31 december 2010

Som ett pärlband ligger de där bakom...alla gångna år...

Alla pärlor är inte vita, det är en blandad kompott, precis som åren som gått!

Denna årets sista dag av 2010, tittar jag in i mitt bildarkiv och ser hur det var...

Det som dominerat året som gick är ju, utan tvekan, SNÖN!

Snön låg kvar mycket länge i Uddevalla...det sista av jätteupplaget i Skeppsviken, smälte bort vecka 33! 
Två riktigt somriga veckor fick vi i Uddevalla detta år, sen var det inte mer och vi gick mot höst igen.
Det snöade till och från här i Uddevalla redan tidigt under hösten. Den 9:de november slog så "Vänersnön" till och stadstrafiken lamslogs i Uddevalla, med inställda bussar som följd...

Sen blev den kvar...SNÖN! Påfyllning har det kommit undan för undan och Kung Bore behåller greppet om vår stad. Tolv snöfria veckor blev det i Uddevalla 2010...

Jag hoppas på mindre snö och mera sommar under 2011...Jag hoppas också att alla nära och kära ska få må bra...Jag hoppas på en fredlig värld och ett tryggare samhälle...Jag hoppas att alla tar sitt ansvar för att alla ska kunna få en bättre värld att leva i!!

22 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Ja många liknande önskningar har man väl. Iaf mer sommar o mindre vinter. Läste hos en kompis som är med husbil i Spanien att våre kommit dit, Lupinerna blommade där. Ha ett gott slut o ett gott nytt år nu. Kramar

Yvonne :-) sa...

Morn! Ja vi har haft gott om det vita vattnet i år.Tänk om man hade kunnat sälja till dom som inget har fått!Jag har nog samma önskningar som du................Här är en i denna gatan som brukar ha massor av smällare Jag tror att han smällde upp för flera tusen ifjol.Klarar Cesare smällare?
Önskar dej en trevlig Helg! Kram!

Roffe sa...

Godmorgon.önska dig gott nytt.hoppas du får trevligt idag,jag ha inte bestämnt än.kom hem från småland igår.kram

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Ja du mina pannkakor försvann så fort så jag hann inte få fram kameran...
Jag ställer mig bredvid dig och har ungefär samma önskningar inför 2011..Se nu till att nöta ut 2010, Sen önskar jag dig med familj ett riktigt Gott Nytt 2011..Haé Kramen.

Mia64 sa...

Ja det har varit mycket snö för er nere i söder.Vi är ju van att ha så jämt under vintern.Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig /Kram

Camilla sa...

Ja...det var väl rätt rimliga krav du ställde.
Gott Nytt År!
Kram!

Stattinskan sa...

Vill önska dig Fenixmona och din familj en trevlig sista afton på det här "gammåret" och hoppas att 2011 blir upplevelsernas år!
Gott Nytt Årkramar

maria sa...

Ett Gott Slut och Ett Gott Nytt År !
Kramar Maria

Anonym sa...

Bara TOLV snöfria veckor? Jösses... Hoppas 2011 bjuder på mer sommar och mindre snö!

Gott Nytt År!
Kram

Tommy sa...

Gott Nytt År!!!!

Kajsa sa...

Det är mycket snö det =(
Usch vi har också haft för mycket snö =/

Jag vill önska dig ett riktigt gott nytt år!
Jag hoppas vi alla kommer få ett bra nytt år.
Kramisar från mig!

ansepanse sa...

önskningarna du har stämmer in på mina också
GOTT NYTT ÅR
kramar

Mita sa...

Jag håller med dig fullt ut i det du skriver,
Hoppas du får tag i en eldkorg,
Kram och Gott Nytt År!

Anonym sa...

Gott nytt år !

Maria sa...

Gott Nytt År/kramen

Gilla sa...

Det var en fin tillbakablick på det gångna året.

Svar: Visst är de halt hos oss. Vi har inte ens fösökt att gå ut idag. Igår kväll var jag ute med Noack och då hade jag Sibbes broddar på mej och Noack fick gå lös. För han är ju en draghund, så jag vågade inte ha honom i band.

Jag önskar dej ett riktigt Gott Nytt År. Och jag hoppas att du inte vaknar i morgon med nån som slår dej i huvudet. :-D

Kram/Gilla

Ellis sa...

Ha en underbar nyårsafton och en fin start på 2011!
Kram Elenor

Anonym sa...

Hejsan!
Här kommer jag inklampandes och vill Önska dig ett riktgit Gott Nytt År=)

Mi sa...

GOTT NYTT ÅR!
Kram

Vicke sa...

Jag tittar in och önskar dig en god fortsättning på det nya året.

MICKAN sa...

VAckra bilder du tagit och jag håller verkligen med dig om att det ska vara en härligare årstid som nalkas!

Anonym sa...

Hej vännen.Så mycket snö!Snart är våren här,vad skönt!Härliga bilder dock!Gott Nytt År till er,kramen Bitte

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...