9 maj 2010

Här är växtkraften accepterad!

Ingen makrofotogrefering igår, men jag fick ett annat intressant motiv i min sökare...taget med min gamla vanliga kamera.
Här har det byggts uteförråd, med träden kvar. Växer och mår bra gör de fortsatt dessa träd. Här ovan syns det äldsta skjulet och här syns hur trädet fortsätter att breda ut sig över taket.

Så här såg det ut inne i skjulet, där tätning mot taket gjorts med skumisolering, vilket tydligen inte har påverkat trädet negativt.
Här pågår en tillbyggnad av uthuset med ett bevarande av både trädet och dess utstickande grenar. Nej, det var inte vackert, men kanske lite ovanligt...

Nu blir det frukost här, innan jag sticker ner till kontoret för några timmars arbete. Lär inte hinna med allt före semestern om jag inte tar hjälp av helgerna...så är det bara!

30 kommentarer:

egoinasmamma.nu sa...

Vad bra att träden står kvar och det är lite originellt och mysigt också. God morgon! :D

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Det var verkligen orginellt att låta trädet stå kvar.Ja du...Har man goa vänner är man rik.Vi hade en mysig stund i stuga tillsammans.Ha en bra söndag! Kram!

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Det var verkligen orginellt att låta trädet stå kvar.Ja du...Har man goa vänner är man rik.Vi hade en mysig stund i stuga tillsammans.Ha en bra söndag! Kram!

biggan sa...

så fräckt, sånt gillar jag. ha det bra på jobbet nu, så höres vi framåt kvällen kramar biggan

Camilla sa...

Hahaha!
Ja...det var inte snyggt men ovanligt :)
God morgon!
Ha en bra dag och kram på dig!

Anonym sa...

Vad bra att trädet kunde stå kvar=)

Härligt med semester snart=)

Siita sa...

Inte skulle jag vilja ha ett träd genom mitt uthus. Kram

Mia sa...

Hur ska detta sluta? Spränger trädet huset eller blir det huset som till sist kväver växtkraften?

Frogprincess sa...

originellt, fast de sparar väl in på lite virke...

rolf sa...

Goddag.får du jobba på helgerna med,hur ofta gör du det.du få ha en skön söndag.kram

ansepanse sa...

vad mycket plats trädet tar upp i förrådet, är det så bra egentligen

Farfar-Hebbe sa...

Hejsan,,ja inte var det vackert med trädet genom taket,,inte så smart heller tycker jag..
Hoppas du får undan så du kan slappna av helt på semestern..
Haé Kram.

Aurora sa...

Inte så vidare smart. Trädet växer väl o omkrets. Hur gör de då? Taket kommer att sprängas.Kram

Gilla sa...

Det ser väl lite underligt ut med trädet i mitten så där.

Svar: Ja, vilka sorts kameror du har begriper jag inte, för jag känner inte till några andra än mina egna. En är från Fujifilm FinePix F 50 [f] och den gamla är en Minolta DIMAGE Xt.

Jag skulle aldrig kunna vänta så länge för att använda en ny kamera på det viset. Jag har macro inbakat i den nya åtminstone. Men det är inga lösa objektiv till någon av dom.

Kram/Gilla

syren sa...

Lite ovanligt kan man ju påstå.Kommer det blad på den? I så fall ser den ju fin ut.Hoppas du hinner med jobbet nu i helgen,för snart ska du ju åka och njuta av värmen. kram

Nett sa...

Haha, helt klart häftigt!! Kram

mona sa...

fin blogg!

Anonym sa...

Tur att någon bevarar och inte skövlar.Vackert? Nja, men kul! Kram

Ellis sa...

Klart udda men läckert! =)
Hoppas du har en fin söndag, jag har hunnit med en hel del och det känns bra. Nu återstår middag och börja packa! =)
Kramar

MICKAN sa...

Hahaha ... visst ser det lite skumt ut. Ska du ha semester igen, vad skönt. Här hemma grejas och donas det för fullt, annars kommer man aldrig iordning med lådor och annat som finns kvar. Ha en bra söndagskväll!

MICKAN sa...

Hahaha ... visst ser det lite skumt ut. Ska du ha semester igen, vad skönt. Här hemma grejas och donas det för fullt, annars kommer man aldrig iordning med lådor och annat som finns kvar. Ha en bra söndagskväll!

Mita sa...

Nej men jisses,inget träd för mig så där.Ser knepigt ut.
Hoppas du hinner med på jobbet nu,mycket inför semestern förstår jag,
Sköt om dig vännen,
Kramiz!

agnetha sa...

Nej det var INTE vackert. När det blåser måste det ju lita på själva huset. Det måste skjuva bygget än hit och än dit. Hoppas att de sågar av toppen innan huset får sig en riktig Knock.
Kul att du fotat och visar oss andra.
Ha det bra

biggan sa...

så där, träning gjord maten nere disken fixad, nu bad sen tv, trloigtvis somar jag hihi, ha en bra kväll så höres vi i morgon kram biggan

Kina sa...

Vilken grej att låta trädet stå kvar. Hoppas du haft en bra söndag!
Kram

Anonym sa...

Godafton FenixMona!

Fy fabian vad läckert.
Men jag skulle unte vilja ha't i min lägenhet förståss.

Ha en fortsatt bra Söndag kväll.

Kram
Stevie

biggan sa...

godmorgon. ja jisses ja. vart tog denna helgen vägen då? katastrof hinner inte ett dugg längre, kram biggan

Farfar-Hebbe sa...

Rackarns vad du är uppe tidigt,ser att även Biggan är uppe.är det ni två som väcker tuppen denna veckan.
Ha nu en bra dag på jobbet,och ännu bättre när du kommer hem.Haé Kramen

biggan sa...

ja visst är det, inte ofta det stämmer enligt reklamen själva. men denna gör ju. konstigt nog. kram biggan

Siita sa...

God morgon. Skönt med måndagar ledigt. Ha det bra i ruskvädret. Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...