31 mars 2011

Krokus och vinrankor här i Sverige...


På väg hem igår fick jag syn på denna backe, helt översållad med krokus!

De lyste upp som små solar där i backen.

Fast i Skövde är de allt ett strå värre för där spirar redan vinrankorna! Det fick jag bildbevis på från vännen Kerstin igår.

Jag fick också reda på att tusentals tranor nu roar sig med dans, ett skådespel som jag dessvärre inte hinner med detta år...
Idag bär det av mot Paris, få se hur långt deras vår har kommit...Extra batteri och minneskort är nerpackade så nu ska han få jobba, min lille digitala kompis! Ha en fin helg alla och njut av våren!


38 kommentarer:

Petra sa...

God Morgon!
Hoppas ni får uppleva riktigt vårväder nu då :)
Här är det +3 och snöar för fullt idag.

Kram

Siita sa...

God morgon. Ha det trevligt i Paris nu. Hoppas du får många bilder o ett glatt minne. Kram

Nillas Trädgård sa...

Då hoppas jag att ni får en riktigt trevlig resa, det är fint i Paris... men det är en STOR stad!
Svar: Vet faktiskt inte varför din adress inte sparas...? I min dator kommer det upp förslag på vad jag ska skriva när jag börjar med en viss bokstav. Jag tror att det är en inställning i datorn, men är inte säker.

Anonym sa...

Morsning,,Jo denna gång hinner du se vem som vann,,ganska kul,för jag kan överräcka vinsten personligen,,kolla bloggen..
Se nu till så ni får en toppenhelg i Paris.Haé Kram.

biggan sa...

godmorgon, ha en underbar resa vilket jag vet ni får, ha det gudagott, kram biggan

Yvonne :-) sa...

Morn på dej vännen! Ha en trevlig helg i Paris!!Konstigt att den låten dyker upp! Lovar dej att om du kommer på träffen så ska jag sjunga den för dej (om jag kan)Ha en bra dag! Morgonkram!

eva sa...

Vad fint krokusarna lyser upp:)
Önskar dig en mysig wekend i Paris och det ska bli kul att se alla foton sen.
kramiz

Gilla sa...

Ha nu en trevlig resa till modets huvudstad. Du kommer väl att se mycket trevligt där kan jag tänka mej! Nu väntar jag på fina bilder därifrån och en reseberättelse om vad ni har gjort.

Svar: i HBG sätter man ut sådana blomsterfat varje år över hela stan.

Kram/Gilla

biggan sa...

ja visst var det kul 1a plats, ha det underbart nu, kramar biggan

anniepiie sa...

Åhh ha det nu underbart säger jag bara! :D Kramis

Anonym sa...

Ha det så himla bra i Paris! Våren lär nog ha kommit ytterligare en bit där :-)

4U2 sa...

Härligt, ha det gott så får vi se dina bilder sen!

ansepanse sa...

åh, vad härligt, hälsa Paris från mig :) ha de ljuvligt därborta
Sv: tack
bamsekramar

Mita sa...

Men vad härligt, då får ni möta våren ett snäpp tidigare än här,och varmare också.
Ha det så skönt nu, och vi får se fram emot härliga bilder.
Kramiz!

Carina Sjölund sa...

Ha en trevlig resa :)
Så får vi se bilder när ni kommer hem!
Kramen på dig♥

Glimz sa...

Tänk att våren kan få en på ett så gott humör =) Ha det nu så underbart i Paris! Ta massor av fina bilder =)
Kramen

diana sa...

Paris. Perfekt för en vårresa. Ha det så trevligt.

Anonym sa...

Ha en toppenresa! Villa inte bort dig i Pigalle! Kram

Erika(jyringen) sa...

önskar dig en jätte trevlig resa! :) inte alls avundsjuk :)

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Då önskar jag dig en riktigt trevlig resa :)

Siita sa...

God morgon. Fått en ny tapp med snö i natt. Graderna är på noll. Kram

Roffe sa...

Godmorgon.Igår strulade datorn.gjorde inlägg sen dog den.så jag hann inte gå in och lämna kommentarer till vännerna.ha en bra dag i paris.kram

Jenfan75 sa...

Gomorron.. Jag hoppas du får en trevlig resa=) Häruppe snar det idag så just nu känns våren långt borta.

Anonym sa...

Det verkar som våren kommit långt hos er. Ha en fin dag nu !

Camilla sa...

Åååå...Paris!
Ha det sååååå bra där!
Kram!

Ninja sa...

Åååh vad härligt det låter med Paris jag är också sugen på att åka dit. Men det verkar bli Riga i år.

Ellis sa...

Hej!
Inte sett så mycket vårtecken här än så länge men snön smälter mer och mer! =)
Hoppas ni har en underbar helg!
Kram Elenor

c sa...

har inte orkat uppdatera på ett tag
kram

Augusta sa...

Tror att våren kommit längre i Paris :)

Ha en underbar semester :)

Kram

Mia systeryster sa...

Ha en underbar semester i Paris=D
Kram

Roffe sa...

Godmorgon.Nu skaffat ny blogg utan reklam.Man få betalt för varje unik sidovisning så jag testa denna se om jag få något betalt för blogga.men pengar är inte allt.men är man arbetslös är varenda krona värld.Ha en skön dag.kram

Ammis sa...

Ha det så underbart i Paris, där har våren säkert kommit längre. krAMelikram

Mi sa...

Ja just det ja - Paris var det. Hoppas att du haft det toppen. Kramar!

Glimz sa...

Hoppas din helg i Paris är himmelskt underbar =)
Kramen

Roffe sa...

Godmorgon.Igår hadde jag premiär,400 läsare hadde jag på min nya blogg.Roligt när någon kommer hälsa på.Dom 10 bästa inläggen syns på bloggen.Ha en skön måndag.kram

biggan sa...

välkomna hem när ni kommer hem, vet inte riktigt om ni kom i går, eller i dag kanske, ha det fint hoppas ni haft superbra kramar biggan

Anonym sa...

Morsning,,säger väl välkommen hem från en förhoppningsvis trevlig weekend i Paris..Haé Kram.

Kerstin "Delfinen" sa...

Fick du med dig en rejäl portion med VÅR hem så du klarar dig till nästa solinjektion?!?!? Välkommen hem! Kram Kerstin

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...