23 mars 2011

"Ja, det är våren, som har kommit tillbaka igen..."

Äntligen är våren här på riktigt! 
Nu är den mesta isen borta och det blir fler och fler blommor som tar sig upp ur marken. 
På en del ställen har det börjat att torka upp lite så jag vågar att beträda gräsmattorna. 
Än så länge är det inget grönt gräs, men ett par dagar till med sol och värme så börjar det säkert att spira.  
Vi hade + 10 i skuggan igår eftermiddag och säkert mycket mer i solen. Nu invaderar människorna de små trottoarserveringarna. Så härligt!

22 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Syns så väl att du bor söderöver. Här har jag massor av snö än. Inte ens en liten bit av gräsmatta framme. Noll ca idag. Kram

biggan sa...

godmorgon, ojojoj ni har kommit mycket längre än oss, inte finns det blommor här, och inte är det heller 10 grader här, ett par plus i går, dim moln massa blåst svinkallt, det är vad vi har. suck. måtte våren komma hit med snart, jag längtar kram biggan

Petra sa...

God Morgon!
Visst är det härligt, men det vill till att man hittar lä annars är det inte så skönt :)
Kram

Roffe sa...

Godmorgon.Idag fira jag med kaffe och tårta.Idag precis 1 år sen slutade röka.Alla kan sluta om dom bara vill och måste välja mellan cigg och mat.i mitt fall var det,ett måste hadde jag haft jobb hadde jag säkert inte slutat.ha en bra dag.kram

Hebbe sa...

Mors,,tänk vad några små vårknoppar kan göra,humöret bättras avsevärt..Ja det stämmer nog,är man bara tillräckligt hungrig.så smakar det mesta bra.Haé Kram.

Vicke sa...

vi har lite vitt kvar på marken fortfarande, men nu går det fort

Glimz sa...

Jag håller med dig, det är verkligen VÅR på RIKTIGT *lycka* Kan inte låta bli att nynna på: Å hon har blommor i sitt hår..... (andres genmark)
En fortsatt underbar dag till dig =)
Kramen

Anonym sa...

Godmorgon Mona!

Vågar vi lita på att våren är här?!

Ha en fin Onsdag och kör försiktigt!
:)
Kram
Stevie

Yvonne :-) sa...

Morn!Visst har våren kommit tillbaka igen. Då bjuder du på lite bilder sen dp? Ha det så bra med din dag med kameran! Kram!

anniepiie sa...

Taaack! :D Visst är det härligt att våren är på ingång! Solen och värmen är verkligen efterlänktat! :) Ha en bra dag nu. Kram

Sladdertackan sa...

Ett säkert vårtecken jag såg i går var pensionärerna som satt med kaffekorgen här ute framför huset.

Nett sa...

Härligt att våren har kommit till dig, här har vi fortfarande snö men det kommer att försvinna det med. Kram

Carina Sjölund sa...

Å vad trevlig ni har det där nere i söder :)
Men vi har faktiskt våran infart bar frön snö oxå :) Men hur länge????
Kramen vännen♥

Augusta sa...

Visst känns det härligt med våren?

Ett nytt liv känns det som :)

Kram

Gilla sa...

Vi bor ju ännu lite längre söderöver, men här på våra promenadvägar hittar jag inte så mycket ny växtligehet än. Det blir ju så med makens dåliga knä, att det mest blir runt omkring oss i vårt område.

Svar: Jag har inga gröna fingrar i vanliga fall, vattnar mina blommor en gång i veckan. Men vi har ju en genomgående lägenhet, så vi får ljus från två sidor.

Kram/Gilla

Mita sa...

Härliga vårbilder,ja vårtecknen börjar stå som spön i backen nu.Inga fler bakslag nu tack,
Kram vännen!

Camilla sa...

Hmm...kan säga att så där ser det INTE ut hos oss :(
God morgon!

Ellis sa...

Här är det mycket snö kvar än och is, fick lite snö inatt och har varit lite kallare så blev en halkig promenad till jobbet!
Underbart med fint väder! =)
Ha en fin dag!
Kram Elenor

ansepanse sa...

vi hade också lite drygt +10 igår men det var inte länge
kramar

Gunilla sa...

Goeftermidda !

jag fick en annan vårvisa på hjärnan i dag :)

Anonym sa...

NU går det fort. Det är bara att ta för sig av allt det härliga och njuta järnet! Kram

diana sa...

Härligt ute nu, fast här blåser det.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...