21 december 2010

Tisdag och snön lyser vit på tall och gran...

En del påfyllning av snömängderna hade det blivit igår morse. Plogen var igång på vårt område före sex och gubben försökte redan vid fyra att skotta oss ut...Fast han fick ge sig och invänta plogen.

Drivorna här uppe hos oss är nästan lika höga som gubben, fast han är ju bara 163 förståss...

Nere på stan är det inte lika mycket, men det räcker ändå och blir över...för på torsdag ska snöandet fortsätta och det ska det tydligen göra hela helgen!!

Just nu är det uppehåll men Bore bevarar sin snö i år...i skrivandets stund, klockan 4.30, visar min termometer drygt 18 minusgrader...Det kommer att bli en lång vinter!!


20 kommentarer:

Ammis sa...

Ja du Mona, förstår att ni som hatar snö o. kyla liiider nu!! Så jäkla mkt snö! Det känns nästan overkligt men det är nog nått vi får börja vänja oss vid om man nu kan det....??? Ha en go vecka iaf så här inför julen, den blir ju vit o. fin iaf och inne är det varmt o. skönt. krAMelikram

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Ja vilket jädrans snöande der varit,här nu i 2 hela dagar.Kylan biter sig fast ,men du har kallare än mina -10,5.Der är skönt att slippa skotta snö nu när jag bor i hyreshus...Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Morn på dej vännen! Vad gör du uppe så tidigt?? Pågabiten är inte mer än 15år,men den generationen är född med dator i näven.Undrar vad jag hade i näven när jag föddes?
Här har det snöat inatt,så jag har allaredan varit ute på "gympapasset"(skottat)Ha en bra dag!Morgonkram!

Siita sa...

God morgon. Så mycket snö har ju inte jag, inte så kallt heller. Kom hit upp o njut då. Hihi Kram

Carina Sjölund sa...

Ja nog har vi snö så det räcker!
Jag tycker att December och Januari brukar vara riktigt tuffa månader, brukar oftas vara så kallt då :(
Kramen

biggan sa...

ja tänk alla som ska åka nu i jul, ska ju bli riktigt mycket i morgon igen, suck. räcker för länge sen. japp det löser sig nog tror jag hihi, kram biggan

Renée sa...

Man får passa på att göra en massa när snöandet har paus! Hoppas det inte blir total snökaos... KRAM

Anonym sa...

Oj! Ni verkar ha fått mycket snö. Det ser ut som här där vi har ca 6 dm snö. Det blir väl snart problem om det kommer mera. Ha en fin dag nu !

ansepanse sa...

vi hade också drygt minus 18 i morse
vadå kort 1,63 - jag är en 1,62 och är precis lagom :)
kramar

Ellis sa...

Här är det -12 och fortsatt snöande, har skottat balkongen och ska äta lunch nu!
Ha en fin dag!
Kram Elenor

charlotte sa...

herre min je vad snö ni har..
kram

Farfar-Hebbe sa...

Hejsan,,Nu måste du kika in till mig,där pågår en gissningstävlan,som inte kräver några som helst förkunskaper,bara lite logiskt tänkande,gissa bara antal piggar,,närmast vinner...vadå??kolla får du se..
Haé Kram.

biggan sa...

ja nu har vi minus 15 grader kallt som attan, sören och ungarna plockade tång med i dag, det var kallt, som isbitar när dom kom hem
ha det gott nu i morgon. kram biggan

Kina sa...

Oj, Oj så mycket snö ni fått. Här har vi inte fått riktigt lika mycket. Men kallt har vi just nu -21 grader, hu och snart ska man ut på kvällspromenaden med hundarna.
Kram Kina

Anonym sa...

Ja, det är många månader kvar innan våren gör entré! Det är bara att uthärda!
Svar: Tack för dina goa kramar och medkänsla! Det känns gott och värmer. Kram

Unknown sa...

Fina bilder från det snöiga och kalla landskapet. Allt tyder på att vi får uppleva en rekordvinter. Och de som önskat sig en vit jul kan nog känna sig väldigt säkra...
Passar på att önska dig en riktigt GOD JUL!
/SA

Mita sa...

Ja jisses vilken lång vinter det blir känns det som. Men det kan ju slå om också,och då gnäller vi över det. Lagomt är bäst,helt klart.
Kramiz!

Maria sa...

Snö i mängder men en vit jul blir det hur som helst. Ha det så gööör gott i jul/kramizar från Dal

Augusta sa...

Ja, vad mycket snö.
Tar det inte slut snart och denna kyla. Fryser och fryser. Näsan rinner och halsen känns ont.

Vilken vinter så här tidigt.

Kram

eva sa...

Nog e de kallt så det räcker här är de 16 grader nu så de har varit skönt att vara inne i värmen och städa!
kramiz

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...