17 januari 2011

På bättringsvägen men ännu en bit kvar.

Jag kom ur nattsärken igår, fick duschat och klätt på mig...sen var det slut med kraften för söndagen.  
Tillbringade större delen av dagen i soffan tillsammans med Cesare. Han är ju frisk men är lika slapp som matte...ett naturligt tillstånd för honom...  
Idag ska jag göra om bravaden med dusch och kläder, hoppas sen kunna piggna till lite mer, så jag kan ta mig till jobbet i mitten av veckan.
Cesare hjälper ju gärna till när inte matte orkar...Idag är gubben igång på sitt jobb och vi får klara oss själva, Cesare och jag.


31 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Morn! Skönt att du mår bättre..Men ta det lugnt,börja inte för tidigt att jobba..Morgonkram!

biggan sa...

ja skönt du lyckas komma opp lite i alla fall, men ta det lugnt, det tar på att ha influensa, så du inte får om det igen. söt han är den lille kram biggan

Stattinskan sa...

Usch och fy, då befann vi oss in the same mooooode igår.
Hoppas du är lite bättre.
Krya på!
Kram

biggan sa...

ja det är bra du tar det lugnt nu. inte för mycket i början.
själv plockar tvättar jag snart kommer väl fido fram med :)
varvar med att blogga, och spela spel. lagom takt :) kram biggan

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,på bättringsvägen då,hoppas det går säkert bra ska du se..Åker hem från Vreta nu på morgonen..+grader här oxå,hoppas på bra väglag.Haé Kram.

Anonym sa...

Morron ! Jag säger som min fostermor sa när hon levde. "Ont krut förgås inte så lätt" Ha en fin dag nu !

Siita sa...

Så bra att du är bättre. Gå inte ut för tidigt. Ta den tid som behövs, annars kommer det bakslag. Idag ska jag baka mera bröd. Blev så gott igår. Kram

Roffe sa...

Godmorgon.Hur mår sjuklingen.har du res feber redan.du som är så resvan.inte undra på att du bli sjuk som är balnd mycke folk jämnt,både jobb och fritid.Krya på dig monna.kram

Yvonne :-) sa...

Ta det så lugnt nu,tänk på att du inte är 25år längre även om du är det i sinnet.Kram!

Aurora sa...

Morn. visst är det segt. Jag har varit sjuk i snart två veckor. Men dum som jag var så stannade jag inte hemma de första dagarna pga personalbrist. Vem tackar mig för det? Jag tar en dag i taget. Orkar jag gå till jobbet i morgon så blir det så. Kram

Gunilla sa...

Åh jobbigt och vara sjuk, men då får vi önska fortsatt krya på till dig och håll dig nu i soffan med katten ett par dar, så du blir helt frisk!!

Gilla sa...

Jag har också märkt att om man känner sej dassig så brukar en dusch hjälpa. Hoppas att du känner dej bra idag.

Svar: Jag tycker som du, även om jag inte är så van med havskräftor. Vanliga kräftor tycker jag också inte är så lyckat.

Nu har jag precis bokat resa till Side på hotell Dogan den 14/5. Det var sk-tjobbigt, för det visades att det var tekniskt fel flera gånger.

Det är nog många som är inne där och beställer resa så deras hemsida brakar ihop. Men vi har fått besked att bokningen är klar. Vi syns och hörs!

Kram/Gilla

Ellis sa...

Skönt att du är piggare nu, väldigt alert är jag inte men mer vaken än förra veckan i alla fall! =)
Kram Elenor

Frogprincess sa...

Oj då... krya på dig!!!
Ja, tänk om man kunde ta livet lite mer som en katt gör... Naturligt lat utan samvete för vad man borde göra :-)

Mita sa...

Jag håller absolut med, gå inte iväg för tidigt.Det kan du få ångra sen. Gud vad vi tjatar eller hur?*ler*
Gör som Cesare,ja inte busa med vattnet kanske,men vila och ha det skönt.
Kramiz!

Siita sa...

Så tråkigt att du inte var bra. Men lägg dej o vila. Katten tar ju hand om disken ser jag. Kramar

4U2 sa...

Hosta inte på mig! Skojar, vill ju lämna lite tröstekramar för förkylningar de är absolut inte roligt att ha.
Kramar och krya på dig!

ansepanse sa...

så Cesare hjälper dig med disken :) duktigt kisse
skönt att höra att du börjar känna dig bättre, när jag ser Cesare får jag sån lust att skaffa katt
bamsekramar till dig

biggan sa...

hoppas du fått vila mycket nu under dagen kram biggan

Carina Sjölund sa...

Skönt att du har piggat på dig :)
Och vilken tur att du har en sådan bra hjälpreda :))
Hur skulle du annars ha klarat dig :))
Kramen till dig!

Anonym sa...

Hoppas du blir bättre fort!

Ammis sa...

Hoppas verkligen du kryar på dig men var nu försiktig med att gå å jobba för tidigt..... det kan straffa sig vettu´. Krya på dig vännen. krAMelikram

Anonym sa...

Du får ta och kryapå dej kram =)/sannof

Vicke sa...

jag hoppas att det går åt rätt håll, så att du är på benen fort nu

Shibby sa...

sv; tack för tipset ;D

Gilla sa...

Nu har jag gjort ett par nya blogginlägg. Det ena på min vanliga adress: http://trebgilla.blogspot.com/2011/01/nu-tavlar-jag-igen-och-ny-resa-pa-gang.html#comments och den andra på min reseblogg på Metro: http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.16014468. Jag har länkat till din Turkietblogg på båda ställena.

Hoppas att du mår bättre nu till eran nästa resa.

Kram/Gilla

eva sa...

Skönt att du e på bättringsvägen och de ser ut som en riktigt mysig slappdag med cesare men de skadar inte att ta de lugnt någon dag till tills den riktiga orken kommer tillbaka!
kramiz

Ninja sa...

När man kommit till duschen är man i alla fall en bit på väg...

Karpstryparn sa...

Mjaauuuuuuuuuuu, kan man ju säga efter att ha sett de här bilderna. Kramiz

Lindy sa...

Halloj!!!
Det var en långdragen skit du råkat ut för... Ta det nu lugnt och börja inte att jobba för tidigt så du kan åka på din resa...
Krya på dig!

Vad söt han är, Cesare....=)
Gillar den sista bilden starkt...

Ha det underbart!
Kramar!

Siita sa...

God morgon. Sov du lilla videung. Ja du får men inte jag idag. Men hoppas du är bättre idag. Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...