7 april 2010

En ny dag har startat...

Dagen ligger framför oss, som ett oskrivet blad,nästan tom. Varje ny dag är ju egentligen som ett litet äventyr...vi vet aldrig vad dagen bär i sitt sköte...allt kan hända...ingen dag är den andra lik. Vi tar det bara för givet...att få vakna upp till en ny dag...
Carpe Diem!


När ni så fångat er dag så gör något bra med den...förvalta din dag bra för den lär inte gå i repris...Själv ska jag jobba och det sägs ju befordra hälsa och välstånd...Ha en bra dag alla!!



28 kommentarer:

MICKAN sa...

Godmorgon på dig! Helt rätt det du skriver, men jag vet iallafall att jag ska hämta ett akvarie idag, så ett kapitel är skrivet. Kram

biggan sa...

godmorgon, så fina blommor, ja visst ska man ta hand om dagen, så sant så sant kram biggan

Browneyedgirl sa...

Hej =)
Eller godmorgon menar jag....
Ja ny dag och jag hoppas solen kanske kikar fram, just nu regnar det massor.
Ha det fint!
Kramen

biggan sa...

ja grannens, annars har det nog inte kommit så långt för övrigt, men klart, höör ligger ju en bit ner till från oss, där kan det ju kommit ännu längre, kram biggan

biggan sa...

ja, lite kanske, kram biggan

Yvonne :-) sa...

Morn morn!Vilka härlga blommor du har.Ja det var trist att hon ej kom!
Kram!

Farfar-Hebbe sa...

Mors,ja det är en aktningsvärd ålder,,men hon tycker inte längre om att fylla år,,hon har fyllt färdigt säger hon..Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Haè bra du me på jobbet!
Kram!

Camilla sa...

God morgon!
Idag ska jag verkligen fånga dagen.
Min sista lediga dag.
Ha en bra ag på jobbet!
Kram på dig!

Margit sa...

VILKET TÄNKVÄRT citat!!! Och vackra blommor också!!!
Kramen!!

Anonym sa...

hoppas du får en bra dag
själv är jag hemma o sjuk

Ingela sa...

Vilka vackra bilder!

attis sa...

Hej vännen. Här blev det allt elände på en gång. Men nu känns det bra. Nog ska man fånga dagen och njuta av den. Så vackra bilder. Annat än dimman och snön vi har här. Ha en underbar dag.
Kramen

Bitte sa...

Fina sanna ord!Vackra bilder.Ha en finfin arbetsdag,kramen Bitte

agnetha sa...

Hej!!
Ja jag ska fånga dagen denna onsdag och göra något kul av den. Mina barnbarn är kvar så vi hittar på något som de vill göra. Kanske bowla, vem vet. Vädret är inte så jättebra idag utan gråt, grått.
Ha det gott
Agnetha

Gilla sa...

Såna vackra blomster du visar.

Svar: Godmorgon själv! Dagen börjar med sol och fint väder. Hoppas att det förblir så! Kram/Gilla

Nett sa...

Japp, ny vecka men oxå en påsklovsvecka för sonen :) Kram

Geddfish sa...

Ja, arbete befordrar hälsa, det sa man alltid förr. Själv har jag arbetat färdigt, men arbete finns iof alltid hemma! Det är bara det att det behöver inte gå så fort, fniss....
Ha det gott i grannstaden!
Kramar Geddan

sannof sa...

Ja dagarna går och man blir bara mer och mer mån om livet... ha det toppen..=)

Mita sa...

Klart man ska ta vara på dagen,det glöms nog bort för lätt i den allmänna stressen.
Underbara bilder du bjuder på,
Ha en fin dag vännen,
kramiz!

Ninja sa...

Hoppas dagen blev bra!

Siita sa...

Mina dagar är nästan lika när jag jobbar. Kram

Vicke sa...

ja, man vet aldrig om det är den sista dagen

Aurora sa...

så klart har du färgat håret lilla och matchat dina fina liljor. krm

agnetha sa...

Det blev ingen Bowling!! Vi for till Lek och Buslandet istället.
/Agnetha

paloma sa...

Godmorgon! Vi håller på att städa vi kastar och möblerar om! Fullt upp! Carpe diem!KRAM

Gilla sa...

Hej igen! Du såg väl att jag var inne hos dej på RG? Jag tänkte först inte på att det kunde vara du. Men så var det! Kram/Gilla
Anmäl

Frogprincess sa...

Vackra liljor.
Ja man ska ta vara på sina dagar.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...