20 mars 2011

Chile och Peru.

Jag berättade ju att äldste sonen och hans familj har varit i Chile. De var där i två månader och hann med massor av roliga saker.  
Självklart så sparkas det fotboll i Chile, till Tobbes stora lycka.  
Mycket sol och bad blev det, men solen på sommaren i Chile är väldigt stark. De kunde inte vara ute mitt på dagen och de stunder som de var vid stranden fick de skydda sig mot solens strålar. Solskydd 50+...och sand är ett bra sätt.  
Det gick också bra att smörja in sig med lera. Sonen lyckades att bränna sig ordentligt flera gånger, men var ändå nästan svart när han kom hem.   
De besökte också Peru, där de handlade. Priserna är väldigt låga i Peru. Alla kort har jag hämtat från deras fotoalbum, med tillåtelse förståss.
Här i Sverige och Uddevalla är det nu vår! Nätterna är fortsatt kalla, i natt -4,5 grader, men dagarna börjar bli riktigt fina. Igår hade vi +35 grader på altan. Så idag kommer vi att äta middag på altan, i den härliga vårsolen! Sen blir det en liten fotosafari i norra uddevalla. Ha en fin söndag ni också!

23 kommentarer:

Siita sa...

Härliga bilder du har idag. Skulle gärna åka dit. Kram

Hebbe sa...

Mors,,ja det blir en solig fin dag i dag,,graderna kryper sakta mot + sidan..Chile och Peru,,måste ha varit en fin resa,jag drömmer ibland om Anderna..Haé Kram.

Petra sa...

God Morgon!
Så härligt det ser ut :)
Då hoppas jag att ni får sol, för här har vi bara dimmigt.

Kram

Yvonne :-) sa...

Morn! Måste ha varit en minnesrik resa..Vi skåningar har spritt "smittan" att älska mat i hela Sverige ;) Ha en bra söndag.Morgonkram!

Erika(jyringen) sa...

sv.jo längta till måndagar är tillhör i varje fall inte vanligheten kan jag lova :)

härligt med middag ute på altan,ska det grillas oxå? :)

Camilla sa...

Ååå,nu längtar jag bara ännu mer att få åka utomlands.
Gud så underbart det ser ut.
Kram på dig!

Camilla sa...

Ååå,nu längtar jag bara ännu mer att få åka utomlands.
Gud så underbart det ser ut.
Kram på dig!

aurora sa...

Fina bilder. Sydamerika är ju så fint. Här kom det ett sträck med tranor i går kväll. Våren är som sagt på väg. Ha det gott

Augusta sa...

Vad trevligt! Sydamerika har jag aldrig varit till. Måste vara roligt för dig då sonfamiljen är tillbaka igen :)

Kram :)

Glimz sa...

Efter lite snöfall så intar våren sin rättmätiga plats & sparkar KungBore bort bort. Kärlek värme & sol vinner alltid =) Ha nu en underbar vårdag & njut av middagen på altanen!
Kraaam!

Nett sa...

Kan tänka mig att det var hett där i Chile, tur att det finns solskyddsfaktor. Det är ett måste. Kram

Gilla sa...

Oj, en sån fantastisk resa de har gjort! Du har fått lov att visa väldigt fina bilder från den.

Svar: Som du nog förstår, så har jag haft det lite kämpigt med att ta in allt elände som försiggår nu runt om i världen. Jag har känt att mitt område är futtigt i det sammanhanget och har tagit hårt åt mej. Men jag blandade ju in mej själv också igår kväll trots allt.

Kram/Gilla

ansepanse sa...

fina bilder :) jag gillar tulpanerna, färgen är jättefin
kramar

Anonym sa...

Blir så deprimerad när jag kommer in på Dina bloggar ibland. En massa sol och värme strålar emot en hos Dig. Sedan rullar man upp persiennerna och ser verkligheten utanför. Verkligen deprimmerande!
:)
Kram
Stevie

Carina Sjölund sa...

Härligt det ser ut :)
Jag längtar oxå tills vi får resa i väg!
Ha en go Söndag!
Kramen♥

Gunilla sa...

härliga bilder, och säkert en underbar semster. så länge också !

Vicke sa...

vilken härlig resa dom hade

Ellis sa...

Roligt att de har haft det bra i Chile! =) Vi har fortfarande sol här idag, skönt och det tinar för fullt!
Hoppas du får en skön kväll!
Kram Elenor

kinab sa...

Visst är det härligt att våren knackar på. Här har vi haft några väldigt fina soliga dagar men som sagt riktigt kalla nätter, imorse nästan 6 minus. Hoppas du får en bra söndag.
Kram Kina

Anonym sa...

Vilken resa och upplevelse för dom. Vad skönt att kunna åka så länge! Kram

eva sa...

Vilken underbar resa dom gjort:)
Här har det varit kanonväder idag med så det har varit en härlig helg.
kramiz

Mita sa...

Härlig resa,och skönt att kunna stanna så länge. Härligt också att kunna sitta och äta på altan,nu är det verkligen vår.
Vilken fin header du har,med tanke på våren.
Kram vännen!

diana sa...

Härligt. Chile, där har jag en gammal arbetskamrat som bor :)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...