21 januari 2011

På darriga ben, men ute i alla fall!

Cesare blev riktigt glad när han fick se matte komma ut genom porten...Jojomän, nu skulle det bli promenad med matte!  
Fast det blev inte långa promenaden...Jag hade tänkt att vi skulle provgå bort till bussen, men så långt kom vi inte igår.  
Mina ben var alldeles darriga och lätt skakiga. Något sådant har jag aldrig varit med om förut!  
Cesare hade i alla fall trevligt under promenaden och gjorde små avstickare upp i berget.  
Idag ska jag göra ett nytt försök för på måndag måste jag kunna ta mig till jobbet! Idag har vi -8 grader och mycket halt här. Fast gångvägarna är bra sandade så det går fint att gå, bara benen fungerar som de ska!


26 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Det kan ta lång tid att komma igen efter en sån pärs.Börja inte för tidigt att jobba bara.Det är ingen som tackar dej för det..Kramen!

Camilla sa...

Ojojoj...vilken isbana!
Du har väl broddar på dig!
Ha nu en toppen fredag!
Kram på dig!

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,ha inte för bråttom nu bara..här är det bara 1 grad kallt just nu,,men ganska grått tycker jag det ser ut..Haé Kram.

eva sa...

Vilka härliga foton på Cesare:)
De e bäst att lyssna på kroppen och inte börja jobba för tidigt!
Här gick det knappt att gå på vissa gångbanor rena glansisen!
kramiz

eva sa...

Nej de kan man inte påstå har ingen motivation alls men inget val!
Det är förbud och på måndag börjar min praktik på fyra veckor och jag kan inte komma dit och blossa:(
kramiz

Anonym sa...

Det var en rejäl smäll du åkte på. Det tar väl några dagar innan du känner att du är som vanligt! Ta det lugnt, så du orkar åka på semester! :) Kram

Anniepie sa...

Oj, vilken isbana! :O Ta det försiktigt! Sv: Jaa, det kan man säga, visst är det trevligt med besök! :) och en kanelbulle sitter ju aldrig fel! ;) Ta hand om dig! :) Kram

biggan sa...

nu har jag legat ett tag till, det var skönt, somnade inte, men låg i alla fall. ta det nu lugnt, det var en rejäl flunsa du åkte på, det lär ta ett par dar innan man kommer igen efter sånt, kram biggan

Gilla sa...

Du skulle kanske ha gåstavar till hjälp? Bra i alla fall att du känner dej bättre.

Svar: Jo, Paninni var det nog. Vi hade inte ätit det tidigare i alla fall.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Ja nu får man gå försiktigt.. gisses vilkenhalka det är.. Kram på dej och trevlig helg..=)/sannof

ansepanse sa...

vädermässigt har vi precis detsamma här hos oss, du får samla krafter hemma och försöka igen :)
kramar

Roffe sa...

Krya på dig.inte roligt vara sjuk innan man sla iväg på resa.men kan inte rå för att bli sjuk.världens makter som slå in.ha en skön fredag,kram

Ellis sa...

Hej!
Hoppas benen är mer stabila idag då, ta det lugnt när du är ute och går!
Kramar, Elenor

Anonym sa...

Oj, det verkar segdraget det där som har anfallit dig...
Krya på dig!

Mita sa...

Men nu har du väl broddar på dig? Där skulle aldrig jag våga gå utan.
Hoppas benen bär dig bättre idag,alltid uppiggande att komma ut i friska luften trots allt.
Sen tar du det lugnt,
Kramiz!

Gunilla sa...

Det är nog inte så konstigt, brukar vara så efter en rejäl omgång som du haft !

trevlig helg

Siita sa...

Hoppas dina ben inte skakade så idag då utan att du orkade gå till bussfållan o åter. Ha det gott. Kram

Svorskan sa...

Här hade vi töväder några dagar så att vägarna är bara. Det är skönt faktisk. Det är ju jättejobbigt när det är is överallt.

Aurora sa...

Jag har varit på jobbet de två sista dagarna. Frisk? Långt ifrån men jag har turen att jag kan sitta still när jag jobbar. Krya på dig.

Petra sa...

Låter inte bra, men kan tro att det var skönt att komma ut lite.
Krya på dej och låt det ta den tid det tar.

Kram

Sladdertackan sa...

Man blir lätt darrig på benen efter att ha varit sjuk, det blir jag i alla fall. Bättra på dig nu, men ta det lugnt och lyssna på kroppen.
Kram

4U2 sa...

Utan kryckor gick jag idag som bambi på hal is!
Sköt om dig och var försiktig.

Ninja sa...

Jag hade en katt när jag var liten den gillade också att följa med på promenad......men den gjorde egna också :)

Siita sa...

God morgon. Hoppas du nu mår toppen igen efter din sjukdom. Idag på em ska jag hämta mitt lilla gull. Kram

Vicke sa...

då hoppas jag att det känns bättre idag och att du får en trevlig helg

charlotte sa...

det är jú bra att du vet nu att du kan komma fram till jobbet
kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...