17 december 2010

Första julbordet ut...

På Svarta Örn togs vi emot med varm glögg!

Sen kom då första turen runt det efterlängtade JULBORDET!!

Jag älskar inte sill, tvärtom! Fast jag tar gärna rökt ål och lutfisk, så lite från havet blev det som inledning.

Här står varmrätterna...

och på andra långsidan, mitt emot sillen, finns allt kallskuret.

Äggosten var dessvärre inte så lyckad...jag tror de hade kokat massan...det får man inte göra! Min äggost brukar vara fast och fin...

Som avslutning blev det kaffe och godis...fast det fanns inte mycket utrymme kvar...Nej, som vanligt, trots goda ambitioner, så var jag proppmätt...

Jag kunde gott tänkt mig att göra tomten sällskap...fast det gick ju inte för sig...Jobbet kallade tillbaka sina undersåtar, så det var bara att halka iväg igen...
Ute var det 2 plusgrader, regnigt och halt!! Istapparna föll som projektiler och stora snömassor kälkade ner från taken. Idag har allt fruset till igen och här är det just nu minus 11 grader!!


25 kommentarer:

biggan sa...

godmorgon, vilket härligt julbord. ja detta med att smälta sen frysa på. otäckt, brankåren hörde jag tycka ut 3 ggr i går, senast i natt, ha en fin dag kram biggan

Siita sa...

Så gott det ser ut. Förstår att du blev mätt. Vad är äggost? Har aldrig hör det förr. Sååå kallt ni har det. Kram

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Julbordet såg fint ut,,man måste ju inte tycka om allt som finns på ett julbord,,man blir ju proppmätt ändå..
Oki fixa din lott när du får tid.Haé Kram.

Carina Sjölund sa...

Vilket härligt julbord :) Jag och mina arbetskamrater var och åt Brasilianskt julbord för några veckor sedan, och det var riktigt kanongott :))
Men det jag saknade var sill och skinka!
Ha en bra dag!
Kramar

Yvonne :-) sa...

Morn! japp! Vi fick en hel massa snö.Men regn och minusgrader är inte bra det heller.Vilket julbord!!! Ja man äter mer än vad man behöver.Kram!

Camilla sa...

Oj...vilken mat!
Gott!
Oj...har ni det så kallt. Idag ligger vi på nollpunkten.
Ha en toppen dag!
Kram!

Anniepie sa...

Åhh jag döör va gott det ser ut! :D har inte ätit någon julmat än... Okej, ja en nyårskort är aldrig fel! ;) hihi ha en bra dag nu. Kramar

Petra sa...

Ja det var inget dåligt väder omslag det blev:)

Kram

Roffe sa...

Sovmorgon idag.I hjo fick vi några snöflingor var allt,men inget snöoväder.men dom lova snö hela helgen,hela södra sverige,från Örebro-Ystad,enligt Klart.se.snöa mest på lördagkväll till söndag.Kör man för lungt,kan bli påkörd bakifrån.andra billister behöver ju inte köra sakta.Ha en bra dag.kram

Maria sa...

Vad mycke god mat du ser ut att ha förtärt. Förstår att du ville göra tomten sällskap efter så mycket godsaker. Hoppas du inte somna på jobbet.
Ha en bra helg o 4:advent/kram

Mita sa...

Jag säger bara en sak,GOTT!! Om all julmaten,det riktigt vattnas i munnen. Men visst på slutet är inte utrymmet stort. En slät kopp kaffe,möjligtvis en chokladbit,hi,hi...lite sött smakar bra efteråt.
Usch vilket trist väglag ni fick.Sämsta tänkbara,blev nog mycket halkolyckor.
Kram vännen!

ansepanse sa...

uj, vad mycket mat! ser jättegott ut
Sv: jag kan nog även sitta på kvällarna med bloggen, det beror nog på vad jag har att göra annars liksom
kramar

Tigris Predikantan sa...

Vill önska dig en trevlig helg!
PS. Glöm inte min utlottning! DS

Augusta sa...

Vilket härligt julbord. Tänk att det är fler som gillar ål och inte bara jag. :)

Vilket läskigt väder. Så grått och dystert.

Kram

Mi sa...

God eftermiddag! Vilket julbord och sen tycker dom att ni ska arbeta efter all maten. Det kan inte vara lätt. I dag har vi plusgrader som ni hade i går.
Kramar!

Anonym sa...

Jag har varit på Svarta Örn några gånger, men det har gällt begravning varje gång. Synd på äggosten. Det som är så gott, när någon har gjort rätt! Kram

sladdertackan sa...

Det är något speciellt med julbord, men det är tur att det bara är jul en gång per år. Det var 14 minus är i morse när jag var ute på promenad. Höll på att frysa ihjäl!

Vicke sa...

där var det många godsaker, ha en fin kväll nu och en trevlig helg

Unknown sa...

Ett sådant kanonjulbord. Förstår att det inte fanns plats för så mycket godis...
Ha en mysig fjärde adventshelg! /SA

Siita sa...

God morgon. Idag har jag -4.3 grader o blåsigt. Kram

biggan sa...

godmorgon denna lördag, kram biggan

eva sa...

Vilket smarrigt Julbord man blir riktigt hungrig:)
kramiz

MICKAN sa...

Vad gott med julbord. I måndags var jag på ett också. Precis som du tyckte så ville man hålla tomten sällskap efter all den goda maten. Det finns nog ingen högtid som slår julmaten eller vad säger du :)

Kina sa...

Jag var på julbord igår och jag blir mätt bara av att titta på dina bilder. Tänk så mycket gott det finns på julbord:). LYckades glömma kameran hemma:(
Kram Kina

Ellis sa...

Gott med julbord, nu blev jag ju hungrig! =)
Har fått en påse lussekatter av mamma idag, gott!
Ha det så bra!
Kram Elenor

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...