22 mars 2011

Bara åtta dagar kvar till nästa resa!

Bilden lånad hos Ving.se
Nästa torsdag befinner vi oss alltså i Paris! Visserligen bara för en långhelg men vi ska nog hinna med en hel del.

Bilden lånad av Ving.se
Vi ska bo på Le Havane, ett hotell som ligger centralt i Paris, nära operan. En del av de platser vi vill besöka ligger inom gångavstånd, men andra ligger lite längre bort och då har vi förmånen att bo nära tunnelbanan också, bara 100 meter dit.
Väderrapporten hittills för helgen i Paris ser inte så där väldigt lysande ut, men vi har många ställen att besöka så vi är inte så väldigt väderkänsliga. Huvudsaken att det är uppehåll!

En del av er hade igår gissat vad gubben jobbade med...men det var fel! Han jobbar på Abba Seafood, där han huvudsakligen deltar i produktionen av fiskbullar.

Om du ännu inte stt bildspelet här ovan så passa på nu och se fågellivet i Uddevalla!



27 kommentarer:

Roffe sa...

Godmorgon.Måste vara skönt få åka till Paris.Dit vill jag med resa till en vacker dag.Jag sett effieltornet på avstånd,när jag var på bussresa til spanien då åkte via utkanten av paris och bytte chaufför.se om det bli nån resa i år.om jag få några lappar över på skatten.ha en skön dag.kram

Siita sa...

God morgon. Jag skulle oxå vilja resa, men min kassa säger nej. Ha det gott. Kram

Hebbe sa...

Mors,,ja det är kul att laborera med olika inställningar,,här var det bara tiden som ändrades.
Härligt att komma till Paris,hoppas ni får en höjdarweekend.Haé.Kram.

biggan sa...

såååå härligt möta våren i paris. tror det är underbart där på våren, klart bosse jobbar på abba, men det visste jag ju redan :)
ha en fin dag mona, själva ska vi röja lite, sen åker vi till halmstad, tomson vill gå på kina restaurang efter skolan. kramar biggan

Yvonne :-) sa...

Morn!Sååå fint att få börja möta våren i Paris även om det bara är en långhelg! Linedance är motion för huvudet också! Ha en fin dag vännen! Morgonkram!

Gunilla sa...

GOMORRON ... såg nyss färska bilder på facebook från paris, en väninna är där... det blir säkert mysigt !

jasså jag gissade ju på bagare, men det var inom mat iaf då :)

Petra sa...

God Morgon!
Vad skönt att komma iväg igen.
Jag vill också, men vem ska jag råna ;)

Kram

Gilla sa...

Jag är avis på din Parisresa. Jag var där i slutet på 1990-talet och har inte kommit tillbaka. Det skulle vara roligt att få se förändringarna.

Så vackra blommor du lade in också.

Svar: Du med alla dina bloggar borde ju ha flera besökare än vad jag har haft. Jag satte ju in räknaren direkt, när jag började här. Hur många jag hade i Metro vet jag inte, för där fick man ju besked varje månad hur många som hade tittat in, men sen försvann det.

Kram/Gilla

Carina Sjölund sa...

Härligt att åka ut och resa :)
Vi väntar till hösten vi!
Kramen på dig♥

Mita sa...

Härligt med våren i Paris. Ena sonen och flickvännen förlovade sig där. Sååå romantiskt,*ler*
Hoppas ni får det underbart där,
Idag hoppas vi på tvåsiffrigt på termometern,
Kram vännen!

ansepanse sa...

vad härligt att få åka till Paris :) jättefina blommor
kramar

Nett sa...

Vad härligt att ni snart är där, min dotter åker till USA på Tisdag, själv skulle jag med vilja ut och resa men det får vänta. Kram

Tommy sa...

Ha det så trevligt i Paris. Där finns mycket att se. Jag var där för några år sedan och bodde också centralt, men jag har glömt vad hotellet hette.

Boubou sa...

Jisses amalia, ska du och Wictoria ner i tunnelbanan och ränna runt? :/
ska jag behöva bli nervös för er eller? Wictoria har ju inget lokalsinne i städer, och om du är det minsta lik min mor så har du noll lokalsinne nånstans...?!
Men ni kommer säkert får supertrevligt!! Kram

Ammis sa...

Jaha, där ser man vad fel man hade. Fiskbullar... urrkkk, bland det värsta jag vet. Tycker det är kattmat!! Ja, så är det men dom flesta ungar gillar ju det iaf. Vad härligt med vår i Paris. Ha en bra dag. krAMelikram

Glimz sa...

Waow du skall få ut å resa igen, vad kul! Kan du vara vänlig å trycka ner mig i en av dina resväskor, jag vill också följa med =)
Sv; Solen kastar ner sina underbara solstrålar här hemma, det är verkligen lycka när solen visar sig från sin bästa sida :)
Kramen

Anniepiie sa...

Heej! :D Nu är jag tillbaka efter pausen och med en ny blogg, så kika gärna in om du vill! :) Ska lägga till din blogg i bloglovin nu iaf så jag inte missar något! ;) Hoppas att allt är bra med dig annars, paris paris så himla härligt! Packa ner mig vettja! :) Kram

Anonym sa...

Vilken härlig helg ni kommer att få. Våren i Paris - underbart! Får ni inte bra väder? Asch, dom skojar bara med er! Kram

Mi sa...

Bara åtta dagar - det går ju i ett nafs de.
Härligt för er.
kramar!

Ellis sa...

Hej!
Hoppas ni får en trevlig resa! =)
Här har vi haft en solig men blåsig dag, blåser fortfarande ordenligt ute!
Ha en fin kväll!
Kram Elenor

biggan sa...

kikar in i kväll, blir så stressigt när alla ska opp tidigt i morgon och iväg, ha en fin onsdag, massa kramar biggan

Rhea sa...

Det låter underbart med en vårresa till Paris! Kram

Unknown sa...

Ha en go tripp söder över men kom hem snart så att du inte missar den svenska vårens ankomst...
/SA

Anonym sa...

Åh vad härligt att åka till Paris!
Hoppas ni får fint väder trots den dumma prognosen :-)

Glimz sa...

Goooooooood underbar solig morgon, denna fantastiska torsdag :) Det är verkligen vår nu *jippiiii* En fortsatt underbar torsdag!
Kramen till dig :)

Anonym sa...

Vi bodde två nätter på ett hotel 20 eller 60 meter från(utanför) Paris 1991 eller 1992. ♥ Vi var bl.a på EURO DISNEY ♥

eva sa...

Härligt med en resa till paris:)
Här har det blåst idag de e riktigt aprilväder.
kramiz

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...