19 oktober 2011

Cesare sätter fart på matte!

Igår kom han på ett fantastiskt bra sätt, min lille Cesare, för att slippa att gå ut...Visst jag förstod  honom för regnet vräkte ner och han ville ju sova torrt och fint.
Tio minuter innan min buss skulle gå stod jag uppflugen på den alldeles för korta trappstegen...Nix, han slog undan mina händer och ville inte alls lyftas ner...Nejdå, inga klor framme, de använder han aldrig mot mig, bara mot möss och fåglar.
Fast helt klart en tydlig markering..."Jag vill inte ut idag!" Nej, okay sa jag...Jag skiter i dig Cesare, ligg där hela da´n om du vill!!!
Jag rusade iväg och hann precis med bussen!
 Fast det hade blivit alldeles för länge för honom att inte få komma ut, så på lunchrasten blev det buss hem, snabblunch för både Cesare och mig. Sen gick han ut, helt frivilligt, medan jag sprang till bussen...igen! Tack lille gubben, där satt dagens motion för mor!

 

23 kommentarer:

Petra sa...

God Morgon!
Jag kan förstå att han inte ville ut i detta vädret som vi har nu.

Kram

biggan sa...

hihihi klart han ville vara inne, ingen som vill ut i detta vädret. :). ha en fin dag vännen. japp det stormar, och tång ska opp. ja det blir nog roligt det här. kram biggan

Sand mellan tårna sa...

Hahaha vilken liten buse! Va nog bra att du åkte hem annars hade det nog hänt en olycka hemma.
God morgon!

Roffe sa...

Godmorgon.Jag har inte kommit in i nya tisserna på morgonen.trodde jag skulle hinna blogga och äta frukost på 1timma.men om jag gå upp halv 7 och bussen gå halv 8 då bli det tajt att hinna med bloggen.:ha en bra dag.kram

Nett sa...

Klart att han inte ville ut i detta vädret.. ;) Vem vill det ? Idag tror jag att jag stannar inne hela dagen. Kram

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon!Klart att han ville vara inne i värmen.Snällt av dej att åka hem och ta ut honom på lunchen .. Det fanns runda puffar också såna utan ben .Ha en bra dag! Morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,Tack..ja vi blev överens,han backade 7000 och jag fick plussa på 3000,,sen skakade vi tass..Jag tror att även du i cesares kläder skulle stannat inne..köp en gobit till honom som tack för motionen..Kramen.

jessica sa...

Men gud jag förståååååår ju att man inte vill gå ut när vädret är som fasiken ^^ hittar dom på alla möjliga ställen.. =).
Hoppas du får en super dag i alla fall... =) kram

MICKAN sa...

Vem vill ut i detta vädret? Förstår honom alldeles utmärkt.

Nu hoppas vi på bättre väder ....

Ellis sa...

Han hittade ett väldigt bra ställe! =) Skönt att han ville ut till lunch i alla fall! =)
Stormade här också igår och inatt, just nu lugnt!
Kram Elenor

Carina Sjölund sa...

Man behöver tydligen inte bara ha hund för att få motion :)
Men du har tydligen en bestämd och veta vad jag vill katt :)
Kramen vännen♥

Stattinskan sa...

Ja, haha - han fixar inte bara motion till sin matte, han dammar dör hon inte kommer åt också ;-D
Kramar

paloma sa...

Näe! Det r klart lilla gubben hellre myser inne än ute i rusket! Hehehe,, han e klok lilla Ceasar! Han brås nog lite på matte som oxå gillar värme!:)KRAM

anniepiie sa...

Haha söt han är, klart att han ville vara inne! ;) Kramis

Gilla sa...

Visst! Katter kan vara envisa. Men de har ju oftast en låda att göra sina behov i. Däremot måste man ju gå ut med hundarna. Bra att du fick din extra motion ändå.

Svar: Jag har också märkt att man inte kan sova när det är fullmåne, men så är ju inte fallet nu. Men det är så irriterande att inte få sova ut. Det fick jag i natt i alla fall. Tackolov!

Kram/Gilla

ansepanse sa...

Cesare är en klok katt :) otroligt klok :)
kramar

Camilla sa...

Hahaha...han vet hur matte ska tas ;)
Kram på dig!

Gunilla sa...

nämen vilken busig en, då fick du snabbluncha förstår jag :)

Mita sa...

Men herregud, såna där trappstegar är livsfarliga att stå och vingla på.En himla tur att du inte for i backen i rena ivern att få ner den lille busen..
Han är som Peppe,avskyr regn..*ler*..men ut måste dom ju till sist. Men Cecare kanske går på lådan i nödfall? Då blev det en "springlunch" för dig med ofrivillig motion..
Samma väder idag med regn av och till, mest till tycker jag,
Kramen på dig♥

Siita sa...

Jobbigt när dom inte vill ut. Kram

Margit sa...

Såg INTE akkten direkt..där uppe på burkarna...
Katter betämmer man INTE över...dom får man "vänta in"...tills dom vill.
kram!!!

eva sa...

HiHiHi vilken envis rackare att köra med matte:)
Ja nog vänjer man sig allt men jag har mina funderingar på att flytta tillbaka efter sex år i Gävle. Jag trodde jag aldrig mer skulle vilja flytta tillbaks men jag saknar landet någe hemskt.
kramiz

Anonym sa...

Verkar som han vet att hålla Dig igång, Din lilla "Son"!
:o)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...