9 oktober 2011

Igår blev det en promenad i alla fall...

Jadå, min lille Cesare följde med men...  
vid gångtunneln stannade han, den ville han inte gå igenom! Lite annorlunda målning var det här...  
riktigt bra målat...  
Nu har de senaste dagarnas blåst rivit med sig många av trädens blad.  
Fast i skyddande lägen prunkar det ännu på balkonger och terasser.  
De löv som sitter kvar kommer att fara iväg vid nästa lilla storm, när det nu blir...
Lite konstigt ser det ut med de små Tusenskönorna som nu blommar om igen bland de nedfallna höstlöven...
Rosorna har också bestämt sig för en ny period men det kan bli ett abrupt slut om det vill sig illa...Det är väl bara att hoppas på en fortsatt lång regnperiod, utan snö och minusgrader!



17 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Minusgrader har vi här, så nu faller löven fortare. Ha en bra söndag. Kram

Sand mellan tårna sa...

Härligt med en liten höstpromenad. Målningen var fin men ändå ful. Ingen vacker dam direkt;)
God morgon och ha en fin dag! Kram!

Petra sa...

God Morgon!
När vi var ute igår så såg vi blommande maskrosor....lite sent eller kanske tidigt ;)
Kram

Anonym sa...

Mors,,Ja i skogen är man undan vinden,vissa av blommorna har nog inte fattat att det är senhöst nu..Här var det -grader i morse,,jag hade en trög start i dag,,men det rådde jag själv för..Party i går!!.Haé Kram.

Maria sa...

Ja det kan vara skönt med en liten promenad, jasså Cesare vill inte gå med så långt. Man blir lite glad av att se de stackars blommorna som växer ännu. Kram

Yvonne :-) sa...

Godmorgon!Klart att Cesare var rädd för det ansiktet! Jag Tyckte om skärmen med en gång! Vi har 3,3+.Nu börjar nog hösten på riktigt! Morgonkram!

Roffe sa...

Nu har jag gjort min hemläxa tills imorgon.Ändrat i mitt CV.Men nått som jag lärt mig idag är föra över Word-text till PDF-format.Ha en fin söndag.kram

Mita sa...

Usch vilket hemskt ansikte vid tunneln,visst det var bra målat,men otäckt tycker jag som har sån livlig fantasi..*ler*...
Vad gullig han är lille Cecare som ändå följer med en bit.
Så tråkigt för dig att inte kunna pyssla och ha mycket blommor omkring dig. Det förstår jag mer än väl att du saknar.
Idag var det riktig markfrost för första gången.Vackert men kyligt. Som tur var knappt ingen vind idag,
Värmande kramar till dig vännen♥

ansepanse sa...

vi hade frost inatt men jag tror att blommorna klarade det
vad fin han är Cesare :)
kramar

Gilla sa...

Det känns så tragiskt att behöva säga adjö till sommaren och hösten säger jag inte välkommen till.

Svar: Du tog mej på orden. Hoppas att det i så fall blir med avgångsvederlag. Det fick Sibbe engång.

Det är inte klokt som man bär sej åt från den sidan.

Kram/Gilla

Camilla sa...

I natt hade vi frost :(
Tur att jag tagit in mina trumpeter.
Snart...mycket snart kommer eav dom att blomma. Men knappast lika mycket som den på din bild.
Kram på dig!

syren sa...

Ja,nu är det höst och i natt var det lite kyligare men än blommar många blommor här ännu. Fin bild på bron.Ha en bra vecka! kram

Anonym sa...

Jo du, det är höst på riktigt nu, men vissa växter håller emot så gott dom kan. Ha det så gott, Kram

Ellis sa...

Hej!
Skönt att ta en promenad! =)
Vad fin målningen var, ett konstverk! =)
Jag har haft en bra helg, fredagen var dock bättre än lördagen!
Kram Elenor

Nett sa...

Vackert där... :) Men kanske kusligt för katten. Hoppas att du har haft en fin Söndag. Kram

Augusta sa...

Vilken rundvandring du gjorde och fina bilder blev det :)

Nej, kanske lite skrämmande att gå genom tunneln för lille Cesare.

Kram

paloma sa...

Jag ser ochså många växter som blommar om! Man blir ju så ledsen att allt snart förstörs av den jäkla snön på ren svenska! Snart blir det halka och snö igen! Man kan ju bli deppig för mindre! KRAM

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...