13 oktober 2011

Har aldrig sett någon likhet mellan mig och mina barn... men

igår gjorde jag det! Dotter Jeanette var hos frissan och klippte bort sitt långa hår! Se så fin hon blev och visst finns det lite likhet mellan

mor och dotter...Det är nog först nu det har kommit, för tidigare har hon alltid varit mest lik sin far. Idag 13 oktober fyller Nettan år så vi var hos henne i lördags med en liten present.
Här sitter hon, dotter Jeanette, längst till höger. Werona sitter i mitten och äldsta sonen Johnny vid sidan om henne. Jag tror att det är 35 år sen det kortet togs.  
Det här kortet togs för så där en 62 år sen...inte kunde denna lilla flicka då ana att hon själv en gång skulle få sex fina barn och massor av barnbarn...Även Jeanette har barnbarn fast hon idag bara blir 39 år...GRATTIS LILLA NUTTAN PÅ FÖDELSEDAGEN och GOTT NYTT ÅR!!! Gå in och gratta min dotter HÄR!!!!




28 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Jo visst är ni lika. Fast vi har svårt att se likheter själva. Kram

attis sa...

Gomorron vännen. Grattis till din fina dotter. visst är ni lika varandra.Tror vi har lite svårt att se sådant själva. Jättefina bilder på er allihopa. Ha en toppendag.
Kramiz

Sand mellan tårna sa...

Absolut att man kan se likheter.
Sv: Vi försökte inte avråda honom från nån aktivitet i år. Vi sa ingenting utan frågade om han ville göra något av det och idrott är ju en bra aktivitet.
God morgon och ha en bra dag!

Roffe sa...

Godmorgon.Nu har varit inne hos Nettan grattat.Ni var mycke lika nu.Har ni samma hår eller har ni färgat det.kram

biggan sa...

godmorgon, ja visst är ni lika, otroligt lika tycker jag. grattis till henne, ska gå in och gratta henne, kram biggan

Anonym sa...

Mors,,jo det stämmer ""Äpplet faller inte så långt från,,ja du vet""
Ska kika in med ett grattis..
Ja 3 gånger fick jag ropa bingo,,vinsterna var prylar,,det var insamlingen som var viktig.Haé Kram.

Petra sa...

God Morgon!
Visst finns det likheter, tror bara att man inte ser dom själv :)
Kram

Camilla sa...

Jo...ni var jätte lika varandra.
Ska genast gå in och gratta henne.
Kram på dig!

paloma sa...

På den nedre bilden var ni lika tycker jag!
Och på bilden då de var små! Var både Nettan och speciellt pojken en kopia av dig! Vad roligt att se bilderna! Och den lilla tjejen längst ner.. on var så go så man smälter! Enj fin och go tjej med stort hjärta! KRAM

paloma sa...

På den nedre bilden var ni lika tycker jag!
Och på bilden då de var små! Var både Nettan och speciellt pojken en kopia av dig! Vad roligt att se bilderna! Och den lilla tjejen längst ner.. on var så go så man smälter! Enj fin och go tjej med stort hjärta! KRAM

paloma sa...

På den nedre bilden var ni lika tycker jag!
Och på bilden då de var små! Var både Nettan och speciellt pojken en kopia av dig! Vad roligt att se bilderna! Och den lilla tjejen längst ner.. on var så go så man smälter! Enj fin och go tjej med stort hjärta! KRAM

Gilla sa...

Visst är ni lika varann. Så söta dina barn var som små. Men du skrev att du hade fått sex. Var är de andra?;-)

Grattis till dotra din idag på födelsedagen.

Svar: Tacka ja till vaccinationen. Den är inte jobbig. Bara ett litet stick i armen. Sen kan du bli lite öm, där du fick sprutan. Men ömheten har redan gett med sej på oss, bara sen igår. Klart att du måste vaccinera dej, nu när du nyligen varit sjuk igen. Ju äldre man blir, desto sjukare kan man bli av influensan och det kan bli ödesdigert.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Stort GRATTIS till dottern och hennes underbara mor!
Har skickat ett nygjort kort med Din dotter till Din email.

Kramizar
Stevie

ansepanse sa...

visst finns likheten där :)
GRATTIS till Jeanette, tänk att redan ha barnbarn vid 39 års ålder
kramar

Karpstryparn sa...

Din dotter är helt klart lik dig på den översta bilden, Mona, bra bilder på er båda förresten.
Det är det som är orsaken till att jag inte har någon presentationsbild på mig på bloggen, jag ser för jävlig ut, haha.

Svar om Jimmie Åkesson: Ja, jag har aldrig sett någon debatt eller någon intervju där han inte har vetat vad han har pratat om eller där han har tappat fattningen, har för övrigt sett och hört varenda debatt som han har varit med i. Däremot är de andra riksdagspartiledarna bra på att tappa fattningen och inte veta vad de pratar om.
Visst, Jimmie Åkesson kanske inte har precis alla svaren i vartenda sammanhang på vad som måste göras för att få Sverige på fötter, MEN de andra riksdagspartiledarna har ju inga svar på någonting ALLS över huvudtaget.

Det enda som de andra riksdagspartiledarna är bra på är att köra med pajkastning mot varandra, samt att begå brott av olika slag.
T ex Håkan Juholt är ett bra bevis på det sistnämnda.

Angående mobbning: Ja, visst faan är det mobbning, men så gör man när man inte har några sakliga argument och begår brott.
Det är inte konstigt att politikerföraktet ökar.
Kramiz

Sladdertackan sa...

Oj, likheten är slående. Jag trodde först att det var ett foto av dig när du var yngre.

Mita sa...

Ni är ju jättelika varandra, jag tror inte man ser det själv.
Grattis till henne,och jag får kika in till henne också.
Kram vännen♥

eva sa...

Stort Grattis till din dotter och visst e ni lika varandra:)Vad fina gamla kort och så söta ni är allihopa.
kramiz

anniepiie sa...

Åhh grattis till henne! :D SV:här blir det oxå olika maträtter ibland! :P haha kram

Nett sa...

Ni är verkligen lika, man brukar inte själv se det som mamma men vi ser. Kram

Carina Sjölund sa...

Stort grattis till din dotter!
Visst är ni lika alltid :)
Kramen♥

Ingela sa...

Nog kan man se den likheten allt =)
Ha en go kväll!
kram

Siita sa...

Hejsan Mona. Kan du skriva ner receptet på matbrödet du hade en gång, det med valnötter i. Mitt barnbarn vill ha det. Tack o kram

Mollan70 sa...

Ja nog är hon lik sin mamma!

Veiken sa...

Härligt inlägg och GRATTIS till henne!
Visst är hon lik sin mamma.... Kramar!

diana sa...

Jag tycker ni är väldigt lika. Gratta från mig :)

Ninja sa...

Vilka fina bilder! Vilka fina minnen!

vickan sa...

Jag trodde det var du som yngre först när jag såg bilden. Ni är sjukt lika varandra. Du måste ha varit blind tidigare. Jag tyckte hon hade en hel del likhet med dig även som barn.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...