20 januari 2011

På bättringsvägen helt klart...

men huvudvärken är envis, fast det är jag också!
Nu längtar jag efter tulpaner, både inne och ute.  
Nu när jag kommit på fötter igen så blir nästa steg att komma på utsidan...om det är sol och fint idag så ska jag gå ut 5-10 minuter. Igår var det för tidigt, fast då var det strålande fint väder.  
Till helgen vill jag i alla fall ha hem tulpaner, massor av tulpaner! Det lär inte växa några ute ännu på ett tag, men de som finns på blomsterhandeln är en god början! 
Ha en fin dag denna torsdag och njut av den annalkande våren...Igår var det bara skymning vid 16.30, så dagen är redan mycket längre...

28 kommentarer:

biggan sa...

godmorgon, skönt du är bättre, synd huvudvärken inte vill ge sig. hoppas den lättar med i dag nu. visst är det härligt med tulpaner. kommer en härlig tid nu med dom kram biggan

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,skönt att du kan vara uppe på fötterna,hoppas du kan ta dig ut en liten stund,visst märks det att dagen är längre nu,+1:15 tim sen 21/12..Haé Kram.

biggan sa...

ja jag hoppas med vi klarar oss. men vi får se, det cirklar runt så mycket just nu inte klokt. men det är väl vädret med, bakterierna fryser ju inte nu. så då snurrar det ju runt. skönt du är bättre i alla fall. kram biggan

biggan sa...

vet inte om det är det. eller om det är förkylningen som gjorde det, mycket snor och slem hos honom. japp vitpeppar är bra. kram biggan

Ellis sa...

Godmorgon!
Skönt att du är bättre nu, hoppas huvudvärken släpper också!
Här vaknade jag till ca -18, så fick en väldigt uppvaknande promenad till jobbet! =)
Måste nog också skaffa lite tulpaner!
Ha en fin dag!
Kram Elenor

Camilla sa...

Jo,det märks nu att det blir ljusare längre in på dagen nu.
Tulpaner ja...så vackra!
God morgon!

Yvonne :-) sa...

Morn! Lugna dig kvinna våren den kommer jag lovar dej,det har den gjort varje år hitentills..Maten var jättegod.Vi har 2- nu här.Morgonkram!

Anniepie sa...

Åhh tulpaner är så fina ju! :D Jag önskar dig en bra dag nu och krya på dig! :) Kramis

biggan sa...

ja jag hoppas det är förkylningen som gör det nu också. men vi får se,
fick tulpaner i förra veckan, dom stog sig en hel vecka, dom var så fina kram biggan

eva sa...

Här är det solsken idag med och på väg till skolan igår så såldes det tulpaner för fullt på torget och det är det första tecknet att Våren e analkande:)Hoppas huvudvärken ger sig så du tar dig ut idag!
kramiz

Maria sa...

Underbara bilder på tulpaner. Jag fick en fin bukett med röda och dom står så fint.
Krya på dig kram från torpet

Frogprincess sa...

Vad skönt att du är bättre :-)
Tycker också om tulpaner men jag föredrar dem ute eftersom jag, trots konstens alla regeler med att ställa dem svalt och inte så mycket vatten, bara får enmeterspinnar efter bara något dygn...
Svar: Titta på det inlägget som jag gjorde ang hemsida (http://frogprincess2.blogspot.com/2011/01/nar-det-strular.html?showComment=1295446807599#c2613269551487638002). Karin har gett mig ett långt och uttömmande svar som är värt att prova för oss som inte kan något om hemsidor :-)

Carina Sjölund sa...

Härligt att du är på bättringsvägen! Visst är det underbart att det börjar att bli ljusare på dagarna :)
Klart du ska köpa dig en bukett tulpaner, det är du värd efter du legat sjuk så många dagar!
Kramen till dig!

Gilla sa...

Skönt att du mår bättre idag.

Så härligt det ser ut med alla tulpaner.

Svar: Det är alltid kul att vinna någonting. Ja, Noack vet att han trivs hos oss.

Kram/Gilla

attis sa...

Hej vännen. Så jättevackra blommor. Tulpaner är mina favoriter. Helst blandade färger. Krya på dej och var rädd om dej.
Bamsekram

ansepanse sa...

skönt att du är på bättringsvägen nu :) tulpaner är vackra och något som får oss att ännu en gång tro på våren
här är det sol men flera minusgrader
ha en fin dag - kramar

Gunilla sa...

Härligt med alla färger på blommoerna, skönt du mår bättre, snart får du resa till värmen igen, I´m jealous ...

Roffe sa...

Godeftermiddag.om jag hadde vunnit lite mera igårkväll,skulle jag följt med dig.eller åkte till thailand.krya på dig.

Mita sa...

Där sa du ett sant ord. TULPANER, det skulle jag köpa idag när jag handlade.Kom jag ihåg det? Icke sa Nicke,jag brukar köpa en gång i veckan nu.Det är så härligt med lite vårkänning inomhus.
Skönt att du känner dig bättre,då finns det hopp,*ler*
Kram vännen!

Siita sa...

Jag längtar oxå efter tulpaner. Ska nog köpa en bukett när lönen kommer. Kram

Sommar i Sverige sa...

Hej, kikar in på bloggen din för första gången,vi är vänner på fejjan.
Fina bilder på tulpanerna, får faktiskt lite vårkänsla ;-)
Kramen Ulla

Anonym sa...

Våren är den bästa tiden - då har man allt framför sig, liksom. Som en fredag, ungefär :-)

Shibby sa...

sv; jo man tappar lätt bort varandra ;), jo det mesta har ändrats till det positiva sedan jag fanns på metrobloggen, allt utom bloggande det var bättre för min del förr, men ska försöka bättra mig ;)

Unknown sa...

Skönt kunna läsa att antibiotikan gjort sitt och att du mår bättre.
Tulpanbilderna är härliga, påminner oss om den tid som så smångingom stundar.
Ha en go helg! /SA

Siita sa...

God morgon. -7 grader här nu. Ha det gott. Hoppas huvuvärken släppt. Kram

biggan sa...

godmorgon, hoppas det är ännu bättre i dag, kram biggan

biggan sa...

skönt du är bättre med, hoppas huvudvärken gett med sig också. jobbigt med huvudvärk, själv tror jag jag lägger mig nån timme till när tomson stuckigt, sov en timme i natt, skönt att bara lägga sig ner en stund efter såna nätter, kram biggan

Yvonne :-) sa...

Morn!Jag har inte heller sett marken sen november.Men jag misstänker att det vita vattnet kommer igen och täcker marken.Morgonkramen!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...