4 april 2010

Nu har solen tagit en break!

Fast igår var det sol, både inne och ute! Det är så härligt att få samla ihop sina nära och kära. Inte alltid lätt att få ihop denna släkten, men i år blev det inte så galet. Sista gången vi var samlade allihop var julen efter min mammas bortgång, det var 1993...
Fördelen är ju att kunna duka till allihop i ett rum och det gick bra igår, då vi bara var tretton stycken.
Båda mina fina pojkar var här tillsammans med sina barn och Werona & Espen kom redan i torsdags och stannade tills idag.
Solen värmde gott på vår altan och termometern visade på drygt 30 grader...
Ungarna var på språng hela tiden för det är ju mycket spring i benen på dem nu
till och med Wictoria, som inte är någon solälskare, njöt igår av den härligt varma vårsolen.
Då och då tittade några små gubbar och kärringar in till oss på altanen...en underbart fin påskafton var det...

19 kommentarer:

biggan sa...

så härligt, så var det minsann inte här, vita skyar av moln, svinkallt rent ut sagt, i dag ömsom regnar och ömsom snöar det, suck. härligt när barnen kommer hem. kramar biggan

Petra sa...

Härligt! Ja i dag är det inte gott ute.Kallt som satan har vi här fast termometern visar på 11+

Kram

Siita sa...

Trevligt att träffa så många. Var ju hos Ingela igår o idag blir det kaffe hos Ing-Britt. Då har jag fått träffa alla de mina i påsk. Bara Emanuel fatta o han är o åker skidor med pappa. Kramar

Anonym sa...

Ja mycket snö. men det har blivit mindre bara nu under helgen har det tinat en hel del och det är himla skönt.

biggan sa...

ja du, fint väder vill vi ha, men det verkar inte som vädergudarna vill det, suck. uppehåll men alldeles svart ute, men skulle i alla fall bli lite varmare i veckan, runt 10 mitt på dagarna. ja jisses vi längtar till nästa helg, ska bli så roligt, kramar biggan

Tigris Predikantan sa...

Tänk: sist vi, sambon och jag, samlade ihop hela familjen på min sida var när mamma nyligen dött ... till julen för ... det känns som igår... :(
Men, visst är det fint att ha alla samlade? Hoppas ni får göra det fler gånger!
:)

Veiken sa...

Åh, vad jag njuter när jag ser solbilderna. NU vaknar vi och kommer ur våra "hålor". Ses på lördag! Kram

Ellis sa...

Vad härligt ni hade det! =)
Hoppas du har haft en fin påskdag!
Kramar

Thakock sa...

Härliga bilder! =)
Låter som en toppen dag!


sv: Jag har sökt en tjänst som jag gått som timvik nu i 2 år på. Som kockerska på ett demensboende. =)

Lindy sa...

Godkväll och Glad Påsk önskar jag dig!
Vad härligt ni verkar ha haft det.
Vad söt cesare var som påskkärring, jag kunde inte låta bli att skratta lite...=)
Vad är samboson för något?
Ha det underbart!
kramar!

Thakock sa...

sv: Jag har ingen anning om hur länge man måste ha jobbat som timvik innan man blir lasad. Kankse ska fråga chefen det. =P
Nej, ingen annan ligger före mej. Så dom andra som sökt är ute ifrån.

Stina sa...

Så skönt det ser ut med altanen i full solsken. Skönt när man kan samla nära o kära runt omkring sig. Hoppas nu att solen återvänder till din fina altan

*kram*

Gilla sa...

Ja, då fick jag lära mej nåt nytt. Jag har inte lyckats kommenterat med annat än ett Googlekonto, Kram/Gilla

MICKAN sa...

Härlig dag du haft. Haha ... kikade på bilden du tog på påskkatten cesare - han såg faktiskt ut att mysa av ompysslingen. Nu är flytten igång för fullt här hemma och det finns enorma mängder med dovhjortar utanför dörren, jodå vildsvin också och de hoppas jag håller sig borta från husets närhet. En riktigt god fortsättning på påsken ska du ha!

Margit sa...

Ja de var verkligen sommarvärme ni haft!! 30 grader i solen!!.
ja man känner att den värmer...igår statt vi ute o åt...idag, bara när vi fikade...och när solen skymdes av små moln så kände man kylan...
Trevliga o fina bilder av din aanhöriga!! SÅ roligt när man kan och har möjlighet att träffas!!
Och jag läste att din xsvärmor...slutat...ja sånt är livet. Och då är det viltigt att TA VARA PÅ DAGEN..som är...
Kramen vännen!!

roffe sa...

God morgon.vad härligt ni måste haft det.allahoppa tillsammans.bor båda sönerna långt ifrån er,därför ni inte kan ses så ofta tillsammans.du ska ha en skön måndag,ledig idag med.kram

biggan sa...

godmorgon, ja det tror jag med, vi kommer ha roligt, ohh vad roligt du har fått tag i garn, vad glad jag blir, kram biggan

biggan sa...

ja jag hoppas verkligen det, ska bli underbart, nu har vi väntat länge på lite värme, kramar biggan

Mita sa...

Vilket underbart väder ni verkar haft,så varmt och skönt.Ja påskafton var rätt skön här också.Idag blev det ett så kallat bakslag,men snön smälte bort rätt fort som tur var.
Ha det fint vännen,
kramiz!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...