag orkar inte längre tjata om att jag inte hör...
 
Är det en skam att inte höra? Jag kan faktiskt inte hjälpa det...jag är född sådan! Är det för mycket begärt att få vara delaktig...

25 kommentarer:

biggan sa...

konstigt att det ska vara så svårt att använda mick. och absolut om det finns. konstigt, ja jag tyckte väl det var stor skillnad hihi, kram biggan

Farfar-Hebbe sa...

Ja det är svagt att inte föredragshållaren ser till så att alla hör,med dagens teknik är det inget problem att göra så man hörs,,Svagt..
Fina bilder..Haé Kram.

biggan sa...

ja jag förstår verkligen din undran, inte klokt när dom vet om det, kram biggan

Anonym sa...

Nä du har all rätt att få vara delaktig och få lyssna på vad dom säger..Poliser brukar oftast vara anti mot microfoner. Men dom skall användas.

Yvonne :-) sa...

Det var en dålig föredragshållare...Alla har rätt att få höra.Varför sa du inte till?? Svar:Jag tyckte att jag gjorde ett fynd på mina skor.Kram!

biggan sa...

ett test inlägg. ska förklara sen kram biggan

Camilla sa...

Det var dåligt att dom inte använder mikrofoner.
Det tycker jag ska vara en självklarhet.
Igår sken solen här hela dagen och så även idag :)
Ha en bra dag och kram på dig!

Ellis sa...

Håller med, mikrofoner borde vara obligatoriskt, inte alla som hör bra.
Nu har det börjat regna här och mina regnkläder är hemma, så hoppas det har slutat tills i eftermiddag! =)
Ha en fin dag!
Kramar

rolf sa...

God morgon.idag knapa ihop ett system på V64,vinna lite.bli sent om kvällarna så jag sover längre på morgonen.fast jag kan vänja kroppen hur som helst.idag lyser solen,varann dag väder.ha en skön dag.kram

Mita sa...

Men vännen,klart att alla ska få vara delaktiga.Hade det inte gått att ordna det?
Underbara bilder du bjuder på.*ler*
Önskar dig en skön dag,
Kramiz!

attis sa...

Hej vännen. Förstår inte heller att det ska vara så svårt att ta hänsyn till detta. Det finns många i vårt avlånga land som inte hör. Det ska väl för guds skull vara en rättighet för alla att få ta del av sådant. Idag vaknade jag med två ögon som är svullna och ihopkladdade. Ja då är du van . Jag har en väninna som bara har syn på ett öga . Hon fick en kvist i ena ögat när hon var barn. Ha en underbar dag.
Kram

Yvonne :-) sa...

Jag tycker att det är viktigt med bra skor Kram!

Ninja sa...

Jag har en ganska ljus röst, det gör att de med hörselnedsättning har svårt att höra mig....som tur är går det at läsa vad jag skriver, i alla fall för det mesta :)

Gilla sa...

Det måste ju vara besvärligt att inte kunna hör allt vad som sägs. Samma sak på TVn. Vi har börjat sätta på textTV, när det är inspelade program, för vi börjar också höra lite dåligt.

Svar: Det var ju roligt att du också gillade blusen. Bokskogarna är som allra vackrast nu. Kram/Gilla

Kerstin "Delfinen" sa...

I denna vår teknikens undervärld skall ingen behöva "sitta av" en information och endast vara närvarande ... inte deltagande!! Känns det besvärande att hänga över ett stativ eller hålla micken i handen finns ju sladdlösa funktioner. Föstår att du inte jämt och överallt vill påpeka detta, borde ju vara självklart i denna situationen!!! Hoppas annars att solen lyser över dig idag, här hade vi snö med jätteflingor i en timmes tid igår, bläääääää, men idag är våren på gång lite igen!!! Kramisen Kerstin

egoinasmamma.nu sa...

Vi skall inte skämmas för vare sig det ena eller det andra, det är ohövligt av andra att inte ta hänsyn. Men säger du ifrån? Jag har blivit tuffare med åldern. ;)

Siita sa...

Hejsan. Jag tycker du ska tjata tills dom lär sej att använda micken. På jobbet använder chefen alltid mick. Kram

Smörblomma sa...

Juäg huär nug fönderrät pö iktenskuäp.

Smorblumän hörrh entte ältid heler nerrh juäg jämär tell henne buäköm dören, sö hun hörrh nuggh entte heler sö bruäh. //Nese

Anonym sa...

Herre Gud, det är skämmigt! Det finns ju hörslingor. Håller man en föreläsning SKA det vara en självklarhet att alla har möjlighet att höra. Reklamtion????
Kram

Karpstryparn sa...

Svar: Japp, det tog sin lilla tid. Kramiz

Siita sa...

God morgon. Lite frost här oxå, men bara - 0.5. Kram

MICKAN sa...

Halloj! Såg några mörka moln igår men inte en droppe. Javisst borde det ageras när man vet om det. Det krävs ju bevis också... Ha en bra dag!

biggan sa...

godmorgon, ja jag örde på tvn risk för det här nere med, men vi slapp i alla fall, ett par 3 grader, kram biggan

syren sa...

God morgon vännen! Att inte höra är ju ett stort problem,har tyvärr samma problem.Här är mulet och ingen värme precis. KRAM

egoinasmamma.nu sa...

God morgon! :D Jag förstår dig, har du tjatat i många år, så ger man upp till slut. Synd att de har så lite förståelse, jag hade blivit jättefrustrerad.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...