13 mars 2011

En lördag med blandad kompott!

Vi hade en fin lördagseftermiddag tillsammans med pappa och hans Margareta och
riktigt festligt gott blev det med de goda Budapestbakelserna som Wictoria köpt med sig.
Precis som så många andra sjukhus och vårdinrättningar så har även Hunnebohemmet drabbats av vinterkräksjuka, så här manades till försiktighet direkt innanför dörrarna. Margaretas avdelning hade i alla fall varit helt förskonade från detta gissel.
Sen for vi vidare till äldste sonen och åt kvällsmat hos dem, innan vi körde hem pappa och sen Wictoria. Hos Wictoria fick vi se deras nya akvarium som de nu har fyllt på med olika vackra fiskar.
Hos Wictoria fick vi också se ett riktigt fint vårtecken...IMPECTAS frökatalog för 2011!

Wictoria hade beställt mycket därifrån och frösåddar ska nu placeras lite överallt för att få bästa grogrund. Jag är väldigt nyfiken på hur de vackra rostfärgade solrosorna kommer att ta sig ut...
Våren är alltså på väg och det känns UNDERBART!!!




31 kommentarer:

Vicke sa...

Ni fick en fin dag tillsammans ser jag

Siita sa...

Morsning. Trevlig dag fick ni tillsammans. Blev sugen på budapest jag med. Men det finns ju inget bageri här i skogen, inte ens en liten affär. Kram

biggan sa...

så mysigt för dom, dom verkar så gulliga mot varandra. ja visst härligt, jag har undrat med ett tag vad man ska så, nu kommer snart härliga tider kram biggan

Hebbe sa...

Mors,,ja klart att man har mer tid till barnbarnen när man är en glad pensionär,,då är det så mycket man inte behöver göra eller tänka på..Man har hu fått en 8-10 timmar,som tidigare var arbete,,den tiden kan man använda till mycken kul verksamhet..Haé Kram.

Stattinskan sa...

Åj, så fina de är din pappa och hans Margareta :-) Är det bara hon som bor på boendet?
Kram och gomorron

Anonym sa...

Lyckostar! som har våren redan på gång!
Här ligger snön fortfarande djup i stora böljande drivor. man fattar inte hur de ska kunna hinna smälta bort innan nästa vinter sätter in igen.
Jag har besökt dina andra bloggar också och ser att dina intressen även finns i Turkiet
Jag var där i höstas och besökte både Izmir och Istanbul. Det blev ganska så korta stopp eftersom jag reste med en kryssning. Men det gav mersmak på landet kan jag ju berätta.
önskar dig en solig och fin söndag gör Kristina

Anonym sa...

Trevligt när våra gamla får besök. Har sett så många tragiska fall på jobbet under 22år, där barnen alfrig hälsade på!
Kram
Stevie

4U2 sa...

Visst gör det det! Tror fåglarna som sjunger för mig just nu tycker det också :)

Camilla sa...

Att våren är på väg märks inte här,om man tittar ut.
Men jag känner det i kroppen. Den ÄR på väg :)
Kram på dig!

Yvonne sa...

Morn! Jag vet att jag har problem med att svara jag försöker lösa det under dagens lopp.Kram !

Roffe sa...

Då förstår jag att du ha råd att åka till värmen 2ggr om året.fast chefen tjäna mer,du bli väll snart chef så många år som du jobbat under din chef.ha en skön dag.kram

Erika(jyringen) sa...

sv.lovar att du int missade ngt :)

Sladdertackan sa...

Våren på väg! Hurra!

Men när jag tittar ut genom fönstret ser jag bara grådask.

Är det där solrosor????

Gilla sa...

Så bra att ni hälsar på när hon bor på hemmet. Att bara glömma bort de äldre är inte försvarligt.

Vi har lite, lite vår nu. Det såg du väl på mina snödroppar? Små och inte helt utslagna än. Men det är ju mitt i stan.

Eric Saade och Danny Saucido var våra favoriter och det blev ju som vi trodde.


Kram/Gilla

agnetha sa...

Vilken härlig dag du haft. Vad söta de ser ut din pappa och hans Margareta.
Kameran ser ut att funka bra då dina bilder är jättefina.

Kajsa sa...

Så fint kort på din pappa och hans Margareta, så mycket kärlek i den bilden.
Kram

Mi sa...

Härligt! och härligt med våren som gör sitt intåg - sakta men säkert.

I dag ska vi syskon ta med pappa ut och äta så han kommer från boendet en stund.
Kramar!

Nett sa...

Vad härligt att de har sluppit magsjukan, vi har ju haft den på jobbet och det i flera omgångar, men själv har jag sluppit den. Vilken fin dag ni fick tillsammans. Kram

Mita sa...

Vad fina dom är tillsammans,och ni fick en härlig dag. Jisses vad längesen det var som jag åt Budapestbakelse.
Idag är det gråväder,det skiftar fort,så det gäller att njuta av solen.
Ha det gott,
Kramas!

R sa...

Hoppas att det är som du säger, att våren är på väg! Önskar dig en trevlig söndag. Kram

syren sa...

En fin dag hade ni och vilket vackert akvarium. Vi har ett akvarium på jobbet som också är fint men hennes är finare.http://syren-syren.blogspot.com/b/post-preview?token=Z3nPsC4BAAA.QAFKXJFM4GPZK5-qTm7OIA.RHAXet3344nuf6wK9vL53Q&postId=1511748486173435038&type=POST Här är min ny blogg som inte blev som jag ville men har nu accepterat detta,kram

Anonym sa...

Http://syren-syren.blogspot.com

ansepanse sa...

en härlig dag ni fick och så otroligt vackra blommor
Sv: tack
kramar

Ellis sa...

Vilken härlig lördag, besök, godsaker, fina fiskar och frön! =) Jo nu kanske det börjar vara dags att plantera lite inför sommaren, var sen förra året så ska försöka vara lite i tid i år! =)
Ha en fin söndagskväll!
Kram Elenor

Anonym sa...

Budapestlängder kan jag bara inte stå emot - så jag tog en bit! :)
Vilken fin dag ni hade! Kram

Carina Sjölund sa...

Vilken härlig dag ni fick tillsammans :)
Kramen vännen♥

syren sa...

Jag har också kolla in fröer i en tidning jag fått. Och längtan till våren är stort.kram

eva sa...

Vilken mysig dag ni fick:)
Vad fint du fixat med din blogg ser så härligt ut med svanarna.
kramiz

Anonym sa...

En skön dag tillsammans och skönt att våren är på gång :-)

Augusta sa...

I all stress och alla måsten är det lätt att glömma bort sina gamla föräldrar eller äldre släktingar. Jag brukar jobba extra inom vården och äldre önskar oftast att släktingar skall hälsa på oftare än de gör. Därför är det härligt att se dina fina bilder av din pappa och vän :)

Kram :)

biggan sa...

godmorgon, ja visst är det härligt. våren på väg, men såg på klart.se att det blir bara ett par grader max inom 14 dar. så ingen värme bölja att vänta i alla fall kram biggan

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...