10 januari 2011

Kung Bore har tagit en semstervecka!

Lyckliga är väl de små grisar som överlevt julen. Dessvärre verkar det som svininfluensan också har överlevt och nu härjar på många platser i landet.
I tövädret spår följer mycket elände, bland annat kan både virus och bakterier nu slå till med full kraft, men det är stora bekymmer även på andra sätt. 
Översvämningar, takras och ishalka är en del av allt som tövädret har fört med sig.
Dessvärre innebär inte detta mildväder att vi går en tidig vår tillmötes, nejdå! Kung Bore väntas återkomma i slutet av denna veckan, utvilad och pigg, för att djupfrysa oss igen!!


25 kommentarer:

biggan sa...

ja nu är det ju mildväder på dagarna, fryser kvällar och nätter. isgator överallt. vet inte vilket som är värst, men jag mår bättre nu har gjort i ett par dar, skönt. ha en fin dag kramar biggan

eva sa...

De lät inge vidare skulle va fint med solsken och töväder ett bra tag nu och slippa halka och kyla!
kramiz

Siita sa...

God morgon. Ja nu är det mörkt även här. Jag har oxå plockat undan julen. I morgon jobbet igen. Kram

Yvonne :-) sa...

Morn!Bore får gärna ta semester fram till december.Han kan väl ta en billig charterresa!Ha en bra måndag! Morgonkramen!

Camilla sa...

Här pendlar det allt från -17 till plus 2 grader. Ja...över en natt.
Så jag blir inte förvånad om det växlar från +2 till -17 snart igen.
God morgon!

Farfar-Hebbe sa...

Mors..Ja fy för den lede,,det är + grader här oxå,,fy,,ute är det såphalt på alla småvägar,,det gäller att ha tungan i rätt mun.Haé Kram.

Anonym sa...

Ja nu är det spegelblankt ute och man skulle behöva klä in sig i bubbelplats om man ska ge sig ut.
Önskar dig en fin dag.

kloppan.wordpress.com sa...

vi har haft 6 fall i östergötland hitills. jag har återigen blivit rekommenderad av vaccinera mig men jag tror jag hoppar i år med
kram

Roffe sa...

Godmorgon.Du ska ha en skön dag på jobbet.ta det lungt ute på vägarna så du inte halka.kram

Mita sa...

Snorhalt,fy jag säger bara det. Behövde jag inte gå ut skulle jag banne mig inte göra det.
Likadant på många ställen, det här hade vi inte förra vintern. Då töade det inte förräns till våren.
Jaa det är bara att gilla läget,
Ta det försiktigt och broddar på,
Kram vännen!

attis sa...

Hej vännen. Det är så underbart med barnbanen på besök. Det lyser verkligen upp min dag. Ute är det plusgrader och blåser. Inte alls skoj. Vi får hoppas att Kung Bore håller sej i skinnet likaså svininfluensan. Ha det bäst.
Kramiz

Anniepie sa...

Här är det plusgrader nu men har som sagt hört att det ska bli kallt och snö i slutet av veckan igen! :( Men önskar dig en fin dag nu iaf! ;) KRam

4U2 sa...

Det var så bra ett tag: packad snö och bara några minus grader ...

Anonym sa...

Jag tycker att Kung Bore inte ska ta semester - han ska säga upp sig och gå med omedelbar verkan. Kram

Gunilla sa...

Det här tövädret hade jag gärna sluppit, bättre det hålls sig -2 nått, det här gör bara promenader och bilfärder till ännu större livsfara !!

Carina Sjölund sa...

Snacka om väder svängningar.Inte konstigt att man blir förkyld inte :(
Kramen!

Gilla sa...

Ja, man hoppas ju på att snön ska försvinna i alla fall. Vi har fått förmycket av den varan. Halkigt är det också. Farligt farligt.

Svar: Tyvärr har TBC kommit tillbaka, dels med invandrarna och dels att vi själva väljer att åka till såna länder där smittan inte är utrotad än.

Det var inte kul att ligga på sjukhuset. Besök? Det kommer jag bara ihåg ett enda. Men jjag var ju liten förstås. Jag tänker skriva lite mer om mina minnen därifrån.

Kram/Gilla

Kina sa...

Attans, det var det jag misstänkte att han bara hade tagit semester...
Kram Kina

Ellis sa...

Hej!
Det var lite underkylt ute så lite halt när jag gick till jobbet, men tog mig dit och hem utan att halka! =)
Nyss ätit lite varmkorv med bröd och ska plocka ner sista julsakerna och ev se om jag orkar byta gardiner också!
Ha en fin kväll!
Kram Elenor

Maria sa...

Nä du har så rätt man kan inte fly från sig själv men önskar att man kunde ibland. Ja jag önskar dig en go tur till solen men får nöja mig med den som ev. kommer här hemma.
Ha en bra dag/kramizar

Petra sa...

Det blir ju riktigt fint när det fryser på på detta igen...
Kanske en annan skulle ta semester med ;)
Kram

Mi sa...

Jasså kung Bore kommer tillbaks - objuden då för vem fan har bjudit in honom igen, haha. Slut på takdropp då det som lät som ljuv musik.
Kramar!

Ninja sa...

Ja, vad ska man säga.....extremväder är vad det är....översvämningar i australien m.m.

MICKAN sa...

Jag är inget större fan av vintern. Kallt och besvärligt för att inte tala om att elkostnaderna stiger ordentligt. Pust ... ! Nu behövs en släng av våren :)

biggan sa...

godmorgon ja tyvärr kommer han tillbaka, med ny kraft, och det är så halt här, så det är inte klokt. fast jag har mått bättre ett par dar, så skönt, men jag vet ju vad jag har att se fram mot, ja jätte roligt att vinna, ha en fin dag kram biggan

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...