9 mars 2011

Uti vårsolens glans!!

Igår sken solen så fint över vår lilla stad och Bäveån lockade som vanligt...
Det känns att våren är på gång, trots is och kalla vindar.
Helt klart har fåglarna fått vårkänslor, deras sinnen är ju mer fininställda än våra...
Det var en väldig aktivitet bland åns alla svanar...
Här fick jag också möjlighet att testa min nya kamera och det är med glädje jag kan konstatera att detta är en kanon Canon!
Idag hotar dessvärre SMHI med regn...och snö, men jag hoppas att vi slipper snön! Ha en fin onsdag alla och oavsett väder så är våren på gång!!


24 kommentarer:

Siita sa...

God morgon Mona. Här har vi blåst o kallt. -4 grader, vill ha värme om nätterna med. Ha det gott. Kram

eva sa...

Godmorgon!
Härliga vårbilder du fick med nya kameran. Här blåser det med men fortfarande plusgrader ute.
kramiz

Petra sa...

God Morgon!
Såg att dom hotade med snö. Hoppas det bara är ett hot :)
Kram

Jenfan75 sa...

Gomorron=)
Här har vi idag -4,3 grader men vindstilla än så länge...
Ha en bra dag=)

Farfar-Hebbe sa...

Mors..Här har solen kommit på plats,lite lätta moln kan jag se,-2,4 just nu..men gatan utanför huser ser skithal ut glänser som en spegel..Haé Kramen.

Nett sa...

Så himla härligt att känna att våren är på gång, det ger en extra energi och man känner sig piggare. Fina bilder du har tagit *kram*

Yvonne :-) sa...

Morn! Stressen var nog av båda slagen.Idag blir det bara tandläkaren.Här har solen stigit upp och det är +2.Kram!

biggan sa...

verkar vara en kanon kamera, härliga bilder, ja det var underbart väder i går, i dag mulnar det ihop sig mer och mer. får väl se hur det blir regn eller snö. kramar biggan

wiper sa...

Kul att du tittade in på min blogg. Du får gärna vara med och tävla men det är inget krav på nån länk. Alla får vara med. Vilken fin blogg du har. Den boken skulle jag som fet behöva ha ;) Är så less på att vara överviktig. Har varit trådsmal innan jag blev sjuk.

Otroligt fina bilder du tagit på svanen. Man känner våren komma emot en.

Ha en fin dag
kram

Camilla sa...

Japp....NU är våren här på riktigt!
God morgon!

Gilla sa...

Såna vackra svanar och sånt vackert väder. Det hade vi också. Väder alltså.


Svar: Över alltihopa lyser moder sool. ;-)

Man kan väl inte mera bra ut än vid 17 års ålder?

Att det var pannkakedagen hade jag ingen aning om. Har det inte blivit lite för många "dagar"?

Kram/Gilla

Gunilla sa...

Här ligger snön 3 dec minst än, men det har försvunnit rätt bra senaste dagarna...så härligt att se kort med barbacke !

Stattinskan sa...

Åh, vi hade också kanonväder här igår. Strålande sol och många plusgrader. Tyvärr kunde inte jag njuta av det på grund av en envis huvudvärk :-/
Härliga bilder Fenixmona

ansepanse sa...

vilka fina bilder men vet du här snöar det för fullt sedan klockan 10
kramar

Mita sa...

Din kamera håller vad den lovar. Underbara bilder,tacksamma motiv också. Svanar är otroligt vackra..
Ja det hotas med snö eller regn till eftermiddan. Får jag välja så tar jag hellre regn än snö.
Kram vännen!

Sladdertackan sa...

Mina vårkänslor har precis gått i putten. Snön vräker ner!

Anonym sa...

Ett fint Uddevalla, men nu har väl vintern gjort ett sista ryck hos er också! Kram

Carina Sjölund sa...

Peppar peppar ingen snö ännu i dag :)
Hoppas vädergubben hade fel!
Kramen på dig♥

Nillas Trädgård sa...

Vilka härliga färger den kameran ger!!! Svanbilderna var underbara.
Här vräker snön ner... men det lägger sig inte som tur är.
/Frogprincess

Roffe sa...

Idag kom jag hem från småland.körde hem innan det började regna i småland.I hjo är det uppehåll.tack o lov.ha en skön kväll.kram

Mi sa...

Ser verkligen ut som vår hos dig. Nä vi vill inte ha mer snö nu.
Kram

diana sa...

Här snöade det horisontellt idag :(

Glimz sa...

Det är våååååååååååååååååååååååååår! Bra bilder den lämnar ifrån sig din fina kamera, Canon!
Sv; Man måste mena det oxå, det är inte bara nåt man slänger ur sig, då blir det en klyscha :( Det skall vara från hjärtat =)
Kramen

Ellis sa...

Hej vännen!
Fina vårbilder, här har det snöat ikväll, hoppas det hjälper mot isen på vägarna!
Ha en fin torsdag!
Kram Elenor

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...