22 januari 2011

Elva dagar kvar till sommaren!

Igår fixade jag att gå fram och tillbaka till busshållplatsen. Så nu är jag på gång igen! Nu börjar jag också att se fram emot den annalkande resan.  

Vägen från vår vändplan och ner till den större vägen, är belagd med ca 5 centimeter tjock pansaris. Där lär det inte bli isfritt på länge...  
Cesare har problem att gå på det hårda gruset på våra gångvägar, så han håller sig helst vid sidan om, ute i den isiga snön.  
Fast igår fick vi se en stor fläck med gräs...nästan så det blev lite vårkänsla!
Fast största vårkänslan blev ändå att höra den här lille gynnaren som sjöng sin vårsång. Jag tror inte jag har hört detta i januari något år förut...Så härligt! Vi går mot en ny vår!!!


25 kommentarer:

Camilla sa...

Å.vad det låter underbart!
Jag vill ha vår NU!
Kram på dig!

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,att vi går mot ljusare tider märks allt mer för var dag som går.Här ligger det ront 0:an men lite gråmulet..Haé Kram.

Kina sa...

Jaaaaa, jag hörde den idag när jag tog en prommis med Bella. Det blir man allt lite lycklig av!
Kram Kina

Anonym sa...

Goddag.Nu försöker jag knapa ihop ett system,man kan vinna lite pengar på v75 idag.hur är det med sjuklingen.ha ne skön Lördag.kram

Roffe sa...

Min dator gör sina dagar snart,den skicka Anonym till dig utan jag gjorde något.jag har inte råd köpa en ny dator.så en vacker dag.stanna datan.då bli det inget bloggande.

Yvonne :-) sa...

Jag kommer att göra om den massagen..
Vi har också tjock ispansarbeläggning på gatan.Kram!

Augusta sa...

Tror också på våren snart :) Med så tidig vinter borde det bli tidig vår också :)

Cesare är verkligen en charmis :)

Kram och trevlig helg!

Fingerfärdig sa...

Roligt, att Du är på bättringsvägen och hinner bli frisk till din resa. Sköt om dig, så tillfrisknandet består.

Siita sa...

Här fick vi en snöby nyss, det bara veäkte ner. Men nu är det uppehåll igen. Ingen vår i sikte här inte. Inga fåglar som sjunger heller. Kram

Mi sa...

Skönt att du känner dig piggare.
Önskar dig en fin lördag och helg. Kramar!

Svorskan sa...

Åh! VÅR!! YES! Älskar bilden på fågeln!

Gilla sa...

Det var en kanonbild du fick på pippin. Mycket vacker.

Svar: Det finns många saker om Kal och hans anhang.

Kram/Gilla

Carina Sjölund sa...

Jag tror vi alla länktar till våren! Men ännu mer till sommaren :))
Ha en fin Lördag!
Kramen

Anniepie sa...

Åhh vilka fina bilder! :D Förstår att du har börjat räkna ner nu då! ;) Härligt. Kram

Mia sa...

Visst går vi mot en ny vår. Ljuset tränger sig in mer och mer. Härligt. Talgoxebilden är urläcker... de andra är också fina... men den är bäst!

Mita sa...

Klart du räknar ner till resan nu,skönt också att orken börjar återvända.
Jag läste nånstans att talgoxen börjar tuta redan i December,den markerar revir tidigt.Sen blir det intensivare tutande när häcknings tiden börjar. Härligt med småfågel kvitter,för att inte tala om ljuset,
Kram vännen!

diana sa...

Känns lite som vår idag ja :)

Mia systeryster sa...

Så skönt det låter. Vill ha vår nu, men det är inte långt kvar nu=)
Kram

Anonym sa...

Skönt att du är på bättringsvägen - du måste ju vara fullt frisk till resan :-)

Unknown sa...

Usch och fy för hala och kalla underlag. Tycker i alla fall Tiger, som helst ligger inne och latar sig större delen av dygnet. Och jag gör väl nästan detsamma...*skrattar*

ansepanse sa...

ja nu börjar man hör fågelkvitter som ger oss en föraning om våren
kramar

eva sa...

Härliga bilder med våren på gång:)
Som personlig assistent har man inte rätt att röka eftersom man ej har raster! Sedan är det rökförbud för det anställda inom kommunen att röka ute på området vid arbetsplatsen och då hinns det inte med på de korta rasterna!
Härligt att du har resan att se frame emot efter sjukskrivningen:)
kramiz

Ellis sa...

Skönt att det går bättre för dig och att du fått tillbaka orken! =)
Ha en fin söndag!
Kram Elenor

Siita sa...

God morgon. Nu har jag o Thea vaknat. -3.3 grader idag. Kram

Farfar-Hebbe sa...

Mors..Tack,bra karl reder sig själv.Hoppas du piggar på dig nu.Haé Kram.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...