4 mars 2011

Dåligt med sömnen denna natt...

Känns rätt okay nu med både hostan och smärtan, utom när jag ligger...så inatt har jag slumrat sittande i soffan...Vilken tur att jag har en sådan bra soffa!  
Äldste sonen och hans familj kom hem från Chile i natt, men den här gången orkar mor inte vara välkomstkommité...dessvärre orkar jag inte åka ut till pappa heller, men vi pratas vid på telefon varje dag.  
Yngsta dottern Wictoria, kommer hit i morgon. Jag skulle egentligen hjälpt henne att färga håret, men hon förstår att jag inte orkar detta just nu.
Kaffe är bra i alla lägen, det visste jag sen tidigare...men visste du att kaffe skyddar mot diabetes typ 2...Det duger inte med koffeintabletter, utan bara det koffein som finns i kaffet. Så nu blir det påfyllning här!!

Jag förstår inte varför ni alla som nu flyttat över till blogger måste ha alla dessa koder????Det är väldigt tidsödande när man besvarar kommentarer...Jag har aldrig haft det och inte har jag fått in en massa spam för det...
Nu är Motorbloggen flyttad och säsongen är inledd! Följ med i min nya Motorblogg du kommer dit direkt genom ett enkelt klick på Fenixmonas motorblogg
Bli bland de första att kommentera i nya bloggen!!!




27 kommentarer:

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,ja gör så Pigga på dig ordentligt,,jag tror säkert du vill vara med,,skit att du ska må dåligt,,Haé Kramen.

Petra sa...

God Morgon!
Jag har klickat i att jag inte ska ha en kod. Har jag det ändå?
Jag visste det, att kaffe var bra ;)
Kram

Gilla sa...

Godmorgon Mona!

Det låter ju bra, att du känner dej något bättre trots smärtan, när du ligger.

Synd om dej att du inte orkade med att vara med i välkomstkommitén.

Så vackra blommor du visade i din blogg. Rena rama önsketänkandet att vår och sommar snart ska komma.


Om jag vågar säga nåt negativt, så hänger jag på sättet att kommentera hos dej också. Det hoppar upp ett nytt fönster, som man ska skriva i.

Man hinner glömma ibland vad du har skrivit, så man måste gå tillbaka till huvudfönstret. Sen får man leta efter det här fönstret, som jag just nu skriver i.

Samma sak om jag vill besvara en kommentar från dej. Du kan säkert inte hjälpa det, men det är allt lite jobbigt. Jag har ju också blogspot och kan liksom inte förstå, varför det blir så olika resultat.

Svar: Det var ju kul att du tyckte att mina bilder på Noack var fina. Vovvar är inte dumma heller.

Kram/Gilla

Yvonne :-) sa...

Inte kul att läsa att du fortfarande är dålig.Du måste vara rädd om dej och ta det lungt.Det är rälit när man har sådan hosta.Jag tycker inte heller om en massa koder.Du har att man måste identifera sig Kan du inte ta bort den?? Ibland så har man skrivet i verifiering och får skicka tre -fyra gånger innan den accepteras..Stor kram till dej!

eva sa...

Härliga vårfoton:)
Har redan druckit tre koppar vad skulle man gjort utan denna gudomliga dryck!:)
Låter himla jobbigt att det inte ger sig så du kan få sova ut ordentligt!
kramiz

Gilla sa...

När du kommenterar hos mej, får du upp ett popupfönster då? Jag provade från Berts dator häromdan och då fick jag inte det.

Kramizar/Gilla

louise sa...

Godmorgon, kikar in och önskar en trevlig helg.

Mia systeryster sa...

Visste väl att kaffe var bra mot nåt.Fortsätt att ta det lugnt ett tag så ska du se att du börjar må bättre snart! Krya på dig!
Kram

Gilla sa...

Jag visste faktiskt inte att det fanns tre alternativ till kommentarerna och hur man skulle kunna ändra på nåt annat. Var hittar jag det?

