25 augusti 2011

Resepresentkort på SJ säljes billigt

för vi har köpt andra biljetter, bussbiljetter! Så i morgon bär det av till Göteborg, helt enligt planerna...men det var inte SJ:s förtjänst...nej, då hade det ju inte blivit någon resa!
Fast hade jag sett min kollegas idé före vi inhandlade busskorten så hade jag nog gjort så. Här är hennes tips: "Skit i vad SJ säger. Sätt er på tåget så får väl konduktören ordna inlösen av presentkortet. Eller så slänger han av er i Svenshögen och vilka rubriker skulle inte det bli."
Nu ska det packas lite och längst ner i vår resväska skall detta paket läggas...det får nämligen inte lämnas över före lördag då gubben blir riktig gubbe...eller har de höjt gubbåldern...
Det här kuvertet skall ligga i min väska, den lilla, så det får han inte förrän på lördagskvällen...Dax att sätta igång med packningen nu! Ha en fin kväll alla!





38 kommentarer:

Siita sa...

Grattis till han. Kramar

Anonym sa...

Det hade varit häftigt om ni hade blivit avslängda och blivit rikskändisar på köpet. :)Kramar.
Välkomna till Göteborg

Anonym sa...

Håller med, det borde Ni ha gjort!
Min kompis Kim ringde i Tisdagskväll och fråga var Höör ligger.
Han hade somnat på tåget från Kastrup till Malmö. Han låtsades att han sov på vägen tillbaka och betalade således ingen biljett Höör-Malmö,
och igår skulle vi åka till sjukhuset då jag skulle ta blodprov. han skulle ha en Duo biljett, så jag gick på bussen före honom. Chauförren sa att hans biljett var giltig till kl 09:15, så han tackade och tog emot, och jag åkte gratis buss.
:)

Petra sa...

Ja du, vet inte vad man ska säga....SJ är helt otroliga!
Skönt att ni fixade det ändå :)
Kram

Ninz sa...

Grattisar & en trevlig resa önskar jag er :) Banne mig skulle ni ha satt er på tåget, egentligen, det väl ändå deras bekymmer, eller?
Kramizen :)

syren sa...

Hemma igen efter två jobbiga dagar i Lund.Tyvärr beskedet jag har fått är inte så trevligt precis. Mer om det skriver jag senare i bloggen.Ha nu en trevlig resa med buss i stället för tåg.kram

biggan sa...

så skönt det löste sig, buss går lika bra, men det är fasen inte klokt, att det får gå till så där, ofattbart, ha en underbar helg nu, så syns vi på måndag, vi sticker med om några timmar, kramar, hälsa gubben och gratta i massor, kramar biggan

Yvonne :-) sa...

Godmorgon1 Hoppas att ni har fått en bra resa.Kram!

Camilla sa...

Jag tycker att ni ska ringa tidningen i alla fall.
Vilket strul.
Trevlig resa nu.
Kram!

Anonym sa...

Mors,,Hoppas ni får en mysig Göteborgshelg,,Grattis till Gubben,,
Jag åker norrut på måndag,ska upp och bomma igen stugan för vintern..
Haé Bäst Kram.

Sand mellan tårna sa...

haha ja SÅ skulle ni gjort. SJ vill nog inte hamna i mer blåsväder än dom redan är i.

biggan sa...

ja ok, vad bra :). tack det ska jag, vi har sett fram mot denna helgen länge, bara maten som ska ner nu, jag tar ju lite tid på mig, därför har jag packat i en vecka hihi, men det går i min takt, :), så nu är det bara det roliga kvar, ha det bra nu ni med, massa kramar biggan

Yvonne :-) sa...

Ha det så bra du med på resan.Är det ikväll som ni ger er av?? Kram!

Hebbe sa...

Okidoki,se nu rikk så ni får en riktig myshelg..Kramen.

Roffe sa...

Godmorgon.Du får gratta gubben 1 dag för tidig.Ska bli roligt att träffa Biggan +barnen+gubben.Ha en skön resa till göteborg.kram

Anonym sa...

