13 augusti 2011

Jodå, jag dränkte dem!

De första dagarna av vår semester var havet riktigt lugnt och våra norska vänner tog en tur med en av trampbåtarna.

Här puttar gubben iväg dem...

Inga problem att komma ut och inga problem att ta sig i land...DÅ! En av de stora havssköldpaddorna hade de fått se också...

Jag valde en annan dag för fotosafari, en dag då vågorna slog upp ordentligt...Innan vi kommit ut hade vi sköljts över av flera stora vågor...Väl ute på havet kunde jag snabbt konstatera att både kamera och mobil hade drunknat...Återupplivning visade sig vara omöjligt... 

Ny kamera fick inhandlas i Side på kvällen för redan vid nio nästa dag skulle vi på båtutflykt! 577 lira, ca 2500 kronor...kostade den där trampbåtsutflykten den kvällen. I torsdags fick jag inhandlat ny mobil för 1500 kronor. Min kamera har jag Trygghetsförsäkring på, så den är inlämnad för reparation...Nej, jag borde nog tagit mig en ballongtripp i stället...där uppifrån går det utmärkt att fota jättesköldpaddorna! Fast det är ju lätt att vara efterklok!

23 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Ja du din semester blev en dyr tripp. Men det finns ju mobiler som drunknat här med i regnskurarna. Dotters förra året, fast hon hade den i fickan. Kram

biggan sa...

sorgligt, tur du hade försäkring på kameran i alla fall, dyrt vart det för dig i alla fall. ha en fin dag, solen skiner här men ganska kallt, blir väl bättre på dagen kram biggan

Roffe sa...

Godmorgon.Härliga bilder du satt in.Idag skiner solen från blå himmel.men dom lova sämre mot kvällen.Ha en skön dag.kram

4U2 sa...

Fina bilder, synd om kameran dock!

Nett sa...

Härliga bilder, men så trist med kamera och mobil. Tur med försäkring, det har även jag på min stora kamera. Kram

Ninz sa...

Aj aj aj det där var en jätte dyr utflykt! Det djävliga är, det kostar att lära sig av egen erfarenhet :( Du lär dock aldrig göra om samma misstag igen.
Sv; Rekommenderar starkt dammsugare till att få bort asen :D :D
Kramizen :)

Stattinskan sa...

... men din lilla klanta ;-)
Är du hemma nu?

Yvonne :-) sa...

Godmorgon!Tråkigt med mobil och kamera.Men du hade inte fått upp mej i luftballongen. ja man rullade hem ,det var så mycke go mat man ville smaka på.. Ha en bra dag! Morgonkram!

Anonym sa...

Hej du,,ja du när det jävlas riktigt ordentligt,då får man ta fram plånboken..Jädrans osis du hade..
Ja dom sjunger så förbaskat bra ihop. Haé Kram.

Gilla sa...

Hej igen Mona och välkommen hem. Jag vet att jag skrev det igår, men en gång är ingen gång och två gånger är en gonggong. Hehe!


Så tråkigt att se sina ägodelar drunkna. Tur att du hade försäkring ändå.

Svar: Jag känner mej inte så flitig som du tror. för jag skulle vilja skriva ännu mer. Men Bert tycker att jag sitter alldeles för länge vid datorn. Så han tjatar på mej att sluta och gå runt och röra på mej.

Fick du inte tillräckligt med glass nere i Side. Vi såg ju ett stånd nere mot hamnen, där de gjorde sin glass direkt. Men då var vi inte varken hungriga eller sugna efter en middag på en restaurang där. Har ni provat den glassen?

Det kommer ännu flera bilder i mitt Album på Reseguiden, när det är färdigt.

Kram/Gilla

Bert hälsar så gott.

ansepanse sa...

det blev riktigt dyrt i slutändan :( vad tråkigt, fast hade du vågat hänga däruppe i skyn då :)
kramar

Carina Sjölund sa...

Trist med din kamera :(
Men tur att du kunde fixa en ny :)
När jag ser dessa bilder längtar jag ännu mera tills vi åker. :)
Kramis vännen♥

biggan sa...

ha det gott i svampskogen nu kram biggan

Yvonne Johansson sa...

Typiskt att det ska hända otrevlig heter, men du lyckades fota fina bilder i alla fall. Jag har märkt att börjar det strula så vill det gärna fortsätta. Jag fick gå till tandläkaren och laga en gammal lagning från förra året som börjat och lossna. Jag bet av en tand förra året så halva den försvann. Nu började lagningen att kippa. Som tur var hade inte karies uppstått och jag hade inte bitit i något olämpligt, och då slapp jag betala. 2 års garanti har man på en lagning om man det inte hänt något annat med tanden. Hoppas du har fler bilder att visa och att det går att fixa kameran. Helt underbart måste du ändå ha haft. Lite avis blir man. Ha det så gött. :)

Jenfan75 sa...

Det vart en dyr semester!
Men hittade du nå bra kamera och mobil i Side??

Mita sa...

Men gud vad tråkigt när det händer sånt där. Roligare saker kan man lägga pengarna på.Men ärligt,hade du åkt upp i en luftballong,är du så modig??...
Kram vännen♥

Ma sa...

Den utflykten kostade nog mer än det var tänkt. Tur att Du hade försäkring på kameran. Roligare kan man ha än behöva byta elekontronik när man är ute på resa...

syren sa...

Trist när sådant händer. Skönt att du hade den försäkrad! Bilderna är ju toppen som alltid. Har idag firat vår Safir bröllopsdag! Mer om det finns i fb. Kommer att skriva i min blogg så fort jag orkar för egentligen är jag inte så frisk. kram

Ellis sa...

Hej!
Härligt att ni har hat en bra semester, synd med kameran och mobilen dock! Har varit en fin sommar i alla fall, nu är det jobb på måndag!
Kram Elenor

attis sa...

Vad underbart det ser ut. Synd då att kameran och mobilen drunknade. Visst är det något speciellt med denna grillning. Bara lukten känns ju ljuvligt. Ha det bäst vännen.
Kramelikram.

Viktkamp sa...

Nej vad trist =( LÄtt att vara efterklok!

MICKAN sa...

Är inte det konstigt att man är efterklok istället för att tänka sig för innan.

Hela befolkningen har nog blivit drabbad av detta nån gång i sitt liv skulle jag tro.

Härligt att sitta en bit upp för att fotografera och njuta av utsikten.

Nillas Trädgård sa...

Visst är det lätt att vara efterklok, men i grund och botten så gillar vi ju också nya grejer (och att shoppa!). Ser hur som helst ut som att du har haft en underbar semester!!!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...