1 januari 2011

Ett nytt och helt oskrivet år...

Detta nya år, 2011, inleds med mildväder. Just nu är det rena vårfloden här i Uddevalla.
Plusgrader har det varit här sen tidigt igår kväll och det är fortfarande två plus...men, men...nu sjunker temperaturen igen, med risk att det under dagen blir mycket farligt på våra vägar.
Cesare tog chansen och var ute till kvart i ett i natt och sen stack han iväg vid halv fem igen. Kanske han var med de andra kissarna och sjöng in det nya året...(se nyårshälsningen här ovan)...Han var i alla fall inte rädd för allt smällande som faktiskt var helt fruktansvärt denna natt. Här small det mer eller mindre under hela kvällen och vid halv tolv så tog det i från alla håll! Det borde vara helt förbjudet inom tätbebyggt samhälle!!!
Både julbock och snögubbe har blåst ner i natt och vår altan flyter av smältvatten just nu...tänk så gott det hade varit om det kunde förbli så...
Oavsett smällare, väder och vind så önskar jag er alla en god fortsättning på detta nya år, år 2011!



29 kommentarer:

MICKAN sa...

Godmorgon och en riktigt God fortsättning på det nya året önskar jag er alla därhemma! Trots regnet i går kväll så ligger snön kvar, tror att det är en liten köldhåla jag bor i .. heheh. Vilka härliga bilder du bjuder på! Tolvslaget inleddes med en massa fyverkerier hos mina grannar, men det varade bara en halvtimma så hundarna klarade sig ganska bra under denna tid. Jag höjde volym på tv och radio. Nu är det snart dags att ge sig ut med första promenaden för detta året. Sköt om er!

Petra sa...

God Morgon!
Visst är det härligt med plusgrader :)
God fortsättning önskar jag er.
Kram

Siita sa...

God morgon o god fortsättning på nya året. Inget mildväder här men bara -2.8. Lite snö har det kommit oxå, men dom lovade massor. Tur att dom hade fel. Kram

Farfar-Hebbe sa...

Morsning,,Önskar dig detsamma,en god fortsättning,,Här har det nog kommit ca 15 cm snö sen i går kväll,graderna håller sig på drygt 2 minus,nu börjar det blåsa och det snöar ännu,lite lätt..Haé Kram,.

Mia64 sa...

Godmorgon!
och god fortsättning på det nya året /Kram

MICKAN sa...

Det smällde på ordentligt här också, och då bor jag i skogen. Dottern jobbade i natt och hon sa att det var ett otroligt fyverkeri i Göteborg inatt. Ja, det borde faktiskt förbjudas helt. Hundarna sprang omkring som yra höns när allt smällande började men jag fick dem till att lägga sig ner och jag höjde volymen på tv:n så att de inte märkte så mycket på utsidan. Från det ena till det andra så är det glashalt här ute, önskade att man hade broddar på fötterna när man gick nu på morgonen.

Stattinskan sa...

Vi har fått mildväder här hos oss också och det tackar vi inte nej till :-)
Godaste fortsättningen till dig och din familj!
Kram

Yvonne :-) sa...

Morn! Här är det +2,1 och blåååst! Jag är så glad att det funkade så bra med hundarna trots att de smällde som bara den i gatan.Önskar dig och din familj god fortsättning! Kram!

maria sa...

Ha en God Fortsättning på 2011 <3
Kramar Maria

Anonym sa...

Här är det -0,2 Grader och mulet. Det har varit milt men är nu kallgrader igen. Ha en fin dag nu !

Anonym sa...

Önskar att din fortsättning på 2011 är och förblir toppenfin!
Här har vi också plusgrader och BLANKIS utanför vårt hus. Hoppas att det försvinner innan dagen är slut! Kramar

Camilla sa...

Tråkigt att det ska blåsa så.
Här blåser det inget och det är bara några grader kallt.
Riktigt skönt att gå hem i natt,faktiskt.
God fortsättning på det nya året!
Kram!

Aurora sa...

Här smälter inget. Snön ligger djup i trädgården och även på taken. Men tempen är behaglig. Kram

Gilla sa...

Jag vill önska dej och din Gube en riktigt god fortsättning på det nya året. Nu gäller det att komma ihåg att det är 2011, när man ska skriva datum.

Idag har vi strålande sol och ett par plusgrader, så snön håller på att smälta. Synd tycker jag för en gångs skull, för det har sett så ljust och härligt ut hos oss ett tag.


Tack för hälsningarna på både bloggen och hemsidan.

Kram/Gilla

eva sa...

Godmorgon:)
Här med e det töväder och i går sken solen.
Vilken härlig bild på vattnet!
Önskar dig en god fortsättning och att du får ett ett Gott 2011.
kramiz

ansepanse sa...

här var det ett smärre krig med smällare och då bor vi ändå inte i något tätbebyggt område
god fortsättning på 2011
kramar

Mita sa...

Visst är det väder omslag, både på gott och ont. Nackdelen är blixthalkan,fördelen att det är mildare trots blåsten.Känns som en Marsdag faktiskt,tänk om det vore det ändå,suck!
Ha en riktigt skön lugn vilodag,
Kramiz!

Anonym sa...

Nä det blev ingen nyårs bebis. Min brorsdotter går fortfarande och vankar av och an och är less.
Häruppe har vi nu -15 grader så jag skall nog ut och gå en sväng innan det blir för kallt.

Frogprincess sa...

god fortsättning på dig också :-)
Här hörde vi faktiskt inte så mycket smällare, men det blåste och regnade och det är en bit in till stan, så det var väl lika bra det...
Här är kissarna ute i solen och njuter.

Anonym sa...

Ha en fin fortsättning på det nya året!

Jag tyckte att jag såg Cesare i det där kattklippet, så det var säkert där han var :-)

Ellis sa...

God fortsättning på det nya året! =)
Vi åt gott och hade en trevlig kväll igår, smällde inte så mycket men lite sporadiskt före och efter midnatt!
Hoppas du har en fin nyårsdag!
Kram Elenor

Anniepie sa...

Tack, jag ser verkligen fram imot ett nytt år med nya möjligheter nu! :) Känns som det kommer slå året 2010! ;) hehe kram

Mi sa...

Minusgrader här hos mig men bara ett par. Det har snöat och blåst sedan i går så det är ett riktigt elände utomhus. Men inne är det varm och skönt med jättemånga tända ljus.
Kramar och en god fortsättning!

Mia systeryste sa...

Här har det legat på nollan idag, men nu börjar det bli kallt igen.
Önskar dig en riktig god fortsättning på det nya året!
Kram

Karpstryparn sa...

Gott Nytt År på dig! Kraaam!

Maria sa...

God fortsättning till dig också.
Tack o lov ingen syndaflod här än men man vet ju aldrig.
Ha det gott/kramizar

Ninja sa...

Vilken vacker Amaryllis du har att njuta av :)

Siita sa...

God morgon. Liten vill vara med o skriva, men det vill inte jag. Här är det kallt idag igen, -7 när jag kom ner. Ha en trevlig dag. Kram

Fingerfärdig sa...

Jag vill önska Er också en god fortsättning på 2011.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...