19 april 2010

En fin lördag på Soenäs, trots stormvindar

När vi lämnat lille Cesare för inskolning och druckit eftermiddagskaffe hos pappa och hans Margareta så var det dax att hälsa på barnbarnet André. En riktig tuffing som blev akut opererad och fick sin blintarm borttagen på torsdag morgon klockan fem. Ett jättesnitt som var sytt med 13 stygn...Han var precis hemkommen från sjukhuset då vi var där.
 
Sen följde vi med yngste sonen och barnbarnet Victor ner till småbåtshamnen i hunnebostrand för att se deras nyförvärv.
En härligt stor eka, med plats för många! Den blir fin för makrillfisket i sommar!!
Det blåste fruktansvärt, så tårarna rann av den hårda vinden och det var bitande kallt.

Här kämpar sig Victor fram i motvinden och det är precis att han klarar av det...
Lite lugnare var det hos Wictoria där vi hämtade lille Cesare på kvällen. Jodå, inskolningen gick så bra denna dag så han ville vara kvar...Fast det får allt räcka att han skall vara där nästa helg.

29 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Vilka fina bröd du har ja ja jag menar dom du bakade ;) Idag så är jobbarna i full gång igen.claudia kommer också hit..Svar:Ja ungar uttrycker sig rakt på!
Kram!

biggan sa...

så härligt det ser ut, ska bli så roligt med makrillen, sån tur det gick bra med andre, kramar biggan

Lindy sa...

Godmorgon!!!
DEt kommer att var väldigt skönt att komma hem i dag och slippa se diskhögen i hon. Måste försöka få in det som rutin, än att samla allt på hög...

Stackars Andrè, roligt att han fått komma hem igen. Han måste varit glad när farmor kom på besök.

Kan tänka mig hur det blåste vid kusten. Här har varit svinkallt...burr

Ha en underbar måndag!
Kramar!

Anonym sa...

vad kul med en egen båt'
ha en bra dag
kram

biggan sa...

ja visst hade han, japp vi höres sen kram biggan

Farfar-Hebbe sa...

Härligt med en båt,blir en del fiska i sommar kan jag tro..Jag åker ner till Vreta snart.Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Ja här blir att göra iaf.Solen har kommit Väntar på jobbarna och Claudia.Kram!

Mia64 sa...

Godmorgon!
härligt att få se lite vårbilder med barmark, vi som fortfarande har så mycket snö.Ha en fin dag /Kram

Siita sa...

så bra att han vill vara där. Nu har jag ingen som sköter Lakris om vi åker bort. Tidigare hade jag grannfrun, men än inte träffat den nya. Bor så nära o dom har bott här sen 1:a mars. Kram

Camilla sa...

Åååå,denna blåst!
Den kan jag inte med.
Den förstör frisyren ;)
Ha en bra dag och kram på dig!

sannof sa...

Stackarn.. blindtarmen gör gräsligt ont att få värk i skönt att den är borta och att han är på bättringsvägen.. Ha nu en fin vårdag..=)

roffe sa...

God morgon.vad fina bilder du tagit.jag lova komma till er i sommar.förra året fick jag inte se havet.för att jag jobbade hela sommaren.ta många bilder och bada länge.ha en skön dag.kram

Gilla sa...

Härliga bilder, men det ser fortfarande lite kallt ut.

Svar: Hur går det för er? Skulle ni inte till Side snart? Då gäller det ju för er också att man önskar bort vulkanaskan. Kram/Gilla

Geddfish sa...

Alltid roligt att se dina västkustbilder!
Jag har hunnit med att vara i Dalsland och nu var vi på Ålleberg och Kinnekulle i helgen.
Kramar Geddan

Ingela sa...

Det är inte så ofta man hör talas om blindtarmsoperationer längre. Skönt att allt gick bra.
kram

paloma sa...

Vad skönt inskloningen gick bra! Jätte fina bilder! KRAM

annsan_s sa...

Hej Mona!

Vilket gott brödbak, man blir sugen! Det är jobbigt och inte kul med dessa kalla vindar!

Ha en toppen dag.

Kram

Frogprincess sa...

:-) Vad härligt att lille Cesare trivs.
Vilken fin bild på grabbarna.

Mita sa...

Menn stackars liten,tur att det gick bra med operationen i alla fall.Ja jag hörde av syster min att det varit riktigt blåsigt i helgen där nere.
Idag är det omväxlande med sol och mörka moln.
Ha det gott vännen,
kramen!

Mita sa...

Men vilken tur det gick bra med operationen,stackars liten.
Ja jag hörde av syster min att det varit blåsigt där nere i helgen.
Idag är det omväxlande med sol och mörka moln,
Ha det gott vännen,
kramen!

Gunilla sa...

Blir avis när jag ser att du är vid havet så ofta, det är det vi saknar här mittisverige...men, vi har ju annat fint iof :)

ha det bra !

Tigris Predikantan sa...

Tänk på bilderna ser det ut som om det vore rena sommaren!
:)

starling sa...

Bilderna är härliga, fast det ser lite kallt ut. Men det skulle det vara värt. Tuffing med blindtarmen, det kan inte vara så skönt. =)

Veiken sa...

Vi var i Klippans kulturreservat och gick omkring där. Jösses, vad vi frös. Vinden låg på och det gick rejäla vågor i Göteborgs hamninlopp. Kram

Mia sa...

Härliga västkustbilder du bjuder på! Ser att du dock har småländska rötter... Trevligt ;-)

Karpstryparn sa...

Lovely weather, eller hur man säger.

Svar: Nej, vi har ju inte det. Kramiz

Siita sa...

God morgon. Gjorde ditt bröd igår men med linfrön. Det blev gott. Här har vi -3.7 grader nu. Kramar

biggan sa...

godmorgon, vi har plus grader i dag med, trist med dessa minus grader, kram biggan

Lindy sa...

Godmorgon!!!
ja, att han är trött är ju inte så konstigt och ja det var ju jättebra att allt gick bra. nu får han ta det lugnt ett tag va?
Ingen idrott och liknande.
Hoppas att du får en strålande tisdag och att du inte är lika trött soim jag. dEt är konstigt, tisdagsmornar är alltid värst.

Ha det underbart!
Kramar!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...