24 augusti 2011

SJ vill inte ha resenärer de håller på att skola om sig till komiker!

NU har jag råkat ut för det berömda SJ! NU förstår jag varför Fredrik Reinfeldt INTE har sålt ut SJ! Han hade nog fått betala för att bli av med det...
Igår skulle jag hämta ut våra biljetter på det presentkort som jag fått, så vi gick till ATG som finns hos Willys här i Uddevalla. Men...det gick inte alls...Nej, vi skulle ringa eller gå in på datorn och boka vår resa, då skulle vi få en kod på vilken vi sedan kunde få våra biljetter.
Okay! Inga problem...Strax före lunch ringde jag till SJ Inrikes för att boka vår resa, Uddevalla-Göteborg tur och retur, men se det gick inte alls! 
På presentkortet går det bara att köpa resor på SJ resebutik..."Jaha, och var finns de då?" 
Jo, de finns i flera städer, 30 platser, men inte i Uddevalla.
"Menar du då att jag får åka till Göteborg och köpa biljetterna som vi ska åka på?"
Ja, just det!
Herregud...inte behöver vi några komiker här i landet...Vi har ju SJ! 


 
  

33 kommentarer:

Siita sa...

Hoppas ni får ordning på biljetterna. Kram

Anonym sa...

VAD i ...... hur ska ni komma hit nu? Det kan inte vara sant..... du skämtar, Here jösses. SJ = Sjukt Jäkelskap... Kramar

Blåklinten sa...

Jag saknar ord...

Ninz sa...

Det var det mest galna jag har läst på länge, men vet du? Jag är inte ett endaste dugg förvånad! Så tjänar man pengar, man stjäl dem från oss fattiga :(
Kram på dig vännen :)

Roffe sa...

Vad skoj först åka till gbg och lösa ut presentkortet.sen åka tillbaka och åka ner med tåget.Ha en trevlig resa.Jag ska träffa Biggan i Karlsborg i helgen.kram

Ninja sa...

Vilket krångel...varför ska det gå lätt när det kan vara svårt?

Gilla sa...

Det finns inte tillräckliga ord för galenskapen du råkade ut för. Är det Galenskaparna som var på gång? Kunde du inte beställa på nätet? Eller var det också ett "skämt"?

Kram/Gilla

Jaha jaa sa...

nä vad de kan röra till de att ni inte kunde få beställa så sj i ett nötskal

Anonym sa...

Mors..Ja du Mona,, SJ leds av totalt inteligentbefriade människor..Helsjukt...Ja jädrar så smal och hög den var solrosen..maten smakade bra..Haé Kram.

biggan sa...

ja det är ju inte klokt, åka till göteborg för att hämta biljetterna, det är makalöst. hoppas ni får i ordning på det, massa kramar biggan

Sand mellan tårna sa...

Helt sjukt! Verkligen ett stort skämt. Vet inte om man ska skratta eller gråta. Säljer dom presentkort måste dom väl för 17 inse själva att man måste kunna använda det var man än bor i landet, dvs via atg/i-net.
Pinsamt SJ!
(Skön bild med katten)

attis sa...

Gomorron vännen. Det är ju SJ i ett nötskal. Helt vansinnigt. Hoppas det löser sej. Mulet här idag men varmt. Ha det gott.
Kramen.

Yvonne :-) sa...

Godmorgon vännen!Va!!!! Blir det ingen resa??? Ge dej inte!!!!Du... det är nog ingen höjdare att ta bussen på morgonen! Ha en bra dag! Morgonkram!

Ellis sa...

Jösses, vad håller de på med, låter ju helt galet!!!
Hoppas det löser sig och att du får en fin helg i alla fall!
Kram Elenor

Nett sa...

Haha.. det var de värsta jag har hört, det där skulle du gå ut med i tidningen, dessa SJ man kan ju undra hur de har överlevt. Kram

Anonym sa...

Helt jävla sjukt,
ja Du såg vad jag hade skrivit i min blogg om comvic och lokaltrafiken!
Hoppas dock att det löser sig för Er!
Kram
Stevie

Anonym sa...

Helt jävla sjukt,
ja Du såg vad jag hade skrivit i min blogg om comvic och lokaltrafiken!
Hoppas dock att det löser sig för Er!
Kram
Stevie

Roffe sa...

Godmorgon.Synd att ni skulle åka denna helg.När det är Rockhelg i Karlsborg.ha en underbar weekend i göteborg.kram

anniepiie sa...

Nämen det var de dummaste jag har hört på länge! :O Kan ju undra hur folk tänker, eller problemet är väll att de inte tänker alls! :/ Hoppas att det löser sig iaf! :) Kram

paloma sa...

Oh! Herre gud!!! Man slutar aldrig furundras! Inte klokt ju! Berätta hur det går för er! KRAM

Gunilla sa...

hehe... verkar smart det där, borde väl gå att fixa på annat vis, sj sj gamle vän...

Petra sa...

Haha! Men vilket krångel!
Nej, det är ju synd att göra det lättsamt och smidigt för kunderna. Herregud, det kanske man vinner någonting på...det går ju inte för sig!
Kram

ansepanse sa...

nej vad är det här för något, lika bra att lägga ner hela SJ
ställ till det för dem nu, ring TV också så tar de upp det hela så får vi se vad SJ har att komma med
håller tummarna
kramar

Carina Sjölund sa...

Vilket bök för att få några biljetter???
Hela Sj systemet är ett skämt!
Hoppas det ordnar till sig för er :)
Kramis♥

Karpstryparn sa...

Ja, SJ är bra på att göra bort sig. Hehe, kul "grimasfilm" på Mr Bean också.

Svar: Ja, detsamma! Precis. kramiz

Yvonne Johansson sa...

Den där animationen på Bean har jag sett på face book. Passar bra till SJ:s klantigheter. Uddevalla är ju en stor stad. Varför håller SJ på och krånglar så. Dom skämmer ju ut sig mer och mer. Hoppas ni får ordning på biljetterna. Man borde skriva på en protestlista mot SJ.

Ma sa...

SJ är inte kloka i det fallet. De är ju det värsta företaget att ha att göra med av det jag har hört. Men att bara ha en internettjänst där man inte kan lösa in presentkort samt ATGombud som inte heller kan göra det. Hm, upphör aldrig att förvånas över sådant. Vilken kattbild Du la upp bloggen...

Mita sa...

Jag vet inte vad jag ska säga,skratta eller gråta åt eländet.Ingenting förvånas man längre över när det gäller SJ...undrar hur ni ska få till det där??
Kram vännen♥

Camilla sa...

??
Menar du att det ska vara så krångligt?
Hmm....ja...vad säger man?
SJukt!!
Kram!

Gilla sa...

Nej, jag trodde dej att det var på allvar. Skulle du ta dej till Göteborg för att hämta biljetterna, skulle du väl stanna där direkt och inte åka tåget. Men du hade väl passat på att boka biljetter till ett annat resmål. :)

Vi har haft gråväder hela dan, men regnet har hållit sej i molnen.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Då lägger jag tanken på att bli komiker på hyllan då!
:)
Får väl bli en sådandär ligg nedare istället (de finns ju så många stå uppare):
:)
Kram
Stevie

Angelina sa...

Sv: ja det hade vi!! :)

vickan sa...

Ha ha. Ja du det var ju ett skämt som hette duga det. Så ni skulle alltså behöva åka till Göteborg för att boka biljetter till Göteborg!!!! Ha ha förstår att ni blev irriterade.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...