3 mars 2011

Trygghetsförsäkring ett absolut måste!

Min lille digitala vän är död. Efter en tids sjukdom så lämnades den in för vård och igår kom då brevet, där det meddelades att den är utdömd och kommer att ersättas av en ny likvärdig.

 Det är ju tur att det inte finns sådana trygghetsförsäkringar för makar...eller? Tänk om gubben fått ett sådant brev om utdömd hustru...bara att hämta ett nytt friskt exemplar...
Jag brukar ALLTID ta en extra TRYGGHETSFÖRSÄKRING när jag köper ny kamera och det här visar ju hur bra detta är! Min lille digitala vän blev knappt två år...


29 kommentarer:

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Tur att du hade försäkringen denna gång..Ja det var Paris jag sökte denna gång,,jag har aldrig varit där på riktigt heller,,så ha en bra Paristripp..Ny var är jag fråga kommer snart.Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Morn! ja både metro och jag har sovit gott!Jag har också försäkring på min kamera.På gubben har jag inte. Morgonkram!

Ellis sa...

Skönt att du börjar piggna till igen! =)
Tråkigt med kameran, bra att du kommer att få en ny!
Har lyckats flytta allt till blogger, nu återstår bara att välja mellan det och worpress, måste kolla hur alla funkar först! =)
Kram Elenor

Petra sa...

Jag tar aldrig nån försäkring, tycker alltid det är för dyrt.
Men det är det ju inte egentligen..

Kram

biggan sa...

vilken tur du hade försäkring på den.
100 för en ny, det är billigt.
nu ska jag sätta frat, fido måste fram, morsan kommer ju om ett par timmar, så det blir järnet här nu, fortsatt krya på dig kramar biggan

eva sa...

Lika hände min kamera men då gällde garantin fortfarande så jag fick en mer avancerad kamera för samma pris:)
kramiz

Roffe sa...

Godmorgon.I helgen tar jag bloggpaus,ska ner till småland och hälsa på.sen på söndag fyller min brorsdotter 5 år.förra året hadde jag inte råd.sista 2 veckorna har jag ju vunnit på atg,så nu tänker jag ta bilen ner.Du ska ha en skön helg.kram

Gunilla sa...

Ja det där med försäkring är ibland bra och ibland onödigt tycker jag , det står ju helt i proportion till vad man köper, är det en dyr kamera är det klart värt det.

Anonym sa...

Hej! Jo det kan allt bli fel på dom små tekniska manickarna då och då. ha en fin dag nu !

Gilla sa...

Det var ju tur ändå att du "bara" behövde betala 100 kronor för en ny kamera.

Men jag hade ännu större tur, när min kamera skulle repareras i somras. Det var bara ett par månader före garantin på två år. De tyckte visst att det var för kostsamt att laga den, så jag fick en helt ny, av nyare modell, alldeles gratis.

Kram/Gilla

Camilla sa...

Oj...ja...det lönar sig ibland att ta en extra försäkring.
Vilken tur du hade där.
För en kamera MÅSTE man ju ha.
Kram på dig!

Mi sa...

Ja det var tur att du hade en försäkring. Jag är ofta dumsnål när det gäller sånt.
Hoppas att du känner dig friskare nu. Kramar!

biggan sa...

aha, hur gjorde du det?? får kolla det sen på söndag eller nåt, det hade ju varit roligt att spara dom gamla kram biggan

ansepanse sa...

ja tänk om man kunde ha trygghetsförsäkringar på allt :)
vilken tur att du får en ny likvärdig
kramar

Gilla sa...

Du kan ju också gå med i tävlingarna och vinna.

Kram/Gilla

Mita sa...

Jamen vad bra att du får en ny kamera,en kamera det måste man ju ha. Hur skulle det annars gå?
Trygghetsförsäkring brukar jag också ta.Där ser man, det lönar sig.
Visst blev jag glad att jag vann hos Hebbe,det var en kick jag behövde.Tack för grattiset,
Fortsätt med tillfrisknandet,
Kram vännen!

Anonym sa...

Oj! Den var verkligen kortlivad...
Tur det gick på försäkringen!
:-)

Kerstin "Delfinen" sa...

Åh, det var sorgligt att höra. Minns att din kompis var lite krasslig för bara ett år sedan. Kanske inte blev helt botad den gången, därför blev det ett så snabbt slut. Skönt för dig att slippa vara närvarande när de tvingades konstatera detta. Men ... du får leva på de fina minnen ni har tillsammans. Det är ju åtskilligt ni upplevt ihop. Glöm nu inte bort din store kompis mitt uppe i sorgen efter den lille kompisen, den kan säkert hjälpa dig att komma över den här förlusten, och snart när du känner dig mogen får du börja om med en ny liten kompis. På tal om trygghetsförsäkr. - tror inte att det finns så billiga för oss att gubbarna skulle betala för detta ... hihihi Sköt om dig o kram Kerstin

Nett sa...

Tur det att du hade en försäkring, själv tar jag en men det beror helt och hållet på priset på själva kameran. Denna gången tog jag försäkring men då kostade kameran ca 8.000 kr, gången före tog jag ingen för det var en mer billig kamera. Kram

Siita sa...

Hej. Vilken tur att du får en ny. Hoppas gubbarna inte får sådant brev om oss. Kramar

Nillas Trädgård sa...

Oj... beklagar sorgen. Men vilken tur att du får en ny :-)

Anniepie sa...

Nämen så himla tråkigt! :( Hoppas att du får fatt i en ny snart då iaf så du kan ta flera kort! :) Kramis

Ammis sa...

Hur gör dom kameror nuförtiden?? Två år!!?? Det var ingen lång livslängd, tycker det är för jäkligt att det inte håller längre än så. Men nuförtiden ska man ju byta både telefon,tv, och allt elektronik i hemmet helst varenda år el. minst vart annat... Gillar inte detta. hoppas din nya håller lite längre. Skönt att du är på bättringsvägen. Ha en bra kväll. krAMelikram

Glimz sa...

Trist att din kamera gått hädan :( Tur du tagit en tilläggsförsäkring så att den blir ersatt, det var bra :)
Sv; Opererade mig den 18/2 skrev ett inlägg om det. En vidrig "liten" Lipom har gästat min axel under många år, nu är den ett minne blott :)
Kramen, hoppas du mår bättre

Fingerfärdig sa...

Tack för din kommentar.
Det var ju tur. Hur skulle Du klara dig utan??? ;/

Vicke sa...

ja, då var det tur att den var försäkrad

Yvonne :-) sa...

Morn morn!Duktig är jag inte.Men när jag har varit ute på resor så klarar jag mej iaf.Jag pratar helre än bra.Så det är bra att gå och lära sig hur det ska vara.
Morgonkram!

Farfar-Hebbe sa...

Mors..Ja Mitha hade tur denna gången,,kommer en ny Elvis film snart..Har du kryat på dig något.. Haé Kram.

Anonym sa...

Brukar alltid ta Trygghetsfoton,
ett av alla bör ju bli bra.
Idag med Digitalkamerorna är det ju okey att ta alla bilderna.
:)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...