28 mars 2011

Neeej! Det vill ni inte se!

På väg ut mot kusten igår började det att snöa! Temperaturen föll och hos Wictoria låg snön och det formligen vräkte ner under de timmar som vi var där.  
Min kamera fick ligga kvar i väskan för några fler snöbilder denna säsong vill jag inte ha!!
Det såg dessvärre inte bättre ut här i Uddevalla igår kväll så plogen gick här under kvällen. Idag har vi ett par minusgrader och jag misstänker att det är halt! Usch o fy!
Hoppas, hoppas, hoppas att solen får skina över oss alla denna måndag!




28 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon Mona!

Läste hos Petra att de fått 5cm snö, men det är å andra sidan bara Mars månad ännu!
1985 när jag jobbade på Cirkus Arena skulle vi ha vår första föreställning med Tore Skogman i Kristianstad. Men eftersom cirkusplatsen låg ca 50cm under gatunivån blev alla föreställningar där avbokade. Vi kunde nämligen inte ens se själva Cirkus Platsen p.g.a snön som gick upp till trottoaren!

Ha en fin Måndag!

Kram
Stevie
:)

Petra sa...

God Morgon!
När jag kom upp får jag se att snön nästan är borta igen, ser inte ut som nån is på bilrutorna heller.
Min termometer gick sönder igår, så jag vet inte säkert :)
Kram

biggan sa...

godmorgon, ja jag hörde att många fått eländet igen, denna gången klarade vi oss, men det var svart ute ett tag, trodde nästan vi skulle få med, nu får det vara slut på helvetet, rent ut sagt. nu har vi väntat länge på vår, fortfarande inga plus så långt ögat kan nå suck. ha en fin måndag gå försiktigt nu i dag, kram biggan

Hebbe sa...

Mors,,Ja Bore är en envis f-n..Nu verkar det som vi ska få en fin dag,solen lyser från en blå himmel,önskar bara att graderna låg lite mer på + sidan.Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Morn!Han brukar komma ett par gånger innan han försvinner, Bore alltså! Skönt att ha familj som hjälper till .Dessutom så har vi roligt tillsammans.De hoppades få träffa er på bloggträffen.Morgonkram!

Siita sa...

God morgon. Här fick vi oxå snö, men bara lite. Inte ens 1 cm. Fast bilen blev vit o kall -6 grader nu. Men solen är här nu. Kram

Gunilla sa...

Tänk att man kan bli allergisk mot snö, det har jag blivit :)

Camilla sa...

Bra!
Inga fler snö bilder nu. Det räcker att titta på snön vi har ute.
Och mer kom det igår också :(
God morgon!

Mita sa...

Nej tack,inga fler vinterbilder. Förra helgen la jag ut vinterbilder efter det snöfallet. Men nu banne mig får det vara slut. Det kom bara en cm här igårkväll tack och lov.Nu hoppas vi på en solig dag,
Ha det bra vännen,och gå försiktigt om det är halt,
Kramen!

Carina Sjölund sa...

Här lyser solen hos oss i dag :)
Hoppas vägen tinar fram idag!
Ha en fin dag!
Kramen♥

Gilla sa...

Det ser lite grått och trist ut hos oss, men vi har inte nån snö i alla fall. Men peppar, peppar....

Svar: Vi blev mycket nöjda med rullgardinerna. De ser ju riktigt fina ut. De är inköpta på IKEA och kostar inte så mycket. Vi valde sådana som inte släpper in ljus. Det blev jättebra.

Kram/Gilla

4U2 sa...

Visst är det ett hån med snö när vi ändrat till sommartid?
ha en fin dag ändå!

Ellis sa...

Hej vännen!
Hoppas ni får trevligt i Paris och slipper mer snö, vi fick en hel del igår också!
Ha en fin vecka!
Kram Elenor

Kajsa sa...

Det ska komma 7 snödämpor mellan vårdagjämningen och järnnätterna, för att det ska bli en kanonsommar =)
Alltså att snön ska lägga sig på marken 7 gånger under den tiden :P

Så räkna och anteckna hur många gånger det blir ;)

Kramis

ansepanse sa...

vi får hoppas att snön som kom ner igår försvinner snabbt igen
ha en fin måndag
kramar

Nillas Trädgård sa...

Å vad skönt att kunna skriva att så mycket snö fick inte vi. Visst är det lite vitt på marken efter i går, men inte mer än att det kommer att smälta i dag om bara solen fortsätter att skina :-)

anniepiie sa...

Nää da, han är bara väldigt förkyld och har jätteont i halsen... Får hoppas att han blir bra snart och att jag slipper får det oxå! :P hehe kram

anniepiie sa...

Nää da, han är bara väldigt förkyld och har jätteont i halsen... Får hoppas att han blir bra snart och att jag slipper får det oxå! :P hehe kram

Mi sa...

Snö här också - jag blir så jä--a less på detta snöande nu. Det borde inte finnas så mycket kvar där uppe nu, haha.

Kramar!

rolf sa...

Har du tävlat hos veiken.Jag har vänt på dygnet,uppe på natten sover till middag.så bli e.m hälsning.kram

Roffe sa...

Glömnde skriva till dig,dom sa idag på nyheterna dom blåste av tsunamin.dom trodde den var på väg.men blev inget.

Augusta sa...

Det snöade här i Stockholm också men ingen plogbil behövdes :)

Plogbil, usch, vi väntar på vår :)

Kram

Anonym sa...

Idag har i alla fall våren kommit - en stund i alla fall! Kram

Ammis sa...

Ja, det var ingen vacker syn. Jag slappade framför TV:n o. när jag tittade ut så sjönk jag bara längre o. längre ner i soffan och stannade där nästan heeela dan :0(. Men det blir väl bättre...??? Ha det gott. krAMelikram

Glimz sa...

Håller med dig, inget mer snö, tack!
Sv; Lyd mitt råd, börja inte riv i garderoben, vad du än gör!! Det är ett evighetsjobb :(
Kramen :)

diana sa...

Här snöade det och blåste småspik igår. Idag var det vår igen :)

eva sa...

Håller med nu får det vara nog med snön men idag sken solen men blåste kallt här.
kramiz

irja sa...

Hej i Natten,
Solen har visseligen strålat över gårdagens vackra vårvinterdag,Ingen vidare vårvärme, temperaturen visa på sina blyga 3+grader,men dagen var vindstilla, så skogspromenaden blev behaglig, med vännen Lucky vi har snö så det räcker ,så mer vill vi inte ha....
Kram IA

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...