Ha en trevlig resa,
ser fram emot att läsa om den!
Kram
Stevie

Gilla sa...

Det var ju en bra idé att ta bussen istället. Hoppas att ni får sålt presentkortet. Men prata med tidningen om detta. Dåliga nyheter för SJ, kan inte vara bra för dom efter den här vintern.

Svar: Det var en enorm känsla att gå på det nya området på Väla igår. Man kände sej nästan som om man vore i ett lyxvaruhus utrikes nån stans.

Kram/Gilla

Ninz sa...

Sv; Det känns allt lite skönt att höra att jag inte är ensam om syndromet :) Här bokas det in aktiviteter för fulla muggar, önskan om att hinna med allt är det inte nåt fel på ivf :D :D
Kramizen å fin fredag med tillhörande helg önskas dig & det dina :)

anniepiie sa...

Då får jag hoppas att ni får en härlig resa iaf trots strul! :D Grattis till din man oxå! :) Kram

Yvonne Johansson sa...

Ja det skulle ni ha gjort, bara för att skapa rubriker, ha ha. Skönt i alla fall att det fixade sig. Finns inget värre när det ska strula och man inte vet hur det ska gå. Hoppas ni får en riktigt fin helg och grattis till din man. Obs! Är han nyfiken av sig. Han kanske kikar in på bloggen och ser vad du har för dig. :)

Ellis sa...

Hoppas ni får en underbar tur till Gbg, även om det inte blev med tåg då! Grattis i förskott till gubben din! =)
Kram Elenor

Nett sa...

Ja men det skulle ni ha gjort, satt er på tåget.. tror nog att de har blivit tillsagda om att vara försiktiga med att slänga av folk för alla skriverier. Kram

paloma sa...

Hahaha! Så skulle ni ha gjort!:) Hoppas han får en bra födelsedag! Och att resan blir kul! kram

ansepanse sa...

ja ni skulle absolut ha gjort som din kollega föreslog, absolut, då hade SJ fått stå där IGEN med lång näsa
GRATTIS till din gubbe en dag i förskott :) och ha en jättetrevlig helg nu
bamsekramar

Gunilla sa...

haha, bra idé hon hade, så skulle ni gjort, men men, nu åker ni säkert till göteborg istället :)

Petra sa...

Lika bra att inte stödja SJ säger jag om de håller på som du berättade igår! Trevlig resa iaf!
Kram

Carina Sjölund sa...

Önskar dig en trevlig resa vännen!
Kramis♥

Ma sa...

Ha en riktigt trevlig resa till Göteborg och vistelse där. Ser fram emot att få läsa om det ibloggen...

vickan sa...

Ha det så trevligt i Göteborg nu. Hoppas ni får en riktigt solig helg tillsammans.Nyfiken på vad som ligger i paketet : )Väntar med spänning på fortsättningen.

Augusta sa...

Vilken bra idé att resa bort och fira mannens födelsedag. Hoppas ni får trevligt och att han blir nöjd med sina presenter :)

Kram

Jaha jaa sa...

HA de så trevligt i GBG

Mita sa...

Skönt ni kom iväg i alla falL. Ni får ha det så skönt i Göteborg och grattis till mannen,undrar vad han får för nånting?..*ler*..
Kramen på er♥♥

Anonym sa...

Tack för en härlig dag! :) Kramar

Anonym sa...

Hoppas Ni hade en trevlig tur i Gbg!
VÄLKOMMNA HEM!

Kram
Stevie

Sladdertackan sa...

Grattis till "gubben"! Hoppas ni får riktigt trevligt i Gbg.

syren sa...

Hoppas ni har haft en trevlig helg och maken blev glad över presenten!kram

Gilla sa...

Nu missade jag ju att gratulera till den stora dagen. Hälsa så gott och sköt väl om er.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Hej!
Har ni fått sålt presentkortet än? Annars kan jag tänka mig att köpa det, beror på vad det kostar också :)
M.v.h
Michelle

Svara till michanmich@hotmail.com

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...