17 april 2010

Så är det lördag igen...

Förra lördagen, den 10 april, vaknade jag i stugan på Hallandsåsen. Kikade ut och fick se en underbar färgsprakande soluppgång!
Då intog vi vår frukost ute, på vår lilla altan, med en underbar utsikt utöver Skälderviken.
Idag, en vecka senare och lördag igen. Tvättmaskinerna startades vid sju, så tvätten är snart klar. Sen ska vi iväg till Wictoria i eftermiddag för att lämna Cesare ett par timmar för fortsatt inskolning.
Det stora askmolnet har parkerat över vår del av jorden och det blir tydligen ingen flygtrafik denna helg.

Livet växlar snabbt och tiden rusar iväg!

33 kommentarer:

Camilla sa...

Det är verkligen hemskt,det som har hänt.
Hoppas att allt blir återställt snart.
Ha en underbar lördag.
Kram på dig!

Veiken sa...

Det svänger fårn roligheter till måstegöralistan. Det är väl det som är tjusningen med livet kan tänka. Kram

biggan sa...

hörde en intervju om en tjej som bodde brevid vulkanen, hon hade till och med aska inne, stackars människor, inte lätt nu, många drabbas, ja visst är det fint över skälderviken, skönt när tvätten snart är klar, kram biggan

Maria sa...

Det går verkligen fort tiden och man vet aldrig vad som händer...

Många människor drabbas av vulkanen..

Önskar dig en skön lördag !
Kram kram

biggan sa...

japp jag vet, tror jag följer med till norge, sååå skönt med spa, kram biggan

paloma sa...

Godmorgon! Hoppas du får en fin dag! Krama lille Ceasar!
kram

biggan sa...

japp ni ska ju i väg sen, vi ska lösa melodikrysset först nu, sen får vi se vad det blir, kram biggan

Stattinskan sa...

Nu hänger inte en Stattinska med ... inskolning?
Ja, det är trist för människor som fastnat ute i Europa och att Hotellkedjorna höjt rumspriserna kraftigt dessutom.
Kram på lörda´n

attis sa...

Hej vännen. Så vackert det ser ut. Härligt att vakna till sådan utsikt. Här har vi mulet och blåsigt idag. Ha en skön lördag.
Kram

roffe sa...

God morgon.sover längre nu för slippa rök suget.bättre sova längre och mindre vid datan.en vännina är i gran canaria nu,do få extra nätter njuta av sol och bad helt gratis.ha en skön lördag.kram

Anonym sa...

det är konstigt att tiden går så fort
kram

Lindy sa...

Goddagens denna lördag!!!
Tvättmaskinen går för fullt här med och jag försöker hänga med i samma takt. Måste få lite gjort för en gångs skull.
sedan har jag lovat att baka citronbiskvier också...
Vilken fin utsikt ni hade. Kan säga att så fint är det banne mig inte i dag. Regnet har kommit hit, så för en gångs skull så var väderprognosen (hur stavar man till det) rätt...

Ha en härlig lördag!
Kramar!

Gilla sa...

Visst är det ett elände med jorden just nu. Man vet inte vad som komma skall.

Sva: Visserligen zoomade jag med kameran, men det är inte speciellt långt ifrån oss ändå. Men som tur är, så blåser det inte åt vårt håll, som du kan se på röken på bilderna, Kram/Gilla

Ninja sa...

Min Italien resa blir förmodligen inte av men det är värre för dem som inte kommer hem.....

biggan sa...

japp. vi ska sticka iväg en sväng vi med nu, ha en bra dag nu allihopa kramar biggan

egoinasmamma.nu sa...

Efter vad jag vet har ingen skadats av vulkanutbrottet och det är ju skönt. Sen drabbar det många, men det överlever vi. ;) Jag tvättar också i dag, inget jag gillar precis, men det tar inte hela dagen. Ha en underbar dag trots tvätten! :D

Mita sa...

Usch ja,och stackars alla islänningar som bor så nära,hu vad rädd jag skulle vara.Hoppas det lugnar ner sig snart.För alla som är drabbade.
Önskar er en fin,fin lördag,ja gud vilken underbar utsikt ni hade där.
Kramar!

Lindy sa...

DEt är sant det är bara solen de missar....
Hoppas att det går bra med lille Cesare...
Ha en underbar dag!
Kramar!

Anonym sa...

sv: näe det är dumt att vara nyttig för ofta. man missar så mkt då
kram

Nattis 2.0 sa...

Svar: Ok, jag vet att andra har kunnat se det så gör du det! :)

Idag kan man inte sitta ute, huga vad kallt det är!

Yvonne :-) sa...

Va bra att ni "skolar" in honom.Det blir lugnast så för både er och honom.Kram!

Gilla sa...

Jag har precis varit ute och handlat och det luktar överhuvudtaget ingen brandrök. Kram/Gilla

biggan sa...

hihi, nääe, inte hade jag kunnat det, klart jag är med dom, men guuud så skönt det hade varit med spa. kram biggan

Farfar-Hebbe sa...

Nej för tusan,,det blev en gråkall dag i dag,isvind,men ändå +9 grader.På askfronten ingen ljusning..Haé Kram.

biggan sa...

ja sååå härligt,
ha det gott nu ni med, så höres vi i morgon, hälsa kramar biggan

Siita sa...

Hej. Dotter o måg får en weekend i Sthlm ist för Egypten. Ha det gott. Kramar

Ellis sa...

Hej!
Grått, mulet och blåsigt idag, men skönt med en promenad i alla fall!
Sitter och pysslar lite nu, aldrig fel! =)
Kramar, Elenor

annsan_s sa...

Godkväll i stugan Mona! Här jobbar man som vanligt så man missar dina goa inlägg! Tjusig soluppgång!

Jag vet att du är kattälskare!

Må så gott!

Kramen

Smörblomma sa...

Nu blev det väl inte världens förändring med håret, det var luggen som rök. Fast jag känner knappt igen mig själv när jag går förbi spegeln ;) Ja, bild kommer att läggas upp :)

Ja, blä för askan. Men vilken vacker soluppgång, iallafall! Kramiz

Stina sa...

Tänk att det kan växla så från vecka till vecka. Vi har iaf sluppit regnet, än så länge men det blåser. Kom att tänka på att er semester kanske brinner inne nu med askan och allt. Vore för hemskt eftersom du längtar så. Håller tummarna för att ni ska kuna flyga iväg

*kram*

biggan sa...

godmorgon, ja då var det söndag igen då, kram biggan

MICKAN sa...

Det är inget vidare med detta vulkanutbrott. Vädret ändras ju också. Man kan ju bara känna hur kallt det blåser ute just. Precis som om inte vintern gjorde tillräckligt för oss frösna människor ... hehe. Det går bra för lille cesare med inskolningen, sånt är alltid roligt. ha en bra dag iallafall och sköt om dig ordentligt.

Vicke sa...

Hebbes resa blev inställd pågrund av askan

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...