19 oktober 2011

Väntans tider både på gott och ont.

Första gången som Biggan, Sören och pojkarna kom upp till Uddevalla var i början av oktober 2008. Då var det svinkallt, mycket kallare än det är just nu...
Andra gången var i slutet av november 2009, då killarna spelade på Orust.  
I fjol hade vi en hel vecka ihop ute i Hunnebostrand och fiskade makrill. Det skulle vi gjort i år också men då blev ju BIGGAN sjuk och vi har skjutit fram det hela...Biggan väntade på operation och kunde kallas in med kort varsel... 
BIGGAN  väntar fortfarande på operation men nu kommer de i alla fall och det ska bli underbart roligt att få träffas igen!!
Lite för kallt för makrillfiske, men det finns annat trevligt att göra...Lördag middag blir det kalas hos svärdottern och på eftermiddagen blir det blåbärspaj hos dotter...Vore väl fint med en riktig skaldjursfest på lördagskvällen eller...jag vet ju att Biggan & CO är lika förtjusta i skaldjur som jag...


27 kommentarer:

Siita sa...

Trevlig helg det blir. Kram

veiken sa...

Toppenbilder på toppenfamiljer!
Ha det jättebäst och jag skickar massor av kramar till er allihopa! :)

Ninja sa...

Skaldjursfest....nu må du tro att det sög till i tarmen :) Ni har fantastiska saker där på västkusten i oktober. En gång åkte jag dit i okt. bara för att få smaka nyfångad hummer, det glömmer jag aldrig :)
Jo, jag håller på att trixa lite med bloggen men jag är långt ifrån klar, jag tar lite i sänder. Det får bli ett vinterprojekt....

eva sa...

Det låter himla gott och som en riktigt trevlig helg:)
kramiz

Ninz sa...

Hejja Biggan, jag håller på dig! Fasligt vad du blir bjuden på roliga saker, nice :D Skaldjur sitter INTE helt fel *mums* Du får gääärna skicka över några kilon *asg*
Kram på ré!

Karpstryparn sa...

Lyckad fisketur det.

Svar: Oki doki. Kramiz

Augusta sa...

Men oj så trevligt :)

Har ni två träffats genom bloggandet?

Kram

Sand mellan tårna sa...

Härligt! Blir nog super trevligt.

Roffe sa...

Godmorgon.Det var skoj träffa Bigggan och co.Hoppas ni kan träffas snart.Nu ta jag en buss senare så slipper stå ute 1 timma,ta en buss senare.så nu har gott om tid för bloggen.Ha en bra dag.kram

Nett sa...

Men så trevligt, kan inget annat än bli avundsjuk nu.. Kram

Anonym sa...

Mors,,ja fy för den lede,inte kul när vägen blir såphal..
Kul att Torekovsligan kommer,,det blir nog lika trevligt som vanligt,,skalfest,mums..Haé Kram.

biggan sa...

ja jisses vad vi längtar, i morgon, inte långt kvar, vi står direkt och väntar på ungarna klockan 4 i halmstad. sen blir det järnet. :). visst har vi haft roligt när vi ses. skal djur mmm, det är gott. syns i verkligheten snart, ska bli så skoj, se alla igen kram biggan

Carina Sjölund sa...

Önskar dig en toppen helg med din vän :)
Kramen♥

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon!Förstår att ni längtar efter dom.Det är en sån härlig underbar familj. Snälla ge dom en kram och hälsning från oss. Ulla är en riktig toka! .Ha en bra dag! Morgonkram!

attis sa...

Inget är ju som väntans tider sägs det. Så skoj för er. Minns dina bilder från när du simmade med delfinerna. Såg helt underbart ut. ha en bra dag.
Kramelikram.

Stattinskan sa...

Tänk ändå vad en blogg kan göra ... att man hittar vänner för livet :-)
Hoppas ni får kalastrevligt. Hälsa så gott!
Kram

Camilla sa...

Låter som att du kommer att få en riktigt trevlig helg.
Kram på dig!

Gilla sa...

Nu fick jag en aning om hur stor Biggans son är. Men det var ju i jämförelsen med dej.

Jag ryser bara vid tanken att sitta i en båt och fiska. Det ser så himla kallt ut och jag är verkligen en "Fryskylling" som man säger här nere.

Men jag kommer gärna och äter skaldjuren. LOL.

Sv: Jag tänker på tiken. Hur är det möjligt att kunna föda fram 13 valpar? Man vågade ju inte låta henne föda påvanligt sätt, utan tog Kejsarsnitt. Hon hade nog dött i vilket fall som helst av ansträngningen.
Pst... Då håller du inte låda med Cesare!

Kram/Gilla

paloma sa...

Oh så roligt! Är det nu i helgen de kommer! Ni kommer säkert få jätte trevligt! KRAM

ansepanse sa...

vad trevligt :) du måste ge Biggan en stor kram från mig också
kramar

anniepiie sa...

Åhh va treligt, då kommer ni nog att ha mkt att prata om! :) Kram

fina frun sa...

Jag älskar också skaldjur!

Karpstryparn sa...

Ser ut att vara havskräftor (kejsrarhummrar) på den ena bilden. Kramiz

Maria sa...

Hoppas det blir en bra helg med trevligt umgänge. Dom kräftorna hoppas jag smakade gott.
Kremizar

Mita sa...

Underbart att träffa goa vänner, ni får ha det så jätte,jättebra tillsammans och du får inte heller glömma kameran..*ler*..
Kram vännen!

Ellis sa...

Hej!
Låter som att ni kommer att få en toppenhelg! =)
Vi hade 2 grader imorse och frost ute, tack och lov inte isigt på vägarna!
Kramar, Elenor

Mollan70 sa...

Roligt att träffen äntligen blir av.
Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...