2 oktober 2011

Jag orkade inte riktigt med och minnet ska vi ju inte ens prata om...

I går fick vi äntligen bort den otrevliga lukten i vårt skafferi. Det visade sig att det varit en vattenskada i huset här, i våras. Så när vi öppnade luckan med rör utanför vår lägenhet så var det fortfarande fukt där. Nu står det öppet och lukten i vårt skafferi är BORTA!

I går eftermiddag så for vi iväg på handlingsrace och present inhandlades till dottern som fyller år nu i oktober...sen gjorde vi två ärenden till innan mina krafter tog slut. Herre min skapare så trött jag blev...Så vi fick inte handlat klart utan jag intog i stället soffan resten av dagen.

Idag måste jag skicka en liten present till ett av barnbarnen som fyller år...det slog mig plötsligt nu på morgonen! Tänk om mina barn kunde förstå att mors huvud är fullproppat och minnet inte alltid är vad det borde vara. De får helt enkelt påminna mig när barnbarnen fyller år! Jag glömmer fastän jag så gärna vill komma ihåg...

26 kommentarer:

Anonym sa...

Mors,,Jobbigt när inte kroppen vill lika mycket som en själv..
Om inte jag skulle ha födelsedata noterade,,så skulle jag bomma dom alla,mammas,,min egen och barnbarnens kommer jag ihåg..Haé Kram.

Camilla sa...

Ja..detta minne. Vad kan vi ha lagt den? ;)
I fredags då jag skulle veckohandla. Så satt jag hemma och skrev en lååång lista på vad vi behövde. Men när jag kom till affären...tror du jag hade listan med mig då?
Nä...
Som sagt...man kan inte minnas allt ;)
Kram!

Siita sa...

God morgon. Ja du har ju flera barn o barnbarn att komma ihåg än jag. O jag har svårt med mina. Du har ju nyss varit dålig så det var väl därför orken tröt. Kramar

biggan sa...

härliga bilder, du får göra som min mamma har gjort i många år, hon skriver i alla i almanackan, sen skriver hon i dom igen, när det blir en ny varje år, så hon glömmer dom aldrig längre, och för oss äldre finns ju fb, så jag glömmer inte dom så fort heller längre, ha en fin dag nui, ta det lugnt vännen kramar biggan

Nett sa...

Morrn!! Ja man kan inte ha riktigt allt i huvudet, tur att de finns de som påminner en då. Kram

Sand mellan tårna sa...

Ja detta minne, bra men kort råder här;)
Skönt att ni fått bort lukten och orning på vattenskadan.
Sv: Ja jag vet inte hur dom tänkte där iom att jag vidarebefodrade från början. Jaja, jag mailade tillbaka och frågade vad dom menade, att jag inte förstod riktigt.
Kram och ha en fin dag!

attis sa...

Gomorron Mona. Minnet brukar jag leta efter. Inte konstigt du är trött när du varit sjuk. Du kanske bär på baciluskerna fortfarande. Var rädd om dej nu och ta det lugnt. Skönt att ni hittade varifrån lukten kom. Ha en bra dag.
Kramiz

Anonym sa...

Godmorgon Mona!
Jag skyndar till Ditt försvar.
Naturligtvis går det inte att ha alla födelsedagar i huvet.När man är ung och aktiv som Du är det faktiskt Du som ska leva Ditt liv för Dig, och inte för Dina barn om de har flyttat hemifrån och själv bildat familj.
Tror nog att Du & "Guben" din skämmer bort era Barnbarn ändå.
:o)
Kram
Stevie
PS! Hoppas Du blir kry igen strax

Augusta sa...

Fina svampbilder :)

Trötthet och minnet hör ihop på något sätt. Iallafall för mig. :)

Idag är det en ny dag och hoppas du känner dig utvilad :)

Kram

Augusta sa...

Fina svampbilder :)

Trötthet och minnet hör ihop på något sätt. Iallafall för mig. :)

Idag är det en ny dag och hoppas du känner dig utvilad :)

Kram

Gilla sa...

Jag känner igen problemet med födelsedagar. Men jag har löst problemet med att skriva in i kalendern på Hotmail, så får jag påminnelse dagen innan i alla fall.

