17 oktober 2011

Måndag och jobbet kallar...igen!

Arbetet är slut för helgen och idag är det dags att starta upp veckoarbetet...Det slog mig just att det här, är nog det där ekorrhjulet som vi aldrig skulle fastna i. Nej, minsann! Vi var ju de som skulle förändra samhället och hela världen! Aldrig i livet att vi skulle bli som våra föräldrar...och sitta där i sitt ekorrhjul...


Fast precis som våra föräldrar och säkert deras föräldrar så svärmade vi klart och våra ambitioner mattades av och...till sist så förstod vi...att även vi fastnat i ekorrhjulet!
Ha en fin måndag alla!




28 kommentarer:

biggan sa...

ja jag tror nog vi alla fastnar i våra ekorre hjul, fast vi inte vill :). ha en fin måndag, kramar biggan

Siita sa...

God morgon Mona. Ekorrhjulet det fastna dom flesta i i våra kretsar. Våra barn med. Kram

Browneyedgirl sa...

Så sant så sant =) Godmorgon denna måndag, ha det fint idag!

Anonym sa...

Mors,,ja det är nog inte så många som undkommer detta hjul..Jag är ju till 90% ensam när jag är ute och åker,det som är viktigt att den har hög markfrigång,med tanke på hur vägen till stugan är.Få se vad denna dagen ger..Haé Kram

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Ja vi är nog alla i hjulet .....Ska bli intressant att se om orkideerna blommar..Du tänker också skippa influensavaccineringen!Morgonkram!

Stattinskan sa...

Ja, hela livet är ju ett upprepande av händelser, saker och måsten. Man kan välja mellan att bli yr i huvudet i det där ekorrhjulet, eller så låtsas man att man är och förlustar sig på Tivoli ;-D
Gomorron

Anonym sa...

Hej! Ja livet går vidare en dag i taget. Ha en fin dag !

Nett sa...

Hoppas att du får en bra start på veckan. Jag har ledigt hela veckan jag. :) Kram

Carina Sjölund sa...

Det är så sant som du skriver.
Men vi kan nog inte skylla på någon annan än oss själva!
Kramen♥

Petra sa...

Visst är det så att även vi har fastnat där ;)

Kram

anniepiie sa...

Jaa, tecknade filmer är kul att se på obland faktiskt! :D ha en bra dag nu. kramis

ansepanse sa...

mm, det är ju det som är livet, pengar måste man ju ha hur som helst och var skulle man få dem ifrån annars
kramar

Gilla sa...

Då har ju vi tur, som har apanage från Staten. Vi är ju "stadsanställda" numera. Vi behöver inte hoppa av hjulet längre.

Svar: Det var väl det jag visste att du/ni skulle ta hand om oss nere i Side. Ni har ju erfarenheten, vilka restaurangern som är bra.

Kram/Gilla

Gunilla sa...

Ja samma lika nästan, år ut och är in.... fast lite överraskningar dyker upp emellanåt ändå !! ha en fin vecka !

eva sa...

Ja absolut är det så men då uppskattar man när man kan göra lite annorlunda någon gång! Just nu skulle man ha tagit en enkel till varmare trakter och kunnat stanna där tills de e vår i Sverige igen!
kramiz

Kajsa sa...

Vem vet, ekorrhjulet kanske är det som kallas livet...
Fast jag vill inte tro det egentligen =/
Massor av kramisar

Mita sa...

Man får göra det bästa av tiden i ekorrhjulet trots allt.Ibland önskar jag mig tillbaks till den tiden när man var i full fart och klarade att göra det man ville. Inte som nu när värken förstör kroppen mer och mer. Många som tycker att oj vad bra man har som slipper jobba. Men jag skulle kunna ge allt för att kunna jobba igen och vara fri från värk som förtar så mycket.Efter en helg med barnbarnen kan jag knappt röra mig.Jag vet om det innan. Men jag älskar att ha dom hos mig, så det får bli så.Jag fick ta bilen till skogen idag och släppa Peppe där så han fick sin motions runda.
Kram vännen♥

Ellis sa...

Hej!
Jo nog är man på jobbet som vanligt, men det är i alla fall en solig dag ute! =)
Kram Elenor

Sand mellan tårna sa...

*fniss* Ja nog är det så alltid men jag trivs i mitt ekorrhjul och tycker t om det är ok när jag hör mig själv säga till Alex saker och låta PRECIS som MIN MAMMA. Något jag aldrig skulle göra haha...

Karpstryparn sa...

Tjo! Det utlovade inlägget är skrivet nu, jag publicerade det för bara en liten stund sedan. Tänkte bara nämna det, det är redan uppe i nästan 100 visningar.
Kramiz

Sladdertackan sa...

Jag lämnade ekorrhjulet och tog mitt pick och pack och gick i pension. Det bästa jag någonsin gjort!

fina frun sa...

Jag gör allt vad jag kan för att undvika ekorrhjulet ;)

Roffe sa...

Hann inte med blogga i morse,tvungen att göra matlåda och fixa mig.gick upp sent.för att hinna med bussen.kram

paloma sa...

Ja i dag blev det en stressig dag! Så kommer bara in och säger godnatt.. kram

Ninja sa...

Ekorrhjul kan se olika ut, om man trivs i sitt hjul tycker jag att man kan behålla det.....annars ska man nog byta modell :)

Ninz sa...

Men om vi hoppar över hjulet & så är vi bara ekorrar, det är lite gulligare :)
Kramen

Veiken sa...

Mamma är lik sin mamma........ å så ska man ju va'....... Jösses, det blir så hela tiden och överallt. Ingen kommer undan sina rötter. :) Kramar

attis sa...

Tänk så rätt du har om ekorrhjulet :) Simma med delfiner vill jag göra. Var i England för en massa år sedan på Winsdor safaripark Där hade de delfiner. Man fick mata dem men inte simma med dem. Ha det bäwst .
Kramiz

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...