14 april 2010

En kokt med mos och vår!

Idag ville jag ta vara på solen, så det blev en kokt med mos på torget.
Sen blev det en promenad utmed Bäveån för att se hur långt våren hade kommit.
Jodå, visst är det vår på stan.
Hela mattor med underbart fina krokusar!
Jag njöt ohämmat av min lunchrast denna dag, men före 13 var det dags att återvända in på kontoret.
 Fast jag flexade ut vid 14 igen, för då var det dags att få fötterna omskötta! Jag fick ju presentkort i somras när jag fyllde år, men vintern kom i vägen så jag har inte kunnat ta mig dit...men idag blev det gjort! Så nu går jag på moln!!


39 kommentarer:

Camilla sa...

Inte en snöplätt så långt ögat når.
Ni har ju sommar :)
Ha det bra och kram på dig!

Gilla sa...

På helsingborgska heter det porting! Så härliga vårbilder!

Svar: Skriv upp den i en komihåglista eller en önskelista. Den är BRA! Kram/Gilla

egoinasmamma.nu sa...

Vad skönt! Pedikyr är underbart, jag har fått det gjort en gång. Men sen är jag rätt bra på att sköta om fötterna själv också. Förstår att du går på som moln. :D

Kina sa...

Vilken underbar dag du haft. Här blev det en härlig promenad i kvällssolen efter jobb och kvällsmat! Ha det gott!
Kram Kina

Aurora sa...

Inte visste jag att du var en sån gourmand. Kram

starling sa...

Underbara bilder, förstår att du njöt av din promenad och vilken otrolig lyx att få fötterna fixade. =)

Siita sa...

ska på fotvård imorgon kl 17, sen juntan. Så imorgon blir jag sen. Kram

Siita sa...

Planerar i sommar. Inte träffat annehlie än så vet inte när. Men i Örebro tror jag det blir. Kram

Lindy sa...

Godkväll!!!
här innne är det lika fina bilder som vanligt. Vad härligt med så mycket krokusar...
Jag behöver med fotvård, men jag har inte råd...
Ha det underbart!
Kramar!

Ellis sa...

Vad fint det är hos er, här finns det snö kvar ännu! =)
Skönt att sväva på moln förstår jag! =)
Kramar

Tigris Predikantan sa...

Det ser ,man ... jag har alltid trott på att man kan hoppa från planet och ligga på molnen! *ler*

Karpstryparn sa...

Härliga vår, säger jag.

Siita sa...

god morgon. ser lite sämre ut här idag, men hoppas på sol. Må gott. Kram

syren sa...

God morgon vännen! Så vackert det är hos dig också med vår och sol. Ha en underbar torsdag! kram

biggan sa...

godmorgon, så härligt att gå på moln, skönt snön är borta också. kram biggan

Lindy sa...

Godmorgon!
För min del var det inte lika härligt att vara i skogen i flera timmar för frustationen växte ju mer tiden gick och ju mer jag virrade bort mig men ser man till helheten kunde vädret inte varit bättre i skogen än igår. Det var inte så farsligt blött efter snön utan de var där det skulle vara blött, ja enligt kartan i alla fall och där ska de ju alltid sätta en kontroll, ja helst mitt i om de får välja...=)

Jag kom i alla fall runt till slut och det gick under 2 timmar i alla fall...med 5minuters marginal...

I dag ska jag njuta av vädret genom att byta till sommardäck.

Ha det underbart!
kram!

Farfar-Hebbe sa...

Mors..Nya fossingar,inte illa,,fina bilder från ett vårligt Uddevalla..
Här går det med en rasande fart,våren rusar in..Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Jag ska försöka ta ett snack med henne(hon som smutsar ner)Skönt när man har fått pedikyr.Kram!

Stattinskan sa...

Ljuvliga vårbilder! ... och fötterna måste ju ha sitt nu när de ska blottas under en låååång och sköööön sommar :-)
Gomorron

Farfar-Hebbe sa...

Ja men det är sämre väder på gång hör jag på lokalradion,,hoppas dom har fel..Haé Kram.

Camilla sa...

God morgon!
Hoppas du sovit gott.
Ha en bra dag och kram på dig!

Mia64 sa...

Godmorgon!
härliga bilder du bjuder på.Ha en fin dag /Kram

attis sa...

Gomorron vännen. Ännu en dag med strålande vackert väder. Så vackert det ser ut där du promenerat omkring. Visst är det skönt att få fötterna omskötta. Ha det gott.
Kramiz

Gilla sa...

Tack för tipset. Men det var så att jag hade "putsat" mina silverhalsband häromdan och det blev fint med detta medlet. Men man blir aldrig för gammal för att lära och man får stryk så länge man lär. Kram/Gilla

Ellis sa...

Kikar in och önskar dig en fin dag! =)
Kramar

paloma sa...

Vad härliga vårbilder! Vi har sett vitsipper och mycket krokus, Skönt för dig att få föttern fixade! Det skulle jag med vilja ha gjort vinterfötterna är inte kul! Skönt vi är på väg i mot ljusare tider! KRAM

Gunilla sa...

Åh, ni har mer vår än vi... härliga bilder !!

Veiken sa...

Oj, nu är det snart dags för en U-a tripp. Läntar att tarmpa gatorna där igen. Kram

Ammis sa...

Häärliga vårbilder. Fötterna?? Alltså fotbehandling...?? *ryser* Jag hatar fötter, då menar jag verkligen det. Om nån främmande tar i mina fötter så lovar jag att dom får sig en sån käftsmäll av min fot att dom flyger flera kilometer..ha ha. Jag kan inte låta nån annan pilla på mina fötter, det är bara så fast det hade säkert behövts, jag får greja själv. Lycka till. KrAMelikram

Vicke sa...

härliga bilder

Mita sa...

Fina vårbilder du bjuder på,fotvård är ju bara sååå underbart.Jag ska iväg i Maj,och visst svävar man på moln därifrån,och fötterna är ett nummer mindre,*ler*
Kramiz!

annsan_s sa...

Härliga bilder du tog på promenaden Mona! Kramiz

Mia systeryster sa...

Sv: Otroligt, har du en acer oxå??
Jag fick veta av sibas chef att just acer har två veckor på sig att laga en produkt, sen kan siba få ut pengar för produkten.(så gå INTE med på att vänta längre) Jag har väntat i 1 månad på min. Idag gick de med på att ge mig pengarna tillbaka. Jag köpte en ny data, en bättre som kostade 1000 kr mer, fick en bra rabatt på det samt en väska på köpet, som kompensation. Så jag är nöjd NU, men vad man måste tjafsa innan det händer ngt. Lycka till!!Kram

Smörblomma sa...

Ahh, så härligt med fotvård! Nu går du väl som på moln då :) Kramiz

Yvonne :-) sa...

Nattikramen!

Anonym sa...

jag har inte ens sett en tussilago än
kram

agnetha sa...

Korv och mos från en korvkiosk smakar mumma. Men om du gör samma hemma är det inte lika gott.

Siita sa...

God morgon. Kung Bore har varit här igen nu med en massa vitt. Kram

biggan sa...

godmorgon, japp i går, men vi firar det en annan dag sen, kram biggan

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...