Men med 14 Barnbarn tillsammans och 9 Barnbarns barn, så kan vi ju inte mer än att ringa och gratulera. Vi säger som Hasse Alfredsson om kaninerna:Kan dom inte sluta. ;-D.

Svar: Svårigheten med ditt sätt att arbeta, består ju i att man vill svara på kommentarerna också. Då försvinner det du har skrivit till exempel. Jag kommer ju inte ihåg helt och hållet vad du/ni har skrivit.

Pizzorna idag är ju jättestora. Inte konstigt att folk blir fetare och fetare av det till exempel.

Adressen till Resebloggen är fixad. Tack för att du berättade.

Kram/Gilla

Ninja sa...

Det är allt skönt att det finns en soffa tillhands när man behöver och inte ska du ha dåligt samvete för det. Det är precis det soffor är till för.....

Maria sa...

Minnet skall vi inte prata om kan glömma på 2 sek. vad jag skall göra. Du är inte ensam om att glömma bort födelsedagar. Skönt att lukten försvann.
Kramizar

Anonym sa...

Ja, ibland önskar man att det gick att köpa extra minneskort till skallen också...
:-)

paloma sa...

Mona! Du måste varva ner! Tänk på att du precis haft en infektion! Det är viktigt du tar det lugnt! Du äter ju t o m pc! Ta det lugnt nu lägg dig med en filt i soffan och låt gubben din passa upp på dig resten av dagen! Krya på dig kramar!

paloma sa...

Mona! Du måste varva ner! Tänk på att du precis haft en infektion! Det är viktigt du tar det lugnt! Du äter ju t o m pc! Ta det lugnt nu lägg dig med en filt i soffan och låt gubben din passa upp på dig resten av dagen! Krya på dig kramar!

ansepanse sa...

mm, vi har ju så mycket att tänka på så det är lätt att glömma ibland
kramar

syren sa...

Hoppas att allt är väl med dig.Infektion gör ju en väldigt trött så du får ta det lugnt. Själv är jag enormt trött så jag gör inte så mycket just nu. Vilar det mesta när jag är i Lund och hemma i helgen. massor av kramar till dig

Gunilla sa...

Dagar sin behöver kommas ihåg, läggs med fördel in i mobilen kalender, suveränt !!

Härliga svampbilder ½

Sladdertackan sa...

Jag har bara ett(!) barnbarn och måste skriva upp det i alla fall på en lapp som jag sätter på kylskåpet. Du har ju så många att komma ihåg, så det är ett under att du klarar av det. Men vill ju, men minnet klickar.

Ma sa...

Du har fått en Adward...

Anonym sa...

Minnet är säkert lika bra som förr, men det är överfullt av VIKTIGA saker, så lite faller ur hyllorna, tyvärr! Bamsekramar

Ellis sa...

Hej!
Hoppas du har haft en lugn och skön dag efter allt stök! Jag har bakat i två omgångar, kalas mittemellan och nu diskat bort allt, ska ta det bara lugnt nu!
Kramar, Elenor

Ninz sa...

Gött att lukten är bort :) Oj vilka fina bilder på trattisar :D Man kan inte komma ihåg allt, du försöker ivf, det är det viktigaste + att önskan och viljan finns, med det kommerman långt :D
Kramen

Yvonne Johansson sa...

Akta så det inte växer svamp i skafferiet också :) Du är inte ensam om att minnet krånglar på. Jag skyller på att det är åldern men det kan vara lite stressrelaterat också. Och det kanske är medicinen som du blivit mer trött av. Ta det lungt. Obs! Jag hittade lite gamla teckningar idag när jag letade efter annat. Vet inte om dom kan få dig att le lite. Ha det gott.

Mita sa...

Vad skönt att den obehagliga lukten försvann.Du borde försöka ta det lite lugnare vännen. Man blir lite orolig för dig som du far fram..*ler*..
Minnet är som det är,man får hjälpa det lite på traven ibland. Jag skriver in alla födelsedagar i almanackan,ingen risk att jag glömmer då.
Kram vännen!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...