10 december 2010

Välkommen på en vykortspromenad!

Bitande kallt var det på lunchpromenaden igår, men SÅ vackert!

Det var vykortsmotiv åt alla håll...

Mina fingrar blev stela efter en kort stund, men lite av allt det vackra i Uddevalla hann jag ändå att fånga.

Just nu i skrivandets stund har vi
-10 här och kanske det blir vackert även denna dag.

Fast mer snö är på väg...Nu börjar det att bli mycket farligt på många platser i vår stad. Snövallarna i många gatukorsningar är så höga, att sikten är obefintlig.
Mycket vackert, men som sagt, mycket farligt nu!


27 kommentarer:

Vicke sa...

Härliga vinter bilder

biggan sa...

godmorgon, ja visst är det fint, men farligt som sagt, halt och det med, ha nu en bra fredag, skönt det är helg igen, otroligt så fort det går kram biggan

Camilla sa...

Om man ska ta vackra bilder en kall vinterdag, kan det lätt hända att man få offra ett och annat finger. Men det är det väl värt? ;)
Mycket fina bilder!
Och mycket....mycket mer snö än vad vi har.
Kram på dig och ha en toppen dag!

Roffe sa...

Godmorgon.Mycke vackra bilder.Jag har vänner i polen som tog kort,sen gjorde vykort av dom och sålde,nu efter 15år.äger dom 3 fotobutiker utanför polen.Ha en skön dag.kram

OBS!!!Likna metrobloggen
Bloggerfy är en bloggtopplista som gör det möjligt för bloggare att öka antalet läsare, mäta aktiviteten på bloggen och samtidigt tjäna pengar.det är värt förskök,skicka vidare till dina vänner.jag skaffade det igår.http://www.bloggerfy.com/

syren sa...

Vilka underbara bilder du visar varje dag! kram

Sand mellan tårna sa...

Heeeelt underbart vackra bilder! Här ösregnar det idag men inte gör det mig något...jag ska äntligen få packa väskorna:)

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Fina härliga bilder.Bra att du ville offra fingrarna så att vi kan få njuta och se hur vintern är i Uddevalla..Kommer att bli skönt att bli av med duschkabinen.Mer plats och mer lättstädat.Ha bra fredagsmys.Kram!

Petra sa...

När man ser det så här kan man ju inte annat än tycka att det är fint :)
Kram

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Ja du visst gör sig vintern bäst på bild..Haé Kram.

Anniepie sa...

Wow, verkligen jättefina finterbilder som skulle kunna bli fina vykort som sagt! ;) SV: okej, men det går ju lika bra med infrysta, bara man inte köper färdiga till julen! ;) hihi Kram

eva sa...

Vilka underbara vinterbilder:)
Här i Våmhus är det 21 grader kallt och inte alls lika mycket snö!
kramiz

Gunilla sa...

Ja man inte annat säga än att det är oerhört vackert med vinter i alla fall !!

Kajsa sa...

Hej där! Fantastiskt fina kort du har knäppt =)
Och vad fint det verkar vara i din stad =)

Nu till en fråga i ett annat inlägg du har skrivit, vart har du köpt den underbara tomten med katterna?
Jag älskar också tomtar och har mer än gärna massor av dom. De sitter och kikar i skåp, de byter plats med andra prynader och bor på mina hyllor. De hänger broderade på väggarna, och ligger, i form av dukar, på borden.
Man kan aldrig få för många av dom :P

Kramis

Frogprincess sa...

Å vad vackra kort :-)
Ha en bra dag!

eva sa...

Ja det stämmer med fortsättningen!och jag skrev många kapitel på boken när jag gick folkhögskolan men skrev ej klart den och sedan kracha min dator och allt försvann...
kramiz

Mi sa...

Rigtigt fina vykortsbilder. Just nu har vi -10 grader här. Det var varmare i morse men termometern rör sig hela tiden. Kramar!

Anonym sa...

Suck, nu hotar dom med regn också - som ska frysa på!
Farligt, men oh så vackert det är på alla håll nu!

Du har 54 dagar kvar till solsidan - jag har 26.......så skönt det ska bli!
Nu väntar vi :) Kram

Siita sa...

Vilka fina vykort, passar till julkort. Här har vi nu -11 grader, men dom har lovat snö inatt. Kram

ansepanse sa...

håller med dig om att det är sagolikt vackert med all snön
kramar

Anonym sa...

Vackra bilder. Det ser ut som det är snö på bilderna eller är det pudersocker ?? LER ELAKT !!

Unknown sa...

Kallt som attan ser det ut som men vackert är det. Fint fotat och en bra illustration av den vinter vi just nu upplever.
Ha en fin och trevlig helg! /SA

Ellis sa...

Jättefina bilder, glömde kameran när jag gick på promenad men får ta med den en annan dag! =)
Ha en fin kväll!
Kram, Elenor

Roffe sa...

Godmorgon..I HJO är det +1 grad och regn.Kan vara kvar till jul,sen kan det gå bort.idag bli det stanna inne,kanske gå ut en sväng,men det bli säkert halt ut och gå.Ha en bra dag.kram

Vicke sa...

Inget nytt på denna front, jag hoppas att du får en trevlig helg

Farfar-Hebbe sa...

Morsning..Ja du inte får han sprattla mycket med benen om det ska vara torrt i sängen..Ha en fin lördag..Kram.

Yvonne :-) sa...

Morn morn!!!Metro har haft sovmorgon.Nu har jag satt in ett nytt inlägg.Jag har tydligen inspirerat dej.Har du ajvar i köttfärsen? Kram!

diana sa...

Visst är det så att allt blir vackrare med snö och frost på ;)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...