7 mars 2011

En liten kompis har flyttat in i min väska!

Igår hämtade jag ut min nya digitala kompis som jag fick på min Trygghetsförsäkring. Självklart har jag trygghetsförsäkrat honom... 
Sen fick den visa lite vad den går för och precis som den gamla Power Shoten så är det en underbar zoom på den...

Jag zoomade in killen i gungan ca 50-60 meter från där jag stod...inte illa...

Sen var det dax för lille Cesare att agera objekt.  
Han är bedrövligt slapp på dagtid den lille gubben, fast han håller sig ju stilla och fin när matte fotar... 
En mycket lovande kamera detta...vi ska säkert komma överens! Idag blir det jobbet...Kommer att bli en lång dag, men provgåendet igår gick bra så det kommer allt att fungera...tror jag.


27 kommentarer:

Petra sa...

God Morgon!
Hoppas det går bra på jobbet idag då :)
Åh, jag har fortfarande inte lärt mej allt med min kamera ;)

Kram

eva sa...

Godmorgon!
Va suveränt med zoomen och fina bilder blev det.
Hoppas du e riktigt frisk nu så det går bra på jobbet.
kramiz

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Skönt att du frisknat till,fortsätt att vara frisk nu..
Ny kamera härligt,då har du fyllt det lilla tomrummet du hade i väskan..Jag testade oxå blogger,men nu har jag bestämt att det blir wordpress..Haé Kram.

biggan sa...

härlig kamera, roligt för dig. med en ny kamera. den verkar ju jätte bra. vlken zoom. kanon ju,
ja men jag vet inte riktigt när den blir klar ännu skivan. men skickar så fort jag får den :) kram biggan

Yvonne :-) sa...

Morn! Verkar vara en bra kamera.Är du säker på att det är en han????Ett par såna stövlar som är inprogramerade hade varit bra ibland.Morgonkram!

Siita sa...

God morgon. Fin kamera du fick. Hoppas den håller. Så kallt du har idag jag har bara -2.0 just nu. Kram

Camilla sa...

Oj...en bra kamera du har där.
Hoppas att det går bra att jobba idag.
Själv ska jag vara ledig. I tre dagar,faktiskt :)
Kram på dig!

Nett sa...

Vad kul med en ny kamera, samma färg sdom på min gamla :) Kram

Mita sa...

Fin kamera,lycka till med den nu,och varför säger vi alltid han om en kamera,*ler?
Håller tummarna att du får känna dig pigg och kry nu.
Kram vännen!

Gilla sa...

Jag är tydligen en ensam som bara säger den om min kamera. Har absolut ingen känsla att den skulle vara en hanne i alla fall. Då hellre en hona eftersom den är min.

Så bra att du blev nöjd med din kamera. Fin inzoomning. Och Cesare ser ju bra ut i närbild.

Svar: Det var verkligen en härligt solig dag igår. Tillbehören till kaffet var jättefina och jättegoda.

Kram/Gilla

Margit sa...

GRATTIS till di nya kamera!!! Alltid roligt..och man får läsa..HUR man på bästa sätt skall få fina bilder.
Kissen ser så nöjd ut...däre han ligger och sover!!!
Här skiner solen och VÅREN...känns väl!!
Kram!!!!

Augusta sa...

Han är bra söt Cesare :)

Fin kamra och fina bilder tar den.

Kram

Gunilla sa...

Ser ut som du gjort en bra köp !

lycka till med fotandet !

Carina Sjölund sa...

Våra små älslings djur blir alltid fina på kort :)
Roligt att knäppa kort när man har en bra kamera!
Kramen på dig vännen♥

ansepanse sa...

grattis till nya kameran, vilka fina bilder du har tagit
kramar

agnetha sa...

Suck, pust, stön och suck igen!!!!!! Jag hade ingen trygghetsförsäkring o garantin hade gått ut. Vadå??? Jo på min trasiga kamera!!! Jäv...s!!!!!!!

Anonym sa...

Grattis till en ny lekkamrat!
Jag velar fortfarande om jag ska köpa en systemkamera eller inte! Det är inte klokt vad velig jag är! Kram

Mi sa...

Kul med en ny kamera. jag skulle också behöva en men jag tror inte att jag ids att lära mig en ny.
Fina bilder du tagit men det gör du alltid. Ser i tidigare inlägg om barnen som mist sin mamma. Fy så tragiskt.
Mår du bättre nu?
Kramar!

Ellis sa...

Härligt att du gillar din nya lilla kompis! =)
Jag har njutit av min lediga dag och gjort lite ärenden, snart dax för en sen middag!
Ha en fin kväll!
Kram Elenor

Ammis sa...

Grattis till nya kameran. Men varför säger du "honom" om kameran??????? Hmmm.... är det zoomen som far ut som får dig att säga "honom"??? Ha ha, nej nu var jag dum, skojar bara. Lycka till med nya kameran. krAMelikram

biggan sa...

ja det var kul att det gick att flytta den.
ska kolla in koden tack för tipset kram biggan

Glimz sa...

Iiiii vicken fin kamera!
Sv; Heder åt alla som åker detta lopp =)
BamseKramen

Mia systeryster sa...

Hoppas det gick bra på jobbet och att du var tillräckligt frisk=D
Härligt med en ny kamera!
Kram

Anonym sa...

Häftigt!
Min nya Mobil tar bättre foto än min digitalkamera, knäppt va?!

Anonym sa...

kul med ny kamera
kram

Vicke sa...

det ser ut att vara en bra kamera

Siita sa...

God morgon. Hoppas du känner dej bättre idag med orken. Tur du har flex, det har inte vi. Må så gott. Här blåser det idag med. Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...