9 april 2010

Nu blir det bloggpaus för vi sticker till skåne och våren!!

Cesare är hemma och vaktar huset med hjälp av grannflickan. Det känns tryggt...Vi drar iväg till Skåneland nu på förmiddagen och hoppas på ett vårigt möte!! Här var det en minusgrad så Bore ger sig inte!!

De flesta tycks ha missat att jag bytte profilbild igår för att visa upp mitt rödlila hår! Visst matchar det min tröja...hehehe...Jag gillar färgen och är nöjd! Alltid kul att förnya sig ibland!
Ha nu en härlig helg alla för det tänker vi ha!!!

32 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Hälsa Biggan,Sören,Simon och Tomson från oss och ge dom extra kramar.
Kör försiktigt!!! Kram!

biggan sa...

ahhh det missade jag med, inte en tanke på det, hihi. det vart ju jätte bra. japp, men det är kallt här med i dag, men jag ser solen över havet, så jag hoppas det klarnar opp. det ska bli så kul när ni kommer, kör försiktigt när ni sticker, sören och jag sticker och handlar lite vid 9 nu, lite som jag glömt, vi väntar och klängtar, kramar biggan

Mita sa...

Men det blev ju jättefint,jag gillar den färgen och den klär dig så bra.
Ha nu en underbar träff nere i Skåneland,och myspys hos Biggan.
Kramiz!

Mia64 sa...

Godmorgon!
fin färg på håret tycker jag.Ha en skön helg/Kram

roffe sa...

Godmorgon.Du ska ha en skön helg i skåne och i torekov.är avensjuk på dig.vill med också åka till torekov.får bli en annan gång.ha nu skön helg.kram

biggan sa...

vad bra, den lyser här med nu, men kallt. ni har nog hunnit iväg nu, troligtvis. ha en bra resa ner, så syns vi snart. kramar biggan

Gilla sa...

Välkomna till Torekov och Skåne.

Svar: Godmorgon här också! Det finns nog sådana konstrundor runt om i Sverige. Det är ju ett bra sätt för konstnärerna att få sälja bättre. Kram/Gilla

Tommy sa...

Ha det så trevligt!!

MICKAN sa...

Ha det riktigt trevligt på träffen! Jo, jag har hållt på med akvarie i 35-40 år.

sannof sa...

Jätte läckert minst tioår yngre.. kram på dej och ha det skoj i skåne..=)

annsan_s sa...

Ha de så trevligt i Skåne! Hälsa alla! Du är så tjusig i håret Mona! Kramen..

Farfar-Hebbe sa...

Jag önskar er en kanonhelg först i Torekov sen i Höör,,har du Bootsen och hatten med,så du blir en riktig linedansare..Haé Bäst.Kram.

Anonym sa...

Snyggt Mona, det blev ju såå bra! hoppas ni får en bra helg med blogg vännerna! Kramiz från Bettan!

Kina sa...

Ha det så himlans skönt i Skåne nu och hoppas du får riktigt härligt väder. Hårfärgen var skitsnygg!
Kram Kina

Anonym sa...

Vart det inte gult?? åhh jag som trodde jag skulle få se nån med gult hår=). Men du det blev snyggt=) Ha en trevlig helg.

Veiken sa...

Här är svinkallt i Malmö. Åkte från våren;( Solen börjar faktiskt titta fram nu. Kram, ses i morgon.

Vicke sa...

jag hoppas att ni får det trevligt på festen nu

syren sa...

Snygg hårfärg! Här i Kristianstad var det varmt och skönt på eftermiddagen, Vi ses i morgon! kram

paloma sa...

Vad kul du visade ditt nya fin hår! Var jätte fint! Ha nu en toppen kul helg! Ser framimot bilder! Kör försiktigt! KRAM

Kaffehörnan sa...

Bara lilla jag här
Japp 1 dag till spännande trevligt blir de
Gonatt kära du
kram

Ellis sa...

Hoppas ni får en toppenhelg! =)
Kramar

Ninja sa...

Jag älskar lila! Men rödlila är nog bättre i håret :) Hoppas ni får det skoj i skåne. Vernissaget blev sååå lyckad men jag är rätt trött efter helgen :)

biggan sa...

halloj, tack för en underbar helg, den lever vi länge på. massa kramar från oss allihopa, biggan

Nattis 2.0 sa...

Det var härligt igår! :)

biggan sa...

ja nu får man skäms nästan, vi sitter på altanen. över 20 grader varmt. vaa, så kallt som det varit hela helgen, så blir det värme i dag på eftermiddagen. hoppas ni med haft fint väder på vägen opp, kramar biggan

charlo´tte sa...

du har tagit kort va!?
kram

Mita sa...

Hallå vännen,hemma igen välbehållen efter en trevlig helg.Har kikat runt på lite bilder,såg ju jättekul ut.
Ha det fint nu,
kramiz!

agnetha sa...

Ja det missade jag också!! Ditt hår alltså!! Det blev ju snyggt!! Inte Tant Gredelin här inte utan en supersnygg böna.
Hoppas att du hade trevligt på träffen. Jag är måttligt avensjuk!!

Smörblomma sa...

Nej men så jättefint hår! Det är alltid kul när man har fräschat upp sig! Kramiz

biggan sa...

kikar in lite innan tv och sängen, blir tidigt i säng. trött i dag nu. kramar biggan

eva sa...

Snyggt passade dig perfekt.
Vilket mysigt hus ni bodde i och det ser ut som ni haft en underbar helg:)
kramiz

Anonym sa...

Godmiddag FenixMona!

Jisses vad Du har gått ner i vikt,
får Du ingen mat hemma?!
Gillar Din hårfärg skarpt.
På 70-talet vill jag ha blått hår,
från ljust i nacken och så mörkar och mörkare upptill. Men det förblev blont.

Svar på kommentar:
Kan dom inte operera Din hörsel?
Läkaren i Köpenhamn på Bispebjerg (som föresten bor i Malmö och pratar perfekt Skånska) sa att man skulle kunna operera mitt vänstra öra, men en sådan operation kan också medföra att jag blir stendöv på örat. Så jag tror att jag hellre vill behålla min NYA Fina hörapparat.

Ha en fortsatt fin Tisdag.

Kram
Stevie

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...