Det var ju tråkigt att det inte gick att rädda dina många bilder på nåt sätt.

Det blir ju faktstiskt jobbigare med popupet om jag får säga det. Man måste ju ändå byta mellan två fönster och det är inte så kul. Men det kanske kan bero på, att jag har Win7, som gör det jobbigare? Mej gör det inget att fylla i kodorden.

Kram/Gilla

Nett sa...

Vad jobbigt att vara sjuk, hoppas nu att du får en bra helg med att krya på dig ordentligt. Kram

ansepanse sa...

jag visste om det där med kaffe men jag har ju redan diabetes nr 1, men kaffe är bra ändå :) så jag fortsätter att dricka kaffe med behållning
kramar

Kajsa sa...

Skönt att du mår rätt okej nu, hoppas det fortsätter åt rätt håll nu :P
Tack för fina bilder på fina blommor, det ger förhoppningar om våren =)
Massor av kramisar till dig!

Mita sa...

Men vad jobbigt att du känner dig dålig fortfarande,men det tar väl sin lilla tid. Du får hoppas du klarar dig sen och har fått din dos av sjukdom och förkylning.
Så man ska alltså dricka mycket kaffe,eller ja i lagom mängd kanske,annars tar väl magen stryk.
Fortsätter skicka massor av kryapådig kramar,
Kraaam vännen!!

Siita sa...

Hejsan. Tråkigt att du ska ha ont när du ska sova. Dom där koderna är till besvär för många. Jag glömmer det ibland o då kommer kommentaren inte fram. Kram

Susanne P sa...

Det tar nog ett tag innan du blir allert igen.
Så passa på att ta det lugnt och vila!
Kram

Anonym sa...

Vet inte Men det är ju jobbigt att skriva in den varje gång.Hur mår du nu??Kram

Anonym sa...

Har Du varit hos Doktorn?
Så började mitt i Augusti förra året.
Nu väntar jag på nytt hjärta!

Anonym sa...

Härliga blommor! Vi vet vad som väntar nu!
Koder är inte särskilt kul, men jag undrar om alla vet om att det finns hos just deras blogg!
Kram och så skönt att du mår lite bättre.

Gunilla sa...

Kaffe som jag får hjärtklappning av om jag dricker för mycket, det var en ovanlig nyhet !"

Glimz sa...

Din stackare! Det är inte roligt att vara krasslig och hängig. Men det är inte förrän man blir sjuk som man inser vilken lycka det är att vara frisk =)
Sv; Är så glad över att allt löste sig & Mr Tråklare skall gå om sin syslöjd, enligt min mening :)
Kramen

Anonym sa...

Hoppas du blir friskare än frisk snart!
Jag förstår mig inte heller på alla dessa verifieringskoder... Man kan bli galen för mindre!
Ha en skön helg, och krya på dig!

Ellis sa...

Hej!
Jag har inte hunnit lära mig allt om blogger ännu, så ska kolla det där med koderna! Sist jag skulle kika in så hamnade jag på din metro, så tänkte nog inte på adressen, men det ska vara ordnat nu! =)
Hoppas du får en fin helg!
Kram Elenor

Unknown sa...

Krya på dig vännen! Ta lite extra värmande och så får vi hoppas att solen skiner på dig i morgon.
/SA

Siita sa...

God morgon. Ha en trevlig lördag. Hoppas du fått sova bättre inatt. Kramar

Vicke sa...

där jag är måste man tyvärr ha en kod, men annars så tycker jag att den är bäst av alla bloggar jag har provat på, ha en trevlig helg nu

Sladdertackan sa...

Krya på dig! Det är ett elände när man är hängig, jag har en motordriven säng så jag kan sova halvsittande när så behövs.

diana sa...

Skönt att du är lite bättre, även om det fortfarande låter som det är en bit kvar. Kram.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...