14 augusti 2011

Fredag och lördag på hemmaplan...

I fredags var vi hos pappa och uppvaktade honom på födelsedagen...lite försenat för han fyllde den 3 augusti. Vi grillade och åt så magen stod ut i nio hörn...sen fick gå av oss en del före vi kunde inta tårtan.


En härlig promenad runt i småbåtshamnen Springet i Kungshamn...fast kallt var det i vinden.

Sen for vi vidare till barn och barnbarn som vi ju inte sett på två veckor. Lilla Havansa visar stolt upp deras nya familjemedlem, lilla kissen Bella.

Tänk att min lille Cesare har blivit morbror till denna gosiga lilla kattflicka.

Igår var det så dags att inta skogen och första skörden är bärgad. Nu får det gärna regna lite mer så det blir fortsatt bra skörd...

Idag blir det tvätt och matlagningen för nu är semestern slut för denna gång...Mer om min semester kan ni läsa i


22 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Ja ni fick lite svamp iaf. Ha en trevlig dag. Kram

biggan sa...

roligt träffa dom man inte sett på länge, när ni varit borta. roligt att plocka svamp. ja semstern går så fort. i dag får vi storfrämmande, ska bli sååå roligt. kram biggan

Yvonne :-) sa...

God Morgon! Du hann ju med en hel del tyckte jag..Ja hon var tuff som vågade jobba uppe på taket.Jag är höjdrädd så det lagom höjd att komma upp på cykeln.Tur attjag inte blev så lång.. Morgonkram!

Hebbe sa...

Mors..Ja dom bor läkligt fint,mitt i naturen,men ändå så nära stan (Gävle)..ja då är ni tillbaka i vardagen igen..Haé Kram.

Roffe sa...

Godmorgon.Idag regn och mulet.ska jag sjicka regnet till dig så svampen bli fin.Idag skulle mamma blivit 72år om hon hadde levt.Ha en skön dag.kram

Glöm ej rösta

Camilla sa...

Gud vilken söt liten kisse!
I går hade vi 20 grader och sol.
Det verkar som att sommaren inte är över :)
Hmm...stackare. Är din semester snart slut. Och min har just börjat...för andra gången :)
Kram!

Anonym sa...

Hej! Ni verkar ha haftdet trevligt och lite svamp fick ni med er också. Här har helgen förflutit i lugn takt med promenader musik och filmtittning. Ha en fin dag !

Petra sa...

Man missar lite under 2 veckor.
Men det var det säkert värt för att få lite sol och värme :)
Kram

Petra sa...

Ni ser ut att ha haft jättetrevligt, och den tårtan skulle jag verkligen inte tacka nej till! Såg supergod ut!
Kram

Viktkamp sa...

Mysig dag =) Svamp skulle jag med vilja plocka men vet inte vart man hittar det här nere =P Kram

ansepanse sa...

vad kul :) J fyller också år 3 augusti, vilken söt liten katt, nu har Cesare fått en kattkompis då
kramar

Gilla sa...

Så fint det är i Kungshamn. Vackra bilder.
Så söt liten kissemisse.
Numera kommer vi inte ut i skogen. Du förstår nog. Dessutom så känner vi inte till så många svampsorter.
Det är ju detsom är nackdelen med semestrar att man blir tvungen att tvätta mycket på en gång.

Kram/Gilla

Nett sa...

Härligt attt få träffa alla efter 2 veckor. Då får du ta och testa bilbingo nån gång, det är både kul och mysigt :) Kram

Yvonne Johansson sa...

Vilken härlig dag ni verkar ha haft, åå vilken söt kattunge. Jag tog själv en tur ut till en båthamn och drömde om båtar igår. Passade på eftersom jag visste att det skulle bli dåligt väder idag. Obs! Det går fortfarande inte sms:a trots att jag stoppat sim kortet i min gamla mobil. Får nog ringa telenor och kolla vad dom pysslar med. Ha det så gott.

Anonym sa...

Gud vad Gooo hon är den lilla misekatten!
Man blir ju nästan förälskad!
Vad säger Cesare till att blivit morbror?
:)

Ma sa...

Många härliga bilder. Vilket namn på en båthamn Springet. Det var ett kul namn. Bella var en toppensöt liten kattdam, kan jag konstera och skörden hoppas jag blir ännu bättre senare. Även här har det skördas litegrann. Men får nog vänta på regnför att få en ordentlig skörd...

MICKAN sa...

Lillkatten är fasligt söt!

Har sett att trattisarna börja komma lite här, men dom är inte så stora ännu.

Anonym sa...

Semestern redan slut?!Det går undan när man har roligt.
Jag är så jäkla feg så jag plockar inte svamp i skogen - köpt går lika bra... Kram

anniepiie sa...

Aldrig för sent att fira någon, tanken som räknas! ;) Svamp är gott!:) Och kräftor som sagt! ;) hihi kram

Ninz sa...

Det där var ett födelsedagsfirande vill jag lova! Nu är det dax att fara ut i skogen och plocka lite svamp, det är så gott!
Kramen

Ellis sa...

Vad härligt ni har haft det med kalas, besökt barnbarn och plockat svamp! =)
Vi har varit till pappa en sväng och sedan har jag tvättat ikväll!
Ha en skön kväll!
Kram Elenor

Jaha jaa sa...

Så mysig liten båthamn

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...