18 april 2010

Storm och aska ute, brödbak inne...

Fort och lätt gick det att baka tre rejäla limpor valnötsbröd.
Vad som inte står i detta enkla recept är att valnötterna även kan bytas ut mot t.ex russin, så som Wictoria gjorde igår.
Både Werona och Wictoria gör bröden i vanliga brödformar, men vi äldre är väl lite bekvämare av oss kanske...hehehe...så här blir det ett bröd i långpanna!
Fast det blir ju tre av detta oxå när jag delat det!
Förutom brödbak och lite annat plock, så har vi äntligen fått iväg våra deklarationer idag! Lite mer att deklarera detta år då Bosse och hans syskon har sålt föräldrahemmet...men nu är det klart i alla fall!

23 kommentarer:

Frogprincess sa...

Jag ska skriva lite mer om Evert i morgon, men som vi ser det och vi tror, så fick han njursten. Vid 16½ års ålder så ville vi inte dra honom genom massor av plågsamma undersökningar för att vi skulle vara egoistiska och behålla honom en tid till (vem vet hur länge till nästa smärtsamma anfall?).
Det ÄR jättejobbigt, men det hade varit ännu jobbigare att se honom lida.
Kram.

biggan sa...

så gott det ser ut, jag tar receptet med mig, gott att ha nåt att välja på. japp deklarera gjorde jag i förra veckan, skönt när sånt är klart, nu blir det film i alla fall, kram biggan

Mita sa...

Gott med hembakt matbröd,känner doften ända hit,hi,hi.Det var ett tag sen jag bakade det faktiskt.
Ha en fin,fin kväll vännen,
kramiz!

Gilla sa...

Det var ju smart att göra på det viset. Brödet ser lockande gott ut.

Kram/Gilla

Tigris Predikantan sa...

Allt som underlättar tillvaron är väl bra? Ser gott ut!
:)

Ninna sa...

Brödet ser gott ut. Att baka bröd är vilsamt, skapande och det syns att man gjort något. Dessutom brukar det uppskattas av andra:)

Mia sa...

Brödbak och deklaration fixat... inte illa. Bäst att börja fundera på min deklaration...

Läcker blogg du har!

Ingela sa...

Det ska jag helt klart prova - Verkar ju både enkelt och gott med få ingredienser =)
kram

starling sa...

Brödbak är mycket bättre än askan. Det ser riktigt gott ut. =)

biggan sa...

japp vi med är trötta, fast vi inte gjort så mycket, så nu släcker vi ner för i kväll, sov gott hälsa bosse, så höres vi i morgon kramar biggan

Gunilla sa...

du det där ser jättegott ut !! och praktiskt i långpanna !! ha det !

Lindy sa...

Godkväll!!!
Du kan ju visst baka! Det ser jättegott ut. Det msåte jag testa. Alltid roligt med nya recept, ja du vet hur jag är, bakoman...=)
Ja, deklarationen ja, den är inte gjord än men det är bara för min del att kolla så alla siffror stämmer...
Ha det underbart!
Kramar!

eva sa...

Ser riktigt gott ut med hembakt!Nu var det ett bra tag sen man baka matbröd men de e ju så gott aldeles nytaget ur ugnen så smöret smälter:)
Här var det riktigt varmt ute idag när vi var nere vid havet,
kramiz

Maria sa...

Visst är det gott med valnötsbröd, och nyttigt oxå :)

Vad smart att baka brödet i en långpanna, ska jag testa nästa gång..

Må så gott !
Kram

Gilla sa...

Svar 1: Ja, nu är det dags att tjäna ihop till våra pensioner, till oss som redan är pensionärer. (Det är bara på skoj!) Kram/Gilla

Svar 2: Det kan jag gott förstå, för det syntes. Kram/Gilla

Susanne P sa...

Hit halkade jag in av en slump!
Men vilken tur! En härlig blogg du har!
Hit tittar jag gärna in igen.
Det är ju så gott med hembakt bröd...
Ha en bra söndagkväll.

Siita sa...

God morgon. Ser så gott ut. Får nog prova. Här är det ju kallt idag o inget bad. Kram

biggan sa...

godmorgon, japp ny vecka igen, hinner inte med, alltid nya veckor, kram biggan

Petra sa...

God Morgon!
Kallt men soligt har vi idag :)

Ha en underbar dag!
Kramar

Anonym sa...

Vad härligt det såg ut emd nybakat bröd.
Skulle behöva baka jag med.

paloma sa...

Bröd i långpanna var något nytt för mig! Men det går nog bra det med! KRAM

Anonym sa...

smart att baka brödet där. tack för gratulationen
kram

Anonym sa...

Hejsan
Snygga bilder på träffen ser proffsigt ut.
Kalasfina bröd.
kram kaffehörnan

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...