2 april 2010

Så var det blommornas tur denna långfredag...

Så här ser mina frysande blommor ut denna dag. Som ni ser så blev de blåa, inte gula.
Jag köpte två hängande trädgårdar också, men inte har de påverkat kylan denna dag inte...
Men titta nu här...visst stretar väl gubbens pinne uppåt? Visst gör den det...så i morgon blir det sol och fint väder! Helt säkert!!!
Nu ska vi snart äta middag här. Killarna har precis kommit hem från gocartträningen i Göteborg och lammstek provencale puttrar i grytan. Ha nu en bra fortsättning på denna långfredag! I morgon ska ni få träffa en underbar påskkärring!!

13 kommentarer:

Kina sa...

Underbart söta penséer. Nog ser det ut som gubbens pinne vill upp alltid:) Vi får hoppas på det även här för vi vill också ha lite solsken. Ha det underbart!
Kram Kina

Farfar-Hebbe sa...

Men du va fint det blev med blommorna,,ja hon lägger ner mycken energi,men så blir det resultat oxå,,det jag fått fram sen jag började för 30 år sen,är bara en snuva mot vad hon tagit fram på nån vecka,,klart nu har ju datorn kommit in i bilden,,och hon har ju en laptop i var hand..Haé Kram

thakock sa...

Fina blommor! Jag kör på gröna växter... =P


sv: Haha, ja solen o den lilla värmen vi har ibland är härlig! =)

Slita sig ifrån datan? Får man inte ta med den på träffen? ;D

Siita sa...

Hejsan Mona. Nu blev jag nyfiken på hur min gubbe ser ut. Måste titta. Här går den lite neråt. Haha. Kram

Smörblomma sa...

Så lite snö ni verkar ha, här finns det jättedrivor än. Kramiz

biggan sa...

så fina blommor, ha nu en trevlig påsk allihopa, kramar biggan

charlotte sa...

den där påskkärringen vi ska få¨se är det du som varit hos fotografen eller?

Geddfish sa...

Hahaha! Påskkäringen var väl du??? Kramar från Lidköping!

Yvonne :-) sa...

Vad fint det blev med blommorna! Nattikram!

Mita sa...

Vilka fina blommor du har köpt,och jag skulle också vilja ha sån där gubbe,var får man tag på en sån?
Kram och natti,natti...

roffe sa...

Glad påsk.trodde att jag skulle vara före dig.fast jag sov dåligt inatt.kunde blogga redan kl.2.00.men låg vilade några timmar till.Tack ska du.inte varje dag man bli det,veckans blogg.så du få hjälp av gubben med i köket.utan att säga till han,kommer han självmant och hjälper till.gentlemän måste vi vara ibland.ha en skön lördag.kram

paloma sa...

Lammstek! är ju så gott! Här blev det inget lamm i år! Det var lite för dyrt tycker jag! Men ojoj vad gott det är! Kram

paloma sa...

Lammstek! är ju så gott! Här blev det inget lamm i år! Det var lite för dyrt tycker jag! Men ojoj vad gott det är! Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...