25 mars 2011

Scilla och andra blommor.

Titta vad jag hitta! Blommande Scilla lyste upp i en rabatt...Så fint!

Påskliljorna är på gång redan och

så är också tulpanerna. Fast de var ju inte så stora förståss.

Jag var ute bara en kort stund, för trots den underbara solen, så var det kallt om öronen för det var storm, som ni här kan se på Bäveåns vatten.

Scillan hade i alla fall trotsat de kalla vindarna och lyste upp så fint där den stod.
Idag har jag 0 grader på min termometer, så kanske solen får skina här även idag! Flytten är klar på kontoret och jag hann att få allt i ordning igår. Så idag kan jag ägna lite mer tid åt kaffemaskinen...hehehe...Vad vore livet utan kaffe...


25 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Har en bild på min rabatt idag. Här har jag nästan -5 grader. Kram

Petra sa...

God Morgon!
+5 visar det här och kanske solen orkar fram idag med :)

Kram

Glimz sa...

Ett är säkert, du har då verkligen vår hos dig! *avis* Nåja, den kommer att komma hit oxå, snart, mycket snart :) En underbar fredag önskar jag dig!
Kramen

Yvonne :-) sa...

Morn! Vår blommor har inte kommit upp så mycket som era.Ja inte visste jag att Janne kunde rimma så bra! ha en bra dag vännen! Morgonkram!

Hebbe sa...

Morsning,,ja det kommer ord ibland gäller,att skriva ner dom innan dom är borta.Falukorv blir bra när den piffas upp.
Här hade vi halvstorm i går,verkar bli en fin dag i dag..Haé Kram.

biggan sa...

ahh vad skönt du är klar med flytten, roligare med kaffet :). sååå långt våren har kommit hos er, inte sett en enda blomma ännu. såååå kallt hela tiden. sällan en enda plusgrad, jo i går då, men det var bara mitt på dan, sen var det kört igen. ha det fint i helgen ni med. massa kramar biggan

Kerstin "Delfinen" sa...

Här tittar inte blomstren fram lika mycket än men efter "vårstormen" och extra plusgrader är snön snart ett minne blott. Man säger ju att vatten är livets dryck, men det är väl ändå kaffet. Men undrar varför man säger kaffetåren ... det är ju inget som får många att fälla en tår precis ?!?!? Kraaaam Kerstin

Camilla sa...

Hmm...bor vi verkligen i samma land?
Jag känner inte igen det färgglada du har på bilderna.
Hos mig är det bara vitt :)
Kram på dig!

Mita sa...

Scillan har inte visat sig än riktigt,men snart så,den är på gång.Ni har ju kommit längre hos er.
Men fasiken vad kallt det blåser idag.Tror minsann vårvärmen stannat upp lite,
Ha det gott vännen,
Kramiz!

Carina Sjölund sa...

Underbara bilder! Här är det inte speciellt mycket blommor som tittar fram :(
Men en liten liten pyttebit av gräsmattan tittar faktiskt fram :)
Ha en fin Fredag!
Kramen vännen♥

4U2 sa...

Scilla ... den förökar sig med tunna smala gräslöksliknande strån som jag, när vi flyttade hit tog bort för jag trodde det var ogräs- En dag såg jag en miniatyr vit lök vid rötterna på ogräset! Nu får den föröka sig vilt. Ha en fin fredag!

Stattinskan sa...

Ja, visst är det underbart att våren börjar komma igång - även om de hotat med kallare väder i helgen :-/

Gilla sa...

Det var väldans så mycket vårblomster du har hittat. Vi kommer ju inte ut och kan se bland rabatter, mitt inne i stan. Det går så dåligt med Berts knä, att promenera långa vägar.

Svar: Jojomensan, så skönt det är att komma ut på nätet igen i en hast. Det har jag saknat en längre tid. Det har ju gått långsammare och långsammare, för vi har tydligen legat nära nån annan, som har stört oss.

Kram/Gilla

ansepanse sa...

scilla har vi mängder i vår trädgård men än dröjer de innan de sticker upp, nej kaffe kan man inte vara utan
kramar

eva sa...

Vilka härliga vårfoton:)
Här skiner solen idag med men de blåser kallt.
kramiz

Roffe sa...

Skönt att flytten gick bra.har du fått nytt kontor.jag vet att blivit mycke annonser på bloggen.är mitt jobb just nu.se om man tjäna lite på blogga.Ha en skön helg.idag äta våfflor.kram

Sladdertackan sa...

Det är riktigt kallt om öronen. Häromdagen när jag var ute i Borås så blåset min mössa iväg, jag fick tag i den precis innan den skulle blåst ner i Viskan.

Anniepiie sa...

Åhh vilka härliga vårbilder! :D Skulle gärna hänge med till paris! ;) ha en fortsatt bra dag nu. Kram

mi sa...

Längta r riktigt efter våren när jag ser dina bilder. Ja det har varit kallt i dag och blåsigt igen. Det kom även hagel och lite snö hos mig idag.

Kram

Smörblomma sa...

Herrejösses, ni har ju rena sommaren redan. Det är så härligt med vårblommor, de doftar så gott och speciellt! Kramiz.

Nett sa...

Skönt att flytten är klar.. ja vad vore livet utan kaffe. Kram

Augusta sa...

Blomman Scillan var väldigt vacker blomma. Vilken vacker blå färg :)

Kram

Anonym sa...

Jag har inte sett en enda vårblomma ute ännu. Jag har tulpaner inne, men det gills inte va? KRam

Hebbe sa...

Morsning,,jag är nu nere i Vreta här har solen kommit upp,men kallgrader ute,,men prognosen säger att det ska bli fint hela dagen..Hoppas det gäller nere hos dig oxå..Nu är det Snooztid för mig.. Haé Kram.

irja sa...

Hej !!!
Genom en gemensam bloggvänn hama jag här hos dig,, blev nyfiken och se hur långt våren hade kommit hos dig, det är alltid trevligt att följa årstiderna var vi än bor...
Här hemma hos mig i PITEÅ och Norrbotten, dröjer det än en månad innan snön har smält bort,,, vi har ½ meter snö kvar, bara det inte vore så kallt, så solens strålar fick värma oss....
HA en underbar skön söndag...
Kram IA ......

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...