30 mars 2011

Konstiga saker händer ibland...

Fiskmåsarna är ju numera lika mycket landfåglar som sjöfåglar, det har vi ju numera vant oss vid.

Fast en duva i ån har jag aldrig sett tidigare...först trodde jag att den var skadad, men då den var inne vid kanten en gång och sen gav sig ut i vattnet igen, så tror jag inte att den var skadad.

Väldigt konstigt var det i alla fall....
Igår kväll hade vi hela 9 grader så vi tog en promenad bort till affären.

Cesare var med hela tiden, så stolt, med svansen i vädret...tog bara en omväg ibland för att undvika närkontakt med promenerande hundar.

 Årets första krokusar är här!
Tulpanerna är på väg, även här uppe på fjället...och

NU har maskrosorna också kommit! Välkommen våren!!



27 kommentarer:

Siita sa...

God morgon i stugan. Konstigt med duvan, jag har aldrig sett sådant heller. Fint med blommorna, i dag har jag -7 grader. Kram

Yvonne :-) sa...

Morn på dej! Vad gör du uppe mitt i natten?? Jag vaknade för att jag hostade så!!Duvan ville kanske ta ett vårbad???Följer Cecare med er och handlar?? Ha en bra dag! Kram!

Petra sa...

God Morgon!
Gula krokusar har jag i landet här ute.
Fåglarna håller inte till där dom borde längre :)
Kram

biggan sa...

godmorgon. ja ni har kommit mycket längre än oss, inte tillstymmelse till blomster här inte. men i dag ska jag ta fönster på insidan. se hur många det blir, men ska börja i alla fall. ha en fin dag mons, klockan 6 i kväll är det radio, tack för rösten :)kram biggan

Anonym sa...

Mors,,ja dom är väldigt lika varandra..Jag har aldrig hört om en simmande duva,dom brukar ju bada i grunda pölar..Visst,maskros är väl ett säkert vårtecken..Haé Kram.

Glimz sa...

Den lilla duvan ville nog göra sig vår fin & bada av sig allt vinter damm =) Oj, ni har verkligen fått vår tecken. Nu måste jag ut och öppna ögonen, det bara måste finnas några här oxå :D En go onsdag till dig.
Kramen

Camilla sa...

Hmm...det tar nog ett bra tag till innan vi kan hälsa våren välkommen på riktigt.
Igår hade vi -15 grader :(
Kram på dig!

Roffe sa...

Godmorogn.Ja när krokusarna kommer då är det vår på gång.hur dags reser du imorgon.min pappa fick tag i en restresa till gran canaria.idag reser dom 1 vecka.han ha lärt sig av mig ta resa nån vecka innan än 1år innan.ha en skön dag.kram

Gunilla sa...

Ja tänk att till o med maskrosor är välkomna den här tiden på året !! :)

4U2 sa...

God morgon! Mycket konstigt sker ibland. Ja tänk att maskrosen är egentligen en vacker blomma!

eva sa...

Godmorgon:)
Vilka härliga vårfoton och maskrosor lyser upp så fint!
kramiz

Mita sa...

Men gosiken då vad han är fin lille Cesare.Trippa med till affären. Maskrosor redan, vad månde det bliva,hehe...men lökväxterna kommer på parad nu invid varma husväggar.
Knepigt med duvan,undrar om den visste att den var en duva,*ler*
Kram vännen!

MICKAN sa...

Hallå. Det går en sjukdom ute bland fåglar nu. Här kan du se vad det handlar om http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/omdjurenblirsjuka/smittsammadjursjukdomar/newcastlesjuka.4.2399437f11fd570e67580001177.html
Det handlar bland annat om stadsduvor. Ha en bra dag och finfina bilder har du.

Gilla sa...

Det var väl en underlig duva. Den måste ha varit fiskmås i ett tidigare liv. :-).

Så fint Cesare följer er på promenaden. Så är det ju kul att blommorna börjar titta fram igen.

Svar: Egentligen är det väl inget problem med sopsorteringen, men vi har så liten plats att ha hand om det i köket. Man kan ju inte sätta skräpet i ett överskåp ändå.

Kram/Gilla

Nillas Trädgård sa...

Ja när det är vår så är man överlycklig till och med över maskrosorna!!!
Fast i år är det annorlunda när jag har tänkt mig att försöka göra sallad på dem :-)
Ha en fin dag!

Anonym sa...

Badankor har man ju hört talas om, men badduvor? Mysko...

Kul att våren är så starkt på g :-)

Carina Sjölund sa...

Härliga bilder! Vad kisse missen ser mallig ut där den går :)
Tycker att det är roligt att få följa med på promenad!
Kramen på dig!

Sladdertackan sa...

Våren verkar ha kommit längre hos dig. Konstig duva, hade den simfötter?

ansepanse sa...

en mysko duva, jag har aldrig sett någon som simmat i en å, jag har också sett blommande krokus men inte vi vår trädgård
kramar

Mi sa...

I daag har det varit sol även hos mig. I morse var det -4 grader ute men mitt på dagen så var det skönt i solen. Så fina bildet du har tagit.
kramar!

Smörblomma sa...

Nämen vad Cesare har växt! Alltmer lik Nisse för var dag som går. Kramiz

http://www.veiken.se/ sa...

Maskrosorna kunde väl vänta lite....till i oktober ungefär ;) Kram

Anonym sa...

När vi människor är ute och flaxar över allt, varför skulle inte fåglarna kunna göra det samma?
:)
Din Cesare kanske tror han är en söt liten hund
:)
Ha en Trevlig resa till Paris!
:)
Kram
Stevie

Anonym sa...

Shit, du fick fel adress! Jag har inte varit på den bloggen på över ett år!
Den adressen la in sig automatiskt utan att jag såg det! Kram

Tommy sa...

Våren verkar ha kommit längre där än här nere i söder..

Augusta sa...

Du visade så mycket att jag får lite svårt att greppa allt :)

Cesare följde han med hem sedan? Isåfall vilken klok katt :)

Verkligen annorlunda duva :)

Vackert med blommor. På våren välkomnar t.o.m. maskrosor med glädje :)

Kram

Unknown sa...

Påpassligt och bra fångat, bilderna med duvan i vattnet. Har aldrig sett tidigare.
Ser att våren är långt kommen hos dig. Skööööönt!
/SA

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...