13 januari 2011

Om 20 dagar är det sommar!!

Bilden lånad från Ving.se
Här finns jag om bara 20 dagar för en veckas andrum från snö, is och kyla. Just idag känns det extra gott att tänka på vad som snart väntar...Gubbens förkylningsvirus har nämligen hoppat på mig!! Så idag blir det inget jobb för min del...  
Sist jag var på resa åt det hållet var vi ute och hälsade på vilda delfiner. Sen dess har jag ju haft nöjet att få simma med delfiner, vilket är en underbar upplevelse! Drömmen den här gången är ju att få följa med på hajfiske, det skulle jag verkligen vilja göra!!!  
Fast sonen, som jag reser med denna gång, tror att det är väldigt dyrt...Jag har inte en aning, så vi får väl se... 
Idag är det som sagt 20 dagar tills vi reser och enda planeringen för denna dag är att kurera mig så jag kan jobba i morgon...

32 kommentarer:

biggan sa...

ahhh krya på dig, trist att bli sjuk. härliga bilder, ja hajfiske skulle jag med vilja göra, så häftigt, men jag har en känsla av att det är dyrt jag med. kram biggan

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Taskigt av gubben,den hade han väl kunnat behålla själv..Oj.20 dagar till,sen är du på värmen,, Avis,så klart..Krya på dig.Kramen.

agnetha sa...

20 dagar till sommar!!!! GUUUUD om det vore så väl ändå!!! vart är du på väg ser helt underbart ut. Turkiet igen kanske, nää... där är det inte så varmt nu. Gissar på Egypten.
Kurera dig nu så att du blir friskt till din sommarresa!!!!

Anniepie sa...

Åhh då får du krya på dig! :) Vill oxå till varamare länder just nu! :P Hur underbart som helst! :)Kram

Yvonne :-) sa...

Han kunde väl behålla viruset för sig själv .Vad jag är avis på dej som ska iväg.Tror du inte att hajfiske kan vara rälit??..Jag har fått din kommentar två gången.Metro har det svårt idag,det segar.

Tigris Predikantan sa...

Krya på dig nu, så du kan njuta ordentligt om 20 dagar!
;)

Gilla sa...

Så skönt det ska bli för er. Vi kommer nog inte iväg i vinter heller och vad som händer i maj-juni är inte bestämt än. I september reser vi ju till Rhodos i alla fall.

Nu ska jag titta på Turkietbloggen.

Kram/Gilla

Anonym sa...

MEN vad kul att du och sonen ska resa! Klart ni ska hajfiska! :) Du måste se till att du blir helt frisk tills dess! Kramar

Anonym sa...

MEN vad kul att du och sonen ska resa! Klart ni ska hajfiska! :) Du måste se till att du blir helt frisk tills dess! Kramar

Carina Sjölund sa...

Krya på dig lite snabbt nu :)
Stora kramen!

Mi sa...

Så härligt det låter - sommar - fina bilder. förstår att du längtar.
Krya på dig. Kramar!

biggan sa...

ja kallt här med. men inte riktigt så kallt förstårs ett par grader dimma, så det är lurigt, vi stack ut en sväng, hittade solen, sicken tur :) hur är det med förkylningen kram biggan

Gunilla sa...

Först och främst, krya på dig !! Och, är jag avundsjuk på att du har en resa framför dig ? svar JA :)

Janne sa...

Jag har bytt blog då någon kapat eller länkat min blog till en högerpolitisk sida.

ny adress: http://skurborsten.wordpress.com/

Farfar-Hebbe sa...

Hejsan..Ja det är lika så gott att städa ut julen när man känner för det,inte behöver man vänta på Knut. Haé Kram.

Lindy sa...

Goddagens min vän!!!
Krya på dig!!!
Jag är inte mycket för tradera och blocket. Sedan vikll jag helst ha en ny kamera om jag ska köpa en. Jag får väl börja spara till en...
Innan har det bara varit ytliga skador som man kan leva med men nu börjar ju innedelen flumma med, bilderna får så konstig färg...

Ha det underbart!
Många kramar!

Ellis sa...

Hoppas ni båda kryar på er då!
Låter underbart med lite värme nu i snövädret!
Sköt om dig!
Kram Elenor

Janne sa...

Nägon hade gjort så när sidan pingades så kom man till en nynazistisk sida.

ansepanse sa...

ja, du får krya på dig , vad spännande att få åka till sommaren :) härligt
kramar

Siita sa...

Ta dej en rejäl snaps o lägg dej, blr du nog bra tills i morgon. Kram

diana sa...

20 dagar kommer att gå så fort så. Krya på dig nu.

biggan sa...

ahh trist, då blir du hemma i morgon med då? hoppas det lossnar, så du kan bli av med det, kramar biggan

Ninja sa...

Åhhh vad härligt det låter. Gå inte för tidigt till jobbet bara så att du får återfall och missar resan.

Sladdertackan sa...

Krya på dig! Det är härligt att ha något att se fram emot. Jag har alltid önskat att få simma med delfiner, men eftersom jag är en dålig simmare så skulle jag antagligen drunkna.

Frogprincess sa...

Å, ta det lugnt, spring inte tillbaka till jobbet för tidigt! krya på dig.
Vilken häftig blomma, de gröna taggiga bollarna. Vad är det?

Mia systeryster sa...

Härligt att ha en resa att se fram emot=D
Krya på dig!
Kram

eva sa...

Vad underbart att åka till värmen när de e som kallast här:)
Du får ta det lugnt och bara unna dig att slappa! Krya på dig vännen.
Ja absolut så kan de bli det bästa i slutändan fast de inte blev som man ville:)
kramiz

Anonym sa...

Vad underbart att få fara till sol och värme..

Siita sa...

God morgon. Hoppas du är bättre från förkylningen idag. Jag däckade under antikrundan igår kväll. Kram

biggan sa...

godmorgon denna fredag, hoppas du känner dig bättre i dag. kram biggan

Anonym sa...

Godmorgon =)
Ser i alla fall härligt ut på bilderna.
Och äntligen fredag! Ha det bäst!
Kram Browneyedgirl

charlotte sa...

hoppas att du får det varmt o skönt iaf..
kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...