16 januari 2011

Däckade helt igår...

Jag är sjuk! Det är bara att inse...Det började förra måndagen, fast det begrep inte jag då. Fick vansinnigt ont i huvudet och mådde jättedåligt på kvällen.  
På tisdagen kände jag mig helt bra och jobbade som vanligt...sen slog det till på onsdagen. Passade ju bra för då var jag ledig... 
Torsdag blev jag tvungen att sjukanmäla mig till jobbet...hade ont i hela kroppen, huvudvärk och hosta...
Igår klarade jag inte av att vara uppe...Något bättre just nu men huvudvärken blir allt värre när jag sitter här så det blir sängen idag också...Det här är ingen vanlig förkylning...


31 kommentarer:

Siita sa...

Bädda ner dej o drick varmt honungsvatten. Sitt inte här o bli kall. Hoppas du inte åkt på nöff nöff flunsan. Krya på dej kramar kommer här.

Petra sa...

God Morgon!
Håll du dej i sängen, låter som en släng av influensa du fått.

Kram

Yvonne :-) sa...

Morn!Kan vara influensan som du har fått!Ta det lugnt vännen.Du får tänka på att ska bli skönt för dej att sen komma bort och hämta krafter.Kryp ner i sängen och sov..Stor morgonkram!

Vicke sa...

Krya på dig fort nu

Camilla sa...

Se nu till att krya på dig!
Idag är det ju söndag och då FÅR man ta det lugnt.
Ligg hela dagen och kurera dig nu.
Kram på dig!

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Aj som f-n,hoppas du blir kurant fort nu,inte kul att ha ont i kroppen..Här i Vreta är det +2,4 och det har kommit lite snö i natt.
Haé Kram.

Aurora sa...

förstår hur du har det. Ingen vanlig förkylning här heller. Krya på dig.

Ammis sa...

Huamig, inte kul. Det är bara att kurera dig och vara hemma, inget annat!! Att gå till jobbet för tidigt är det knappt ngn som tackar dig för. Krya på dig nu vännen. krAMelikram

Anonym sa...

Krya på dig kramar kommer här!

Lindy sa...

Godmorgon!!!
Vad tråkigt att du fortfarande är sjuk. Krya på dig!!!
du får nog allt ta och vila lite till, ta o kryp ner i sängen igen...

Ha det så bra du kan...

Kramar!

Roffe sa...

Kan inte vara skoj,men du åker snart till värmen.då bli du bra.
Mona ett Tips till dig.Sluta röka nu när du är sjuk.mår du bättre av.ha en bra dag.kram

biggan sa...

ja säkerligen influensa krya på dig mona, vila mycket, kramar biggan

Tigris Predikantan sa...

Hoppas det känns bättre idag, ligga och vila och hämta krafter i sängen låter bra!
:)

Anonym sa...

Dags att hälsa på hos farbror doktorn, kanske?
Krya på dig!

Gilla sa...

Så tråkigt att du inte mår bra. Kan det vara flunsan? Vi har tagit våra sprutor och det bör nog alla göra, även dom som inte tillhör riskgrupperna. Krya på dej!

Svar: Tack för gratulationerna hälsar Sibbe. Vi har mer eller mindre bestämt oss och kommer nog att beställa resan i eftermiddag. Sibbes X-svärson var hos oss i går och han har bott på ert hotell 2 gånger.

Kram/Gilla

Carina Sjölund sa...

Du vet ju att Söndagar är en vilodag! Vila upp dig riktigt nu idag.
Kram vännen!

eva sa...

Verkar som många är sjuka och det verkar sitta i! De enda raka är att ta det lugnt och inte gå tillbaka till jobbet för tidigt som Fia gjorde!
kramiz

Augusta sa...

Nej, tror inte du har förkylning. Tror du har influensa. Jag har varit sjuk sedan början av december i influensor. Skriver influensor för den första var rimlig men den jag fick efter nyår var ungeför som du beskriver men jag fick först icshia, sedan i luftrören, huvudvärk, snorig m.m.

Krya på dig och en stor kram

Sladdertackan sa...

Nämen snälla rara, har du feber? Då har du säkert plockat upp någon sorts influensa. Huvudvärk brukar ingå.

Jag hade en hemsk influensa i början på 90-talet, hade feber och trodde huvudet skulle sprängas. Jag ringde sjuvårdsupplysningen efter en vecka och fick rådet att INTE ta febernedsättande, det blev ispåsar på huvudet i stället men jag blev frisk på ett dygn.

ansepanse sa...

usch vad tråkigt det låter, då får du helt enkelt lägga dig igen och krya på dig nu
kramar

Anonym sa...

Tråkigt att vara risig ,hoppas du redan nu mår lite bättre och kan känna dig pigg nu då det börjar en ny vecka hälsningar från Kristina

Mita sa...

Men vännen,nu ser du till att ta det lugnt och vila ordentligt.Sömn och vila och dricka mycket.Inget rusa iväg för tidigt och jobba,det straffar sig.
Varma kryapådig kramar!

Tommy sa...

Krya på dig!

Jag har flyttat min blogg som du märker om du klickar på adressen.

Anonym sa...

Samma elände som jag haft. Krya på dig vännen Lilly hälsar till dig ! Kramen !

Ninja sa...

Sköt om dig nu så du hinner bi frisk till semestern.....jag blev riktigt sjuk i våras tre veckor tog det.

Jeanette sa...

Krya på dig!

Ellis sa...

Hoppas det inte blir värre för dig, sköt om dig och kurera dig!
Kram Elenor

Kerstin "Delfinen" sa...

Du har nog ställt rätt diagnos - tråkigt att du fått en influensa nu när du snart skall iväg. Gör nu bara som din kropp larmar, håll dig i viloläge, det kan bli långvarigt om du trotsar. Se nu till att bli bra!!!!! Kraaamisar (men på avstånd, hihihi) Kerstin

diana sa...

Låter som influensa. Krya på dig.

Siita sa...

God morgon. Hoppas du är så bra att du orkar vara uppe idag, jobb är väl inte att tänka på. När du var så dålig igår. Stoppa om dej o ligg kvar i sängen länge o vila. Kramar

biggan sa...

godmorgon, skönt att höra, man blir så sjuk av influensor av olika slag, kram biggan